Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Fleischmann H0 - 4472 Mat 64

Gestart door melvinbakker woensdag 03 januari 2018, 16:24:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Fleischmann H0 - 4472 Mat 64
melvinbakker
gast

Fleischmann H0 - 4472 Mat 64
Dag allemaal,

Een vraag, ik heb 0,0% verstand van modelspoor. Ik ben voor de NS bij de afscheidsrit geweest in Zwolle bij de Mat 64. Nu wil ik graag deze mat ergens neerzetten waarbij de lichten binnen in de mat ook branden. Dit is allemaal voor de sier. Wat kan ik het beste doen om deze mat ergens neer te zetten met de lichten aan?

Nogmaals ik heb er geen verstand van, ik hoop dat iemand mij zou kunnen en willen helpen.

Alvast bedankt.

Re: Fleischmann H0 - 4472 Mat 64
Het gemakkelijkst is op een stuk rail van ongeveer 60 cm zetten. Roco Geoline bijvoorbeeld, dat heeft een imitatiebedding. Dan gelijkstroom op de rails aansluiten. Dan gaat de verlichting branden, maar de trein gaat ook rijden.  :)

Om te voorkomen dat de trein gaat rijden, moet je een draadje van de motor losmaken. Je maakt het rijtuig met daarin de motor open door twee schroefjes aan de onderkant los te maken. Dan kan je de kap er voorzichtig af lichten. De motor zit op het voorstel draaistel gemonteerd. Draadje losmaken van de motor.
Re: Fleischmann H0 - 4472 Mat 64
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Fleischmann H0 - 4472 Mat 64
Motor lossolderen en een DC voedinkje aansluiten aan een stukje rails.
Als er geen verlichting in zit dan LED strip monteren.

groet
Harald
Re: Fleischmann H0 - 4472 Mat 64
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Fleischmann H0 - 4472 Mat 64