Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Wifi adapter op USB CS3

Gestart door E103.1 dinsdag 02 januari 2018, 19:23:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wifi adapter op USB CS3
Lid sinds: 2016

offline
Wifi adapter op USB CS3
Is het ook mogelijk om een Wifi adapter op de USB aan te sluiten i.p.v. gebruik te maken van de netwerk aansluiting op de CS3?
Ik heb een accesspoint in huis en zou een hoop kabels schelen wanneer ik de CS3 ook draadloos kan gebruiken.

Werner
Re: Wifi adapter op USB CS3
Heel simpel: Nee

Als je geen netwerkkabel bij de cs3 hebt, gebruik dan een homeplug.
Bij je router er eentje in een stopcontact(kabeltje er in) en bij je CS(+)( ook kabeltje er in).

Die dingen kosten rond de 30 euries( Kheb um zelf ook).


Grtjes Marcel
Re: Wifi adapter op USB CS3
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Wifi adapter op USB CS3
Ja, dat is wel mogelijk, alleen bij mijn weten niet direct via USB. In de handleiding van de CS3 en CS3+ wordt gelinkt naar een TP Link kastje dat je kan voeden vanuit de USB en vervolgens met een kabel aan de netwerkaansluiting van de CS3 wordt gekoppeld. Zo 30-50 euro kosten.

Groet,
Laurent
Re: Wifi adapter op USB CS3
Dank voor de antwoorden.
Ik weet genoeg. Zal gewoon via een 230volt-adapter gaan. Dit is volgens mij het eenvoudigst.

Werner
Re: Wifi adapter op USB CS3
Lid sinds: 2017

Mijn testbaan 260x200

offline
Re: Wifi adapter op USB CS3
Hoi Werner,

Märklin adviseerd de TP-link TL-WR802N. Deze heb ik ook in gebruik en zeer naar tevredenheid.
Heb hem bij Conrad bestelnummer 1368688 gekocht.
Dan heb je een Wifi verbinding en geen gedoe via stopcontacten.
Re: Wifi adapter op USB CS3
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: Wifi adapter op USB CS3
 :) Bij mijn weten werkt het ook enkel via stopcontact indien het op dezelfde stroomkring zit . Werk je met een andere kring (lees zekering) werkt het niet . Ik heb namelijk een 3 fasig stroomkring en het moet zeker op dezelfde fase zitten .

mvg Freddy

Re: Wifi adapter op USB CS3
Lid sinds: 2007

offline
Re: Wifi adapter op USB CS3
Ik heb ook een aansluiting met 3 fasen en niet alle stopcontacten zitten op een en dezelfde fase.
Nooit bij stilgestaan, Freddy.  Nuttige informatie.
Ik las de installatiehandeling van mijn AVM Powerline nog eens door en las het volgende:

"...Gebruik voor de powerline-verbindingen niet verschillende elektrische fasen, zekeringskasten en aardlekschakelaars..."

Zoals wel vaker, en terecht, wordt gemeld: RTFM.


Willy
Re: Wifi adapter op USB CS3
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Wifi adapter op USB CS3