Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Ns sik op wisselstroom ervaringen

Gestart door pukkie woensdag 03 januari 2018, 08:57:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ns sik op wisselstroom ervaringen
Goedemorgen. Ik zag op marktplaats iemand staan die sikjes ombouwd naar wisselstroom. Zijn naam is vallei trein.
Is er iemand die er een sikje van heeft gekocht.
Re: Ns sik op wisselstroom ervaringen
Kijk eens op deze website: Vallei Trein

Groet Ronald.
Re: Ns sik op wisselstroom ervaringen
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Ns sik op wisselstroom ervaringen
Ik heb geen ervaring met de NS Sik omgebouwd door Valleitrein, maar wel met een versie die is omgebouwd door MTE. Die Sik doet wat hij moet doen, kan mooi langzaam rijden en goed over de wissels. Als de ombouw op dezelfde manier is uitgevoerd, zou die van Valleitrein ook goed moeten zijn. Staan er ook foto's van de onderkant op zodat je kunt kijken hoe de werkzaamheden zijn uitgevoerd?

Groeten,
Herman
Re: Ns sik op wisselstroom ervaringen
Je ziet aan de onderkant alleen een rood draadje van het sleepcontact naar de motor.
Re: Ns sik op wisselstroom ervaringen
Deze man voorziet de sik van een esu decoder
Re: Ns sik op wisselstroom ervaringen
Heb er zelf 1 van anw modeltreinen en die rijd top. Fluistersleper eronder en gaat top
Re: Ns sik op wisselstroom ervaringen
Heb een Sik die is omgebouwd door Valleitrein, rijdt prima op c-rails :thumbup:
Komt bij mij met een 1 wagon een helling van ca 4% niet meer op, dat is niet verwonderlijk voor zo'n lichte loc zonder rubber bandjes. De bedrading is netjes gesoldeerd, de decoder is geplaatst op een stukje dubbelzijdige tape onder het vliegwiel. Zit er erg krap onder maar er is verder ook niet veel ruimte natuurlijk.
Re: Ns sik op wisselstroom ervaringen
Hebben jullie wat foto's van de sikjes (onder/binnenzijde)? Heb zelf nog een ombouwprojectje liggen en ben benieuwd hoe andere "seriematige" ombouwers het hebben gedaan.
Re: Ns sik op wisselstroom ervaringen
Lid sinds: 2016

Ik klooi eigenlijk maar wat aan

offline
Re: Ns sik op wisselstroom ervaringen
Re: Ns sik op wisselstroom ervaringen
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: Ns sik op wisselstroom ervaringen
Citaat van: ampair op woensdag 03 januari 2018, 19:34:49
Heb er zelf 1 van anw modeltreinen en die rijd top. Fluistersleper eronder en gaat top
Ik ook geweldig ding.
Een aanrader.