Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

ECOS-2 touchscreen?

Gestart door Jurrien zondag 31 december 2017, 18:48:39

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
ECOS-2 touchscreen?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
ECOS-2 touchscreen?
Na twee jaar heb ik mijn ECOS-2 weer aangezet. Nieuwe batterijen er in. Oude had ik er al uitgehaald.
Hij start prima op. Op het netwerk is het vaste IP adres te vinden en via Itrain (proefversie) kan ik de drie loks die er in stonden vinden.

Maar wat niet werkt is de touchscreen functie. Tenminste dat denk ik. Ik wil naar het setup menu. Daartoe tik ik op het icoontje, maar die reageert niet. Ook de andere icoontjes zwijgen in alle talen.

Handleiding er op nageslagen, maar die brengt geen soelaas.

Vergeet ik wat?

vr.gr.
Jurrien
Re: ECOS-2 touchscreen?
Met vnc viewer kun je het scherm via de pc overnemen.
Werkt het dan wel ?
Re: ECOS-2 touchscreen?
Ben den Hollander
gast

Re: ECOS-2 touchscreen?
Even de randen rond het scherm schoonmaken en dat zal het wel weer werken. Heb je iets van alcohol of beeldschermreiniger?
Re: ECOS-2 touchscreen?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: ECOS-2 touchscreen?
Even Teamvieuwer geïnstalleerd en dat werkt als een speer. Dank daar voor.
Ik ga de alcohol pakken Ben en de randen een behandeling geven.

vr.gr.
Jurrien
Re: ECOS-2 touchscreen?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: ECOS-2 touchscreen?
Heb de randen een goede beurt met alcohol gegeven, maar dat helpt niet. Ik zie wel, wanneer ik VNC vieuwer gebruik, dat de ECOS zich aanpast. Ook als ik VNC vieuwer heb afgesloten, doet de ECOS niets.

Zijn er nog andere oplossingen?

vr.gr.
Jurrien
Re: ECOS-2 touchscreen?
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: ECOS-2 touchscreen?
Opnieuw opstarten misschien.
Re: ECOS-2 touchscreen?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: ECOS-2 touchscreen?
Nee. Ook opnieuw opstarten helpt niet.
Re: ECOS-2 touchscreen?
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: ECOS-2 touchscreen?
Jammer. :(
Re: ECOS-2 touchscreen?
Lid sinds: 2011

online
Re: ECOS-2 touchscreen?
ik heb sinds kort het zelfde probleem, maar als ik 5 tot 10 minuutjes wacht dan werkt hij weer goed
Re: ECOS-2 touchscreen?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: ECOS-2 touchscreen?
Tsja. Ik wacht al meer dan drie uur. Maar werken ho maar! Wat ik overigens ook nergens kan vinden hoe ik foto's van locomotieven in de ECOS kan zetten.
Itrain importeerde direct de drie locomotieven die in de ECOS stonden. En in Itrain heb ik inmiddels drie foto's toegevoegd. Maar die zie ik niet terug in de ECOS.
Re: ECOS-2 touchscreen?
Lid sinds: 2007

Werk op n ander nivo...

offline
Re: ECOS-2 touchscreen?
Ik dank dat het handig is om een calibratie van het touchscreen uit te voeren.
Link halverwege de pagina.

Cut-n-paste:

If the touch screen does not respond to pressure, it needs to be re-calibrated. Usually the ECoS comes with a calibrated touch screen ex works.If the touch screen does not respond to pressure, it needs to be re-calibrated. Usually the ECoS comes with a calibrated touch screen ex works. Please go ahead as follows:

    Push the function buttons F2 and F7 of the left AND the right throttle at the same time.
    Now the calibration screen appears.
    Please follow the instructions shown on the screen: Please push the occuring red and green crosses one after another by using the attached stylus. Please try to hit the crosses as exactly as possible.
    Now the message "Calibration finished" appears on the screen. The calibration will be saved when you push the OK button. Now the touch screen works as it should. If the message "Calibraton could not be carried out" occurs, the crosses haven´t been hit precisely. In this case please repeat the procedure.

Jan-Peter
Re: ECOS-2 touchscreen?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: ECOS-2 touchscreen?
Dat heb ik geprobeerd. Maar het probleem is dat deze oplossing vergt dat ik 3 x een kruisje aantik. En het touchscreen werkt niet..........

vr.gr.
Jurrien
Re: ECOS-2 touchscreen?
UncleJack
gast

Re: ECOS-2 touchscreen?
Probeer eens 'reset naar fabrieksinstellingen'. Bovendien zou je ook de ECoS eens kunnen updaten naar de
laatste firmware-versie. Dat kan eventueel ook via de pc.

Aanvulling: Later bedacht ik dat het wellicht ook te maken heeft met de nieuwe (lege) batterijen die je in
gebruik hebt genomen. Misschien is de ECoS dusdanig druk om ze op te laden, dat hij geen tijd meer heeft
voor andere zaken? Laat het apparaat als test eens 24 uur onder stroom staan.

Jack
Re: ECOS-2 touchscreen?
Lid sinds: 2012

offline
Re: ECOS-2 touchscreen?
Zelfde probleem gehad. Ik had een 2e hands Ecos 50200 gekocht. Touchscreen werkte heel slecht. Op sommige icoontjes kon ik blijven drukken, er gebeurde niets.
Ik heb toen een account aangemaakt bij Esu en de Ecos opgestuurd. Er is toen gratis een nieuw touchscreen ingezet.
Met vriendelijke groeten,
John
Re: ECOS-2 touchscreen?
Lid sinds: 2011

offline
Re: ECOS-2 touchscreen?
Bij mij hetzelfde, een nieuw scherm  en terug in 2 weken. Allemaal gratis :)
Re: ECOS-2 touchscreen?
Lid sinds: 2006

offline
Re: ECOS-2 touchscreen?
Beste Jurrien,

Ik heb het ook meegemaakt. Touchscreen reageerde slecht of pas na wat opwarmen.
Bij mij is het vanzelf in orde gekomen, niets speciaal gedaan.
Het werkt nu terug naar behoren, heeft ook niets te maken met terug veel gebruiken of zo.
Dit ter info.
Mvg
Olivier 77
Re: ECOS-2 touchscreen?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: ECOS-2 touchscreen?
Ik heb de ECOS terug gezet naar fabrieksinstellingen, maar ook dat heeft niet geholpen.

Zal hem nu 24 uur onder stroom laten staan. Mocht dat niet helpen, dan is opsturen naar ESU de enige overgebleven manier.

Dank allen voor het meedenken.
Re: ECOS-2 touchscreen?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: ECOS-2 touchscreen?
ECoS ingepakt en staat klaar voor verzending. Ben benieuwd.
Re: ECOS-2 touchscreen?
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: ECOS-2 touchscreen?
Meestal hoor je een tijdje niets en dan ineens staat de postbode voor de deur met een paketje.
En een factuur, waar over het algemeen ?0,00 op staat.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: ECOS-2 touchscreen?
Lid sinds: 2006

offline
Re: ECOS-2 touchscreen?
dit schijnt een minpuntje van de Ecos 2 te zijn . Toen de Ecos net nieuw was , had ik het zelfde .
Ecos terug via handelaar , nieuw scherm er in . gratis , werkt nu als de brandweer .
Re: ECOS-2 touchscreen?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: ECOS-2 touchscreen?
Ben heel benieuwd wanneer ik hem weer terugkrijg. Vandaag opgestuurd.
Re: ECOS-2 touchscreen?
Ojee is dat dan niet gevaarlijk als ik de brandweer zie gaat dat steeds gepaard met veel water  8o kan dat wel bij je treinbaan dan?
Re: ECOS-2 touchscreen?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: ECOS-2 touchscreen?
Heb de ECOS weer terug ontvangen. En hij werkt weer naar behoren. Maar voordat ze hem gingen repareren, moest ik eerst even ? 157,00 overmaken. :evil:

Tot zover de service van ESU.
Re: ECOS-2 touchscreen?
Lid sinds: 2017

offline
Re: ECOS-2 touchscreen?
Garantie = 2 jaar na aankoopdatum.
Daarna dienen reparaties betaald te worden.

Cees
Re: ECOS-2 touchscreen?
Ben den Hollander
gast

Re: ECOS-2 touchscreen?
Met de service van Esu is niets mis. En de tarieven staan vermeld op de Esu website dus waarom boos worden vanwege een factuur.....

Re: ECOS-2 touchscreen?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: ECOS-2 touchscreen?
Die tarieven had ik natuurlijk al lang gezien.
Maar ik vind dat zo'n apparaat na twee jaar in een kast te hebben gestaan, niet opeens zomaar de geest mag geven. Als ik hem had laten vallen oid had ik niet gezeurd. Maar zonder aanwijsbare redenen een touchscreen dat de geest heeft gegeven? Is naar mijn bescheiden mening een garantie geval.

Machine is amper gebruikt. Noch door mij, noch door de vorige eigenaar.
Re: ECOS-2 touchscreen?
Ben den Hollander
gast

Re: ECOS-2 touchscreen?
Ik snap je betoog. :)

"Garantie" houdt in dat de eerste 6 maanden de fabrikant moet aantonen dat jij er niet goed mee om bent gegaan. Na 6 maanden is het andersom: jij zult moeten aantonen dat het een slecht product is.

Zo'n centrale zou redelijkerwijs bij normaal gebruik toch wel 5 of meer jaren mee moeten kunnen. Je zou nog eens met Esu contact op kunnen nemen en twee vragen stellen: wat is de technische levensduur van een Ecos en voorts: is het normaal dat een scherm binnen die technische levensduur defect gaan?

Gr, Ben.