Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Gevonden: oude rails

Gestart door Pasquale maandag 01 januari 2018, 21:58:22

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Gevonden: oude rails
Pasquale
gast

Gevonden: oude rails
Dag allemaal. Ik ben Pasquale en ben nieuw hier. Ik heb onlangs een doos gevonden met een voeding en heel veel oude rails (bochten, rechten, wissels en kruisingen). Ik schat dat ze zeker 50 of 60 jaar oud zijn. Wel zie ik nergens een markering of merknaam. Kan iemand me helpen met merk, leeftijd, enz...? Ik zou ook graag wat treintjes willen om het allemaal te laten werken, waarop moet ik letten?

Hier de afbeeldingen:

https://imgur.com/bS22pa4

https://imgur.com/dHvsab0

https://imgur.com/1EyI1u4

Ik dank u
Re: Gevonden: oude rails
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Gevonden: oude rails
Dit is ouder dan 50 jaar, het is namelijk spoor 0 Marklin rails.

Levert op een beurs best wat op, alleen een loc en wagons kopen om op deze rails te rijden gaat veel geld kosten.
Re: Gevonden: oude rails
Pasquale
gast

Re: Gevonden: oude rails
Dank je wel voor de info. Net gezocht achter locomotieven, inderdaad zeer duur... Dan denk ik dat ik ze ga proberen te verkopen en een goedkopere set aanschaffen met alles erop en aan. Van die oude heb ik er toch teveel. Zo'n 150 stuks schat ik. Alvast bedankt voor de info. Als iemand nog iets weet over deze spoortjes... Vertel het me!

Dank je wel
Re: Gevonden: oude rails
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Gevonden: oude rails
Het beste is zaken niet bij elkaar te verkopen, levert niet genoeg op.

Verkoop per aantallen en accepteer niet direct het eerst geboden bod!
Re: Gevonden: oude rails
Beste Pasquale,
Ik bezit zelf ook wat oude (zeer grote) rails zoals je op je foto?s laat zien. Ze hebben beste waarde, natuurlijk afhankelijk van de kwaliteit. Een rechte rails gaat al snel ?over de toonbank? tussen ?2,50 en ?7,50. Wissel en kruisingen nog duurder, zeker als er sprake is van orginele electrische aansturing. Bij verkoop is het het handigste om ze in kavel van bijv. 5 stuks van de hand te doen. Waak je voor personen die zich als expert bij je aandienen, ze proberen er vaak een slaatje uit te slaan. Gezien de hoeveelheid heb je best iets moois in bezit voor de liefhebber.
Re: Gevonden: oude rails
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Gevonden: oude rails
Producten van Märklin waren vaak voorzien van een in het blik gestanste opdruk met het (oude) merkteken van Märklin en soms ook de aanduiding "made in Baden-Würtemberg".
Producten van de Neurenbergse fabrikanten hebben vaak een kenmerk "made in Bavaria". Dat zijn dus geen Märklin-produckten.

Het betreft overigens wel rails voor elektrische spoorbanen, gelet op de middenrail.

John
Re: Gevonden: oude rails
Pasquale
gast

Re: Gevonden: oude rails
Dank je iedereen voor alle hulp. Enig idee hoe ik kan achterhalen welk merk dit dan wel is?

Met vriendelijke groeten
Re: Gevonden: oude rails
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Gevonden: oude rails
Dag Pasquale.
Het lijkt het meest op de rails van Lion.
Kijk ook even of er ergens toch iets van een merk(teken) te vinden is, de Duitse merken hebben dit vrijwel allemaal.

Maak anders ook even een foto van de onderkant.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Gevonden: oude rails
Lid sinds: 2016

offline
Re: Gevonden: oude rails
Het lijkt inderdaad erg op Lionel rails. Bij de rechte zou er dan aan de bovenkant op de 'biels' Lionel moeten staan. Lionel heeft alleen alle insteek pennen aan de zelfde kant en Märklin 2 aan de ene kant en 1 aan de andere. Er zijn nog meer merken met de 2/1 pen verdeling maar wat ik zo zie hebben die een andere hoeveelheid bielzen (b.v. Zeuke, Liebmann).