Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

ombouwen van AC naar DC

Gestart door Dirk woensdag 10 januari 2018, 22:03:06

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
ombouwen van AC naar DC
Lid sinds: 2006

offline
ombouwen van AC naar DC
Heren,
omdat ik 3-rail vaarwel gezegd heb en toch enkele locs wil houden vraag ik jullie: Zou het de moeite lonen om enkele van mijn locs om te bouwen van AC naar DC? het betreft 2 Mehano's class 66 en 1 LS models serie 18 en 1 LS models serie 27. Ik weet dus niet of die DC wielen hebben, de Mehano's vermoed ik van niet, maar de 2 LS models weet ik het echt niet. Om nu zomaar de locs open te maken zonder kans dat het mogelijk is lijkt me een maat voor niets. Daarom mijn vraag aan eigenaars van deze locs die er aan gewerkt hebben. En bijkomend, is dat een haalbare kaart? Of beter gewoon verkopen. Ik zou het jammer vinden, zeker van de Mehano's omdat ik die niet vlot meer kan vinden.

mvg

Dirk
Re: ombouwen van AC naar DC
Lid sinds: 2010

offline
Re: ombouwen van AC naar DC
Zie ook mijn antwoord bij de buren.
Op dit 3railforum heb ik een ombouw van een class66 Mehano van DC naar AC beschreven. Je moet enkel op de printplaat een schroef van plaats wisselen en enkele draadjes verplaatsen. Zie op dit forum:
het topic
Mehano dc naar ac met printje werkelijk zo eenvoudig? (zoeken: mehano (als topic) en bekie (als bijdrager)) (beschreven werkwijze omgekeerd uitvoeren. Er staat een foto bij de print. goed lezen en zorgen dat je de koperleurige ring achter de printplaat mee verplaatst, die valt wel in de juiste uitsparing.) https://forum.3rail.nl/index.php?topic=36844.msg676019#msg676019
en
ombouwen mehano naar marklin
Re: ombouwen van AC naar DC
Ben den Hollander
gast

Re: ombouwen van AC naar DC
Citaat van: Dirk op woensdag 10 januari 2018, 22:03:06

Zou het de moeite lonen om enkele van mijn locs om te bouwen van AC naar DC?


Fluitje van een cent. Maar check de assen: zijn de wielen wel geïsoleerd van elkaar, denk het niet....... Zo niet zul je op zoek moeten naar 6 assen, misschien kan Lemke iets voor je betekenen maar het kost je al snel enkele tientjes.

Dus eerst maar eens een draaistel openen en een as uitnemen.

Gr, Ben.
Re: ombouwen van AC naar DC
Lid sinds: 2006

offline
Re: ombouwen van AC naar DC
Thnx, inmiddels contact genomen met Lemke

Dirk
Re: ombouwen van AC naar DC
Ben den Hollander
gast

Re: ombouwen van AC naar DC
 @citaat

Lekker handig, dan krijg je misschien 6 assen die hetzelfde zijn als die er nu in zitten........ ;)

Citaat van: Ben den Hollander op donderdag 11 januari 2018, 08:58:09

Dus eerst maar eens een draaistel openen en een as uitnemen.