Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

liliput 3356

Gestart door hans spoor dinsdag 26 december 2017, 21:09:22

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
liliput 3356
Lid sinds: 2014

offline
liliput 3356
Goedenavond, ik heb een vraag over bovengenoemd locje. Misschien kent iemand hem en heeft hier documentatie van. De loc reageert niet en de behuizing verwijderen is lastig. Hoe kan de kap er af, zonder de boel te slopen. Is een Werkslokomotive van "Feldschlösschen". Heb de 3 bijbehorende wagons ook in mijn bezit (toeristentrein bezoekers brouwerij). Die zijn overigens voor gelijkstroom.  Alvast bedankt voor je reactie.
M.v.g.
Hans
Re: liliput 3356
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: liliput 3356
Beste Hans,

Wellicht dat er iemand reageert die ervaring heeft met deze lok, maar ik zie een schroef, zit er onder de sleper ook zo'n schroef?

Groet, Anne W
Re: liliput 3356
Lid sinds: 2014

offline
Re: liliput 3356
Vervolg. De loc is uit elkaar. Een schroef onder de schoorsteen en verder geklemd. Er kwam een gelijkstroommotor te voorschijn en een blokje. Dat laatste bevatte enige elektronica. Ik zag onder meer een relais en diodes. Het zal vermoed ik, gaan om de rijrichtingsschakelaar en de gelijkrichter. Het motortje draait weer. De dunne stiftkoolborstels schoongemaakt en een beetje siliconenspray rond de motoras. Dat gebruik ik wel vaker i.p.v. olie. Heb er nog niet mee gereden. De rijeigenschappen zullen niet geweldig zijn, denk ik. Ontdekte slechts één antislipband. En zo prutsen wij lekker verder, terwijl buiten de regen valt. Iemand een idee voor een goedkope decoder om het geheel te digitaliseren?
Re: liliput 3356
Lid sinds: 2008

Met een MAC meer mans

offline
Re: liliput 3356
Hoi Hans , ik heb goede ervaring met een khune n045.
Ja , er zijn nu goedkope van Uhlenbrock op marktplaats te koop ,www.etsemmen.nl.
Deze laatste is wel groter maar past wel ,khune is beter in te regelen.
Willem.