Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Erts en staal

Gestart door Silco_88 vrijdag 05 januari 2018, 20:40:24

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Erts en staal
Lid sinds: 2017

offline
Erts en staal
Ik ben in het bezit van een aantal wagons uit de Marklin serie Vom Erz zum Stahl. Ik wil een gedeelte van mijn baan wijden aan het thema staal en ertsen. Ik kan echter weinig huisjes en scenery vinden rondom dit thema. Ik heb een staalopslagplaats gevonden (Vollmer 45616) maar daar houdt het wel een beetje op.

Heeft iemand een idee waar ik bijv. hoogovens, smelterij, walserij bij kan vinden? Kolen is genoeg van te vinden...
Re: Erts en staal
Lid sinds: 2010

offline
Re: Erts en staal
Hoi,

Trix had een hele serie gebouwen, zie Google: Trix trix erz zum stahl bausatz. Of je kan eens op deze website StahlBahn.de. Daar staan wat bouwdozen aangegeven.

Groet Ronald.
Re: Erts en staal
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Erts en staal

Hoi Silco,

"Blikken Tinus" heeft een bouwtopic hier op het forum  :P

https://forum.3rail.nl/index.php?topic=60965.0 

De moeite waard  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Erts en staal
Lid sinds: 2010

offline
Re: Erts en staal
Zoek eens bij Walthers of Cornerstone. Daar hebben ze genoeg industriële gebouwen.
Re: Erts en staal
Lid sinds: 2016

offline
Re: Erts en staal
Hallo Silco,

Het is een heel boeiend thema. Ik zag dat Tony al verwees naar mijn draadje op het forum.
Voor de gebouwen kan ik je naast Walthers nog wijzen op Joswood. Die maakt prachtige Lasercut bouwpaketten.
En met wat handigheid is er veel zelf te knutsen, tenminste dat probeer ik.

Oh, En lees je een beetje in over het productieproces en het bijbehorende treinverkeer. Dat is ook heel nuttig en leuk!

Groet,

Peter


Re: Erts en staal
Lid sinds: 2010

offline
Re: Erts en staal
Inlezen? Dan kan je ook eens naar de Railhobby Special Staal kijken. Nog wel te vinden op beurzen voor een mooi prijsje. Bij de Railhobby nog voor de oude prijs te vinden. Of de Miba: Miba Spezial 48 Industrie Und Eisenbahn (ook als download in PDF te vinden) of van VGB: Erz, Stahl und Eisenbahn

Groet Ronald.
Re: Erts en staal
Piwie
gast

Re: Erts en staal
Dat is een boeiend thema.

Ga je bouw volgen.

Gr.
Piwie.
Re: Erts en staal
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Erts en staal
Vermoedelijk kan je bij de Stummis ook wel wat banen vinden, maar dat is voornamelijk scratch-build.
Re: Erts en staal
Lid sinds: 2006

offline
Re: Erts en staal
Silco

Joswood lasergesneden bouwpakketten heeft een Hoogoven erg duur 500 euro

Het Trix materiaal is niet meer te krijgen
Tien jaar geleden 3 maanden gezocht naar de Trix hoogoven  170 euro
Misschien heeft iemand nog een niet gebouwd pakket liggen

In Duitsland heb je nog veel zelfbouwers  Dormund vorig jaar en Eurospoor de laatste keer
Marklin heeft nog een goed boek   Marklin-Bbibliothek Kohle,Erz und Eisen ( zelf op EBAY gekocht )

groet
Peter R.
Re: Erts en staal
Lid sinds: 2017

offline
Re: Erts en staal
Dank voor de reacties. Ik schrik nogal van de prijzen van trix en joswood inderdaad. Ook zijn de meeste modellen erg groot, ik zoek iets kleiners. Ik ga kijken e.e.a. te combineren met chemische industrie, vervoer/opslag van staal en wellicht kolen/erts/schroot.
Re: Erts en staal
Lid sinds: 2017

offline
Re: Erts en staal
Inderdaad wat een prijzen, misschien toch zelfbouw overwegen?