Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

TRAX2 is gelanceerd!

Gestart door Fedor maandag 01 januari 2018, 08:08:36

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
TRAX2 is gelanceerd!
Ik was een tijd niet in de gelegenheid om jullie bij te praten over TRAX, maar met enige trots deel ik mee dat TRAX2 afgelopen week is gelanceerd. De nieuwe versie heeft weer tal van nieuwe functies en bovendien is de gehele website vernieuwd.

Een paar belangrijke nieuwigheden:
- Tafels zijn nu volledig onafhankelijke stukken van je baanplan, je kunt ze verplaatsen en roteren met alle rails en objecten erop.
- Modules.
- Werk nu samen aan een baanplan met je vrienden of clubgenoten.
- Sleep nu rails direct uit de itemlijst naar je werkblad.
- Een verbeterde printfunctie maakt nu een PDF-document dat je op elk gewenst formaat kunt uitprinten.

www.traxeditor.com

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!


Re: TRAX2 is gelanceerd!
Lid sinds: 2006

offline
Re: TRAX2 is gelanceerd!
Fedor

Hoe moet ik dit downloden
Staan niet goed op de site

Groet Peter R.
Re: TRAX2 is gelanceerd!
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: TRAX2 is gelanceerd!
Het is webbased, dus je hoeft niets te downloaden
Re: TRAX2 is gelanceerd!
Hoi Fedor,
Als Appel gebruiker is het aantal ontwerpsites dun gezaaid. Als vanaf dag een heb ik je project gevolgd en af en toe wat geprobeerd. Ik ben echt onder de indruk. Ziet er mooi, toegankelijk en volledig uit.
Nu maar veel gebruikers binnenhalen en succes met het beheer en de updates.
Groet, Ton
Re: TRAX2 is gelanceerd!
Dank je Ton, veel plezier met TRAX, voor jou en alle Mac gebruikers - en alle Windows, Linux, Android en iOS gebruikers...

Hoorde alleen dat een aantal mensen moeite heeft met TRAX op telefoons. Je krijgt op veel telefoons geen inlogscherm. Dus aan mensen die op een telefoon een baanplan willen maken: daar zoeken we een oplossing voor.
Re: TRAX2 is gelanceerd!
Hoi Fedor,
Denk je echt dat baanontwerp via telefoon handig en verstandig is. Misschien een uitdaging voor je om het ook werkend te maken, maar ik zou de prio aan andere dingen besteden, die je ongetwijfeld nog wel hebt.
Groet, Ton
Re: TRAX2 is gelanceerd!
...ik zou er zelf niet aan beginnen, Ton, maar ik krijg echt vragen van mensen die niet meer in kunnen loggen op hun telefoon en er voorheen wel hun planningen op maakten.

Re: TRAX2 is gelanceerd!
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: TRAX2 is gelanceerd!
Telefoon wellicht niet, maar Tablet met VNC gebruik ik wel om de wissels op het CS in te tekenen en te adresseren bij een vloerbaan.
Re: TRAX2 is gelanceerd!
Tablets zijn prima werkbaar, en voor TRAX kan het zelfs zonder kunstgrepen als VNC omdat TRAX webbased is en in elke browser werkt...

Sterker nog, op touchschermen zijn specifieke bewerkingen mogelijk die met een muis niet kunnen. Zoals het draaien van stukken rails met de vingers.
Re: TRAX2 is gelanceerd!
Lid sinds: 2018

offline
Re: TRAX2 is gelanceerd!
is er ook een mogelijkheid om aan te geven welke rails je hebt, dus niet zoals nu dat je Marklin-c wil gebruiken, maar dat je zelf een lijst met aantallen/nummers kan invoeren.
Ik wil (voorlopig) namelijk een baan maken met de rails die ik heb.
Re: TRAX2 is gelanceerd!
 @citaat

Grappig idee, maar je weet zelf toch wel wat je ongeveer hebt (en vooral wat niét)?

Verder: ik kom er steeds beter mee uit de voeten  :thumbup:!

Groeten,
William
Re: TRAX2 is gelanceerd!
Lid sinds: 2023

offline
Re: TRAX2 is gelanceerd!
Is traxeditor 'dood'? Ik probeer een account aan te maken, maar ontvang nooit een activatie mail (ook niet in de spam e.d.). Als MacOS gebruiker is wintrach alleen omslachtig te gebruiken via een VM op mijn oude Intel Mac, op een M1 mac is het mij nog niet gelukt.
Re: TRAX2 is gelanceerd!
Lid sinds: 2021

offline
Re: TRAX2 is gelanceerd!
Op Mac OSX werkt deze ook goed: https://www.railmodeller.com/
Re: TRAX2 is gelanceerd!
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

online
Re: TRAX2 is gelanceerd!
Via "Parallels" lukt wintrack ook op een apple M1
Re: TRAX2 is gelanceerd!
Lid sinds: 2023

offline
Re: TRAX2 is gelanceerd!
Ik heb railmodeller geprobeerd, en het werkt prima. Ik liep al gauw tegen de beperking van 50 rail stukken aan en kan nu even niet zomaar €49 uitgeven aan een stukje software. Inmiddels heb ik XTrackCAD gevonden. Eigenlijk werkt dat verbazingwekkend goed na wat oefenen en old school handleiding lezen.

Wintrack 16 ook inmiddels geprobeerd, maar zelfs op mijn 2020 laptop is het vrij traag met elke keer een redraw van het canvas, heel iritant. Hier ga ik nog even geen €100 aan uitgeven.
Re: TRAX2 is gelanceerd!
Bij het registreren blijft captcha draaien . ik kom dus niet verder. wie heeft raad.