Citaat van: zeeland op dinsdag 02 januari 2018, 20:25:44
@henkv:
Nee dat weet ik niet. Kan ik die kennis ergens vinden?
Groet,
Frank
De hoofdzaak is dat je beter niet 10A direct op je baan aansluit. De boosterstroom verdeel je in meerdere stroomkringen die apart zijn gezekerd met 2 tot 3 A zekeringen. Je verdeelt je baan in secties die ieder met een eigen ringleiding op een stroomkring van de booster zijn aangesloten. Je kan nog een stroomkring gebruiken voor wissel- en seindecoders.
Deze boosters zitten zo al in elkaar. Vandaar al die uitgangen. Iedere uitgang is apart gezekerd. Eerder schreef iemand al dat één zo?n booster ruim voldoende is voor je beoogde baan. Hier vind je een gebruiksaanwijzing van de Softlokbooster.
http://www.softlok.nl/Booster%2010A.pdfMijn advies zou zijn een Softlokbooster in gebruik te nemen. Die zijn direct bruikbaar. Misschien de tweede Softlokbooster als reserve houden (je hebt hem toch) en die Editsboosters doorzetten naar iemand die ze kan afbouwen. Veel werk kan het niet meer zijn en het ziet er erg netjes uit. Maar als je onzeker over die dingen bent, beter niet aan beginnen. Het zijn overigens gewoon twee aparte Editsboosters in één behuizing zo te zien. Erg handig voor een flinke LGB-tuinbaan, maar behoorlijk overdreven voor jouw plannen.
Iedere Editsbooster moet dan met een speciaal interface met je centrale worden verbonden. Ik kan niet zien of die er al in zitten. Hier wat meer informatie. Deze informatie komt rechtstreeks uit de Edits(Pro)boeken.
http://members.upc.nl/edits/ep-booster.htmlhttp://members.upc.nl/edits/ep-boosterinterface.htmlHeb je aan de vorige eigenaar gevraagd of de Softlokboosters nog goed werken en waarom hij bezig was de Edits boosters te bouwen? Vervanging misschien?
Al deze boosters zijn niet geschikt voor bidirectionele communicatie. Automatisch aanmelden van een mfx-loc werkt dus niet. Verder reageert de centrale niet bij een lokale sluiting. Dat wordt in de gebruiksaanwijzing van Softlok een voordeel genoemd, maar zeker bij automatisch rijden is het eerder een nadeel. De centrale en de besturingssoftware weten van niks en blijven commando?s versturen die op een deel van de baan niet worden uitgevoerd, omdat de beveiliging de stroom daar heeft uitgeschakeld. Dan loop de boel in het honderd. Ik vind het beter als een sluiting bij de centrale wordt gemeld, zodat die de hele baan kan stilzetten. Daar zijn wel oplossingen voor te bedenken, maar voor het cs2 ken ik die niet.