Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Ombouwen naar 3rail

Gestart door vogelaa61 woensdag 03 januari 2018, 11:36:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ombouwen naar 3rail
Lid sinds: 2017

offline
Ombouwen naar 3rail
Hallo, ik ben in het bezit van een Roco loc v200 80_02 2804 nu wil ik die ombouwen naar 3 rail.en een Märklin delta decoder 6090 een decoder Voor hoogvermogen motor is dat mogelijk?
Mvg Reijer.
Re: Ombouwen naar 3rail
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Ombouwen naar 3rail
Ongeachtv de vraag of het ombouwen van een 2-rail Roco zinvol is, lijken de suggesties over de ombouwdecoders mij geheel de plank mis te slaan.

De Rocolok beschikt standaard over een gelijkstroom motor. Hiervoor gebruik je als je persé een Märklin decoder wilt gebruiken een decoder voor gelijkstroomotoren. daarmee vallen de Delta decoder en de 6090 direct af. Deze zijn nl. bedoeld voor veldspoelmotoren.
Wil je een Märklin-decoder gebruiken neem dan een Mld3-decoder of eventueel een MsD3-dieselsound.
De laatste heeft weliswaar niet het V200 geluid, maar dat kun je desgenst inprogrammeren met de CS2, CS3 of programmeerstick van Märklin.

Uiteraard zullen er mensen zijn die zeggen dat je beter een ESU (of Zimo of Uhlenbrock) kunt gebruiken, maar dat doet er hier niet toe.

Persoonlijk zou ik echter eerder kiezen om een V200-AC-versie van Piko of (als je geld genoeg hebt) een ESU kiezen.

John

(Overigens ben ik met mijn omgebouwde 3680 met ESU-loksound best tevreden)
Re: Ombouwen naar 3rail
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Ombouwen naar 3rail
Hallo,

De 6090 is geen delta decoder, maar een zgn hoogvermogens decoder daterend van begin jaren 90, dus al best wel oud (ongeveer 25 jaar).
Ze vergeten de rijrichting en kennen geen functies, want ze ondersteund alleen het oude Motorola protocol.
Je kunt beter een decoder nemen die John hiervoor al adviseert.
Re: Ombouwen naar 3rail
Lid sinds: 2017

offline
Re: Ombouwen naar 3rail
John en Ad, hartelijk dank voor de uitleg het is duidelijk, ik zie er maar vanaf ,om de loc om te bouwen.
Mvg Reijer.