Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Problemen MS2

Gestart door Flodder450 zaterdag 06 januari 2018, 14:58:45

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Problemen MS2
Lid sinds: 2016

offline
Problemen MS2
Hallo!

Ik rijd sinds 2 jaar digitaal met een MS2 (update v2.5) en ik heb ik de tussentijd verscheidende problemen gehad:

-een aantal keer spontaan resetten naar fabrieksinstellingen
-2 keer gebeurt dat de MS2 vastliep bij het opstarten en daardoor alle locs, talen en databank verloren gingen, hetzelfde gebeurde na een update.
-gezoem van de baan, knipperende verlichting als er meer dan één protocol wordt gebruikt (bijv DCC & MM2) (zoemen is er standaard, het wordt harder naarmate er meer DCC functies worden aangeroepen, bij gebruik telex is het bijvoorbeeld vrij hard) Dit gebeurt zelfs als een enkele rail is aangesloten.
-soms vastlopen en zichzelf opnieuw opstarten, zelfs als het stroomverbruik gering is (ruim onder de limiet)
-locs met een 60760 decoder haperen soms (zowel locs met als zonder massaproblemen van zichzelf)
-komt zoemend/knetterend geluid uit MS2 wanneer de stopknop is geactiveerd

Ik heb op het forum meerdere gelijke problemen gelezen van deze centrale, hoewel ik het een prachtapparaat vind, is het toch redelijk hinderlijk dat dit gebeurt.

Heeft iemand hier mogelijke oplossingen voor?

Het apparaat valt volgens mij nog binnen de garantie van de verkoper, dus ik kan daar altijd nog mee terug als het moet

Alvast bedankt!
//Flod
Re: Problemen MS2
Lid sinds: 2010

offline
Re: Problemen MS2
En wat is je vraag?
Re: Problemen MS2
Gerrit-1959
gast

Re: Problemen MS2
Dan gauw teruggaan.
Re: Problemen MS2
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Problemen MS2
Het zoemen heb ik ook eens gehad met daarbij soort gelijke problemen zoals jij uitlegt.