Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Adres decoder Piko NS 2297 aanpasssen

Gestart door geros dinsdag 02 januari 2018, 12:29:38

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Adres decoder Piko NS 2297 aanpasssen
Aangeschaft een Piko NS dieselloc 2297 wisselstroom digitaal. Deze is voorzien van een ESU decoder en codenummer 3. Nu wil ik het decodernummer veranderen in codenummer 130. Dit is een z.g. lang nummer. Heb geprobeerD dit met behulp van mijn IBII om te zetten maar ik krijg het niet voor elkaar. In diverse beschrijvingen over CV's lees ik dat CV17, CV18 en CV29 moeten worden geactiveerd. Heb van alles geprobeerd maar niks lukt. Wie kan mij in chronologische volgorde uitleggen hoe dit wel moet.
Met dank
geros

Edit Herman05: Hoofdletters uit onderwerp verwijderd en onderwerpnaam aangepast.
Re: CODENUMMER TOEKENNEN
 @citaat CV1=3, CV17=192,CV18=130,CV29 uitlezen en die waarde + 32, wegschrijven.
Re: Adres decoder Piko NS 2297 aanpasssen
Dank voor je advies, heb gehandeld zoals je aan hebt gegeven. De loc reageert nu op code 130. Echter de verlichting brand alleen op de even standen van de IBII rijregelaar en is niet met de functietoets te activeren. Waarschijnlijk moet er nog meer in de CV's worden aangepast. Maar welke??? Geen idee. Help!!!!!!!!!!!!!
Re: Adres decoder Piko NS 2297 aanpasssen
Dan heb je de decoder op 14 stappen gezet terwijl de centrale op DCC28 staat.

Even CV29 opnieuw uitlezen. Voor een lang adres, normale rijrichting en 28 stappen moet deze de waarde 34 hebben.

Gr, Ben.
Re: Adres decoder Piko NS 2297 aanpasssen
Bedankt, je moet het maar weten.