Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Alpenbahn Feldhäuser | Naar schaduwstation niveau 3

Gestart door ArjanBosman zondag 31 december 2017, 18:20:21

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Alpenbahn Feldhäuser | LED verlichting aangelegd
Helder wit licht
Re: Alpenbahn Feldhäuser | LED verlichting aangelegd
Wit licht
O ja, hier zijn nog twee strips gereed en brandend.
Vandaag zijn alle strips afgewerkt en kunnen de aansluitdraden worden weggewerkt met witte kabelgootjes.
Re: Alpenbahn Feldhäuser | LED verlichting aangelegd
Licht kan je nooit genoeg hebben, en nu kan je mooi en duidelijk werken.  :)  :thumbup: :thumbup:
Re: Alpenbahn Feldhäuser | LED verlichting aangelegd
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Alpenbahn Feldhäuser | LED verlichting aangelegd
Arjan,

De aangebrachte led-verlichting ziet er goed uit en geeft mooi licht in de kamer. :) :thumbup:

Groet Michel
Re: Alpenbahn Feldhäuser | LED verlichting aangelegd
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Alpenbahn Feldhäuser | LED verlichting aangelegd
Arjan,

Dat is mooie verlichting die je gekocht hebt. Makkelijk te verwerken ook die LED strips. Ik heb zelf een soortgelijke set gekocht met 3 x 5 meter voor de verlichting van de drie niveaus in mijn (toekomstige) schaduwstation. Zie op de foto ook een doos met de fraaie Bietschtalbrücke. Je raadt het misschien al, ook die staat bij mij in de kast te wachten :D. Veel plezier met de nieuwe plannen/bouw.

Groeten,
Wico 
Re: Alpenbahn Feldhäuser | LED verlichting aangelegd
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: Alpenbahn Feldhäuser | LED verlichting aangelegd
 :) Ik heb onlangs ledstrips gekocht allerhande maar zie toch dat de lichtopbrengst tegen slaat ... vergeleken met TL verlichting .

Ben nog volop aan het experimenteren om beste resultaat te bekomen .

Mvg Freddy

Re: Alpenbahn Feldhäuser | LED verlichting aangelegd
Mooi. De eerste scheppingsdaad: de scheiding van licht en duisternis...

Petrus
Re: Alpenbahn Feldhäuser | LED verlichting aangelegd
Alle strips gemonteerd en aangesloten.
Re: Alpenbahn Feldhäuser | LED verlichting aangelegd
En met ander licht
Re: Alpenbahn Feldhäuser | LED verlichting aangelegd
Blauw licht voor nachtsessie
Re: Alpenbahn Feldhäuser | LED verlichting aangelegd
Rood licht ........ eehhhhh ..... hierbij heb ik de gordijnen maar even gesloten ....  ;)
Re: Alpenbahn Feldhäuser | LED verlichting aangelegd
De elektronische powerbank. Deze moet nog een keer netjes tegen de muur bevestigd worden.
Re: Alpenbahn Feldhäuser | LED verlichting aangelegd
Controller detail
Re: Alpenbahn Feldhäuser | LED verlichting aangelegd
En natuurlijk de draden netjes weggewerkt in kabelgoten.
Re: Alpenbahn Feldhäuser | LED verlichting aangelegd
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Alpenbahn Feldhäuser | LED verlichting aangelegd
-Arjan,
Rest mij nog slechts te zeggen: "BRAVO"!  :thumbup:
Re: Alpenbahn Feldhäuser | LED verlichting aangelegd
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: Alpenbahn Feldhäuser | LED verlichting aangelegd
 :) Heel mooi werk ... ga je nu een dag/nacht simulatie doen ?

Welke ledstrips gebruik je eigenlijk ? Enige link ?

Mvg Freddy

Re: Alpenbahn Feldhäuser | LED verlichting aangelegd
Hi Freddy,

Het is het product met de volgende type aanduiding:

5 meter RGBWW 84 LEDS led-strip (RGB + Warm & Koud Wit) - losse strip
  - Spanning: 24V (EAN:)
  - Bescherming van de ledstrip: Geen (EAN:)

Hyperlink op de site: https://ledstrip-specialist.nl/5-meter-rgbww-led-strip-rgb-warm-and-koud-wit-los   


Inderdaad is het plan om op termijn te werken met dag/nacht simulatie. Voor nu werkt het met controllers en een 4 kanaals afstandsbediening. DMX controllers voor RGBWW kon ik zo gauw niet bijeen puzzelen via het www. Wellicht werkt het beste als ik RGB en WW ga scheiden in verschillende controllers.
Grtz, Arjan
Re: Alpenbahn Feldhäuser | LED verlichting aangelegd
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Alpenbahn Feldhäuser | LED verlichting aangelegd
Hoi Arjan,

Leuk dat jou ruimte ook de mogelijkheid bied voor dag en nacht simulatie.
Voor de aansturing zou je een DMX player kunnen overwegen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Alpenbahn Feldhäuser | LED verlichting aangelegd
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: Alpenbahn Feldhäuser | LED verlichting aangelegd
 @citaat Arjan ,

Bedankt voor de info ...

Mvg Freddy

Re: Alpenbahn Feldhäuser | LED verlichting aangelegd
Arjan

Mooi die verlichting, ik heb ook bijna dag en nacht verlichting.

Enkel de printplaat en aansturen laten aansluiten en klaar ben ik.
Re: Alpenbahn Feldhäuser | LED verlichting aangelegd
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Alpenbahn Feldhäuser | LED verlichting aangelegd
Arjan,

Geeft prachtig licht de led-verlichting en in alle kleuren is het mooi helder. :) :thumbup:
Draadjes strak weggewerkt netjes hoor. :)

Ik doe het nog ouderwets de dag en nacht omschakeling doormiddel van de lichtknop om te zetten. ;) :P

Groet Michel
Re: Alpenbahn Feldhäuser | Baanplan geactualiseerd
Waar ik in bericht #32 (https://forum.3rail.nl/index.php?topic=69823.msg1238970#msg1238970) melding maakte van het wijziging van de baanplannen en eerste aanzet toonde, heb ik de afgelopen verder geknutseld en mijn fantasie aan de software toevertrouwd.

Naast het station en het buurtstation met paradespoor er naar toe (groen), heb ik het rangeerterrein verder uitgewerkt en heb ik links van het station een bergtraject vormgegeven vanaf het niveau van het station (120cm vanaf de vloer) met 3 niveaus naar 180cm boven de vloer.
De aansluiting met het buurtstation en het paradespoor (groen) biedt ruimte voor een keerlus (eveneens groen) waardoor treinen niet meteen weer terug hoeven naar het schaduwstation.
Aan de linkerkant van het station is een keerlus voorzien (grijs) en is een aansluiting naar een buurtspoor (paars) dat door de bergen via een klimspoor omkeert naar de rechterkant van het station.

In de bergen op niveau 1 (oranje) voorzien ik een kopstationnetje en op niveau 2 (donkergroen) wordt de Bietschtalbruecke voorzien op 174cm van de vloer met aansluitend een keerlus (rood) op 184cm van de vloer. Onderstaand wat plaatjes van het plan.

Alles bij elkaar een zeer groot plan waarmee ik de komende jaren vooruit kan  :D
Binnenkort hoop ik te starten met de bouw en zoals het een goede pizzabakker betaamd, begin ook ik bij die bodem!

Wanneer het eerste niveau van het schaduwstation ligt en in aangesloten zal ik ook de inrichting van en de aansturing met Traincontroller verder ter hand nemen. Op het schaduwstation heb ik voldoende lengte om de locs goed in te kunnen meten.

Wordt weer vervolgd.
Grtz, Arjan
Re: Alpenbahn Feldhäuser | Baanplan geactualiseerd
- Buurtstation met klimspiraal
- Station met keerlussen
- Station met rangeerterrein
Re: Alpenbahn Feldhäuser | Baanplan geactualiseerd
- Bergen niveau 1 en buurtspoor
- Bergen niveau 2
- Bergen niveau 3
Re: Alpenbahn Feldhäuser | Baanplan geactualiseerd
Bovenbaan in 3D
Re: Alpenbahn Feldhäuser | Baanplan geactualiseerd
Baan totaal  (zeg maar spaghetti  ;))
Re: Alpenbahn Feldhäuser | Baanplan geactualiseerd
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Alpenbahn Feldhäuser | Baanplan geactualiseerd
Arjan,

Ziet er allemaal goed uit wat je gemaakt heb aan sporen. :)
Van uit het spiraal richting het schaduwstation is het onderste spoor wat naar de keerlus loopt het inrijspoor ?
En komen er in de keerlus losse locs te staan ?
Ik had dit namelijk ook in mijn ontwerp zitten maar toe bedacht ik mij als de losse loc er uit moet staat de trein in het inrijspoor stil omdat de losse loc achteruit de baan op moet wat de boel op gaat houden.
In plaats van de locs op te stellen ik de keerlus heb ik het spoor in het schaduwstation naast het inrijspoor verdeelt in elf kleine blokken (twee railsstukken) waar ik de losse locs kan pakeren zodat het lekker vlot door kan rijden vanuit het spiraal.
Hopelijk snap je wat ik bedoel. ;)

Groet Michel
Re: Alpenbahn Feldhäuser | Baanplan geactualiseerd
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Alpenbahn Feldhäuser | Baanplan geactualiseerd
Citaat van: h0_miessie op woensdag 06 juni 2018, 17:36:23
is dan het onderste spoor wat naar de keerlus loopt het inrijspoor ?
En komen er in de keerlus losse locs te staan ?
@Michel
Ik hoop dat Arjan het begrijpt, maar ik niet. Welke plek bedoel je nu?

Er zijn 2 opties: Arjan rijdt ouderwets Zwitsers, of hij rijdt modern Zwitsers.
a. Als hij het ouderwets doet, dan zijn de treinen links rijdend.
b. Als hij het modern doet, dan kunnen de treinen parallel aan elkaar dezelfde kant op rijden.

Welke situatie bedoel je (de groene of de roze):

Rijdt hij ouderwets Zwitsers, dan geldt: het onderste spoor (onderste groen gestippelde spoor) is het inrijspoor
Maar Arjan heeft wel overloopwissels zitten in z'n plan (in het doorlopend groene gedeelte), en daardoor kan een trein ook rechts rijdend (optie b) de keerlus in.

Het roze getekende schaduwstation (bevat ook keerlus, en verbinding met spiraal):

Als je daar uit gaat van linksrijdend (ouderwets Zwitsers) dan is het onderste (meest linkse)  spoor het uitrij-spoor, zijn er 6 opstelsporen, en liggen er 7 kopsporen in de lus in uitrij-richting aan gesloten. Hoe je inrijdend op die kopsporen terecht moet komen, is me een raadsel. En ik zou daar beslist een kortere weg voor verkiezen. Ook ingeval van optie b. (modern Zwitsers) zou ik toch iets willen doen aan de bereikbaarheid van de kopsporen.
Re: Alpenbahn Feldhäuser | Baanplan geactualiseerd
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Alpenbahn Feldhäuser | Baanplan geactualiseerd
Jan Willem,

Er is maar één keerlus met opstelsporen erin (rose) en om die sporen zal er vooruit of achteruit ingereden moeten worden dat gaat volgens mij de boel op het in rij spoor of als Arjan de andere kant op rijd uitrij spoor vertragen want er zullen treinen stil moeten gaan staan om die locs voorrang te geven.
Dat is wat ik bedoel.
Heb er even een tekening bij gedaan met de vraag of dit de inrijspoor is richting schaduwstation.

Groet Michel
Re: Alpenbahn Feldhäuser | Baanplan geactualiseerd
Hi Michel, Hi Jan Willem,

Dank voor jullie opmerkzaamheid en suggesties.

De analyse van Michel klopt. Op enig moment dacht ik ruimte te vinden voor opstelsporen voor locs in de ruimte van de keer lus van het schaduwstation. Dat in en uit rijden gaat natuurlijk oponthoud geven voor het doorgaand verkeer naar het 6 sporen Van het schaduwstation.
De suggestie die ik Michel begrijp: maak evenwijdig aan het inrijspoor een lang spoor met meerdere blokken en parkeer daar locs. Een mooi idee! Daarbij schat ik in dat er een systeempje van first in first out gaat ontstaan. Ik denk dat beide oplossingen oké zijn.  Ik heb vooralsnog niet de indruk dat een beetje oponthoud wegens in/uitrijden van de opstelsporen storend gaan zijn. Wellicht vergis ik me daarin en gaat bij het digitaliseren dat tegenstaan. We zullen zien.

Het plan is inderdaad om Zwitsers te rijden: links. Dat er ook modern Zwitsers gereden wordt wist ik niet. Parallel aan elkaar dezelfde kant op ..... hmmmmm dat biedt wellicht mogelijkheden Jan Willem.
Vanuit het kleinere stijgingspercentage had ik gedacht in de klimspiraal toch rechts naar boven te rijden (buitenbaan). Met de opmerkingen van Jan Willem realiseer ik me dat beide sporen lang genoeg zijn en een stijging kenne van rond de 2cm per meter. Op zich is deze stijging denk ik geen belemmering om ook in de klimspiraal (oud) Zwitsers te rijden.

De overloopwissels zijn er om bij het buurtstation te komen vanuit links rijdende treinverkeer. Ik me us niet gerealiseerd dat ik overloopwissels nodig heb bij uitgang van de klimspiraal naar de bovenbaan. Te meer reden om te kijken of ik in de klimspiraal toch ook links ga rijden. Wanneer ik dat doe ontstaat pas echt voor mijn gevoel echt een onhandige situatie: locs moeten dan achteruit de kopsporen in het schaduwstation (roze keerlus) in. Maar kunnen er dan wel weer voorwaarts uit. Hhhmmmmm .... dat is natuurlijk minder geschikt voor een stomer. Maar daar heb ik er twee van die meer als museumstuk meedoen op de baan.

Kortom: dank voor de mooie reacties/suggesties.
Grtz, Arjan
Re: Alpenbahn Feldhäuser | Baanplan geactualiseerd
Citaat van: ArjanBosman op donderdag 07 juni 2018, 07:27:03

Het plan is inderdaad om Zwitsers te rijden: links.....

......Te meer reden om te kijken of ik in de klimspiraal toch ook links ga rijden. Wanneer ik dat doe ontstaat pas echt voor mijn gevoel echt een onhandige situatie: locs moeten dan achteruit de kopsporen in het schaduwstation (roze keerlus) in. Maar kunnen er dan wel weer voorwaarts uit. Hhhmmmmm .... dat is natuurlijk minder geschikt voor een stomer.


Als je links gaat rijden komen losse loks op weg naar de kopspoortjes eerst een opstelspoor tegen wat wellicht bezet is: ongewenst. Als je rechts gaat rijden heb je hetzelfde probleem maar dan bij het uitrijden. Kortom: het maakt allemaal niet uit tenzij je een opstelspoor wilt opgeven ten gunste van een doorrijspoor maar dat is zonde.

Dus een setje overloopwissels plaatsen (groen). Je kunt dan om het opstelspoor heen in en uit:



Het stuk spoor van de overloopwissels naar het inrijwissel van de kopspoortjes is dan in twee richting te berijden, de software regelt dat prima voor je en oponthoud is er nauwelijks tenzij je een rijdend schuifregister wilt. De lol is juist dat er enige rust op de baan is met af en toe een trein die opduikt maar dat is mijn modelspoor beleving.

In het plan zou ik kiezen voor links rijden ook in het schaduwstation. Er is dan nooit oponthoud naar beneden, slechts bij het uitrijden van het schaduwstation omhoog.

Een spoor reserveren voor alle losse loks in korte blokken kan natuurlijk ook maar het is niet flexibel: zoals je zegt is het first in first out en als je een losse lok boven wilt hebben die ergens midden in het spoor staat heb je pech.

Gr, Ben.

Re: Alpenbahn Feldhäuser | Baanplan geactualiseerd
Dank je Ben voor analyse en suggesties. Ik dacht ruimte te zien in de keerlus, wat kopspoortjes neer gelegd  en had er verder nog niet zo bij stil gestaan dat dan ook de opstelsporen nog in de weg zitten bij in en uitrijden.
Grtz, Arjan
Re: Alpenbahn Feldhäuser | Baanplan geactualiseerd
Dag Arjan,

Je nieuwe baanplan ziet er leuk uit. een rustig deel rechts, centraal je station en links een bergstrecke, met inderdaad .... de Bietschtalbrücke.
Die komt bij mij ook op de baan, alleen ga ik proberen ze iets meer werkelijkheidsgetrouw te bouwen, dwz in een bocht en met zonder de bruggenhoofden.  Ik vind die van Faller niet mooi, maar zoals ik reeds schreef ik ga dat proberen.

Wat het rechtstijden in Zwitserland betreft, ik geloof dat er ergen een spoorlijn is richting Konstanz waar er rechts gereden wordt en voor de rest heb je op de BLS-lijn is er op de zuidzijde een SIM corridor, waar de grote goederentreinen geregeld van kant wisselen ifv de helling.  zeker in bepaalde bochten nemen de treinen vanuit Brig naar Lötschberg de bergkant van het traject.

Mijn klimspiraal is op dat vlak ook niet goed uitgekomen, nl het linkerspoor is het binnenspoor en daar ga ik ook het rechterspoor nemen bergop, al heb ik bergens een hellingspercentage dat de 27promille overschrijdt.
Re: Alpenbahn Feldhäuser | Baanplan geactualiseerd
Hi Ivan, dat wisselen van spoor was mij in filmpjes wel opgevallen. Mijn idee was dat er wellichtaan het spoor gewerkt werd en vandaar aan de andere kant wordt gereden. Jouw waarneming van gewicht van de trein en de hellingsgraad lijkt me ook passend. Het zal best een geregel zijn zo in werkelijkheid. En op onze baan evenzo 😉
Grtz, Arjan
Re: Alpenbahn Feldhäuser | Baanplan geactualiseerd
Dag Arjan,

Dat zal zeker wel wat geregel zijn, maar zo zijn op de BLS vrachttransporten met RoLa mogelijk tot 4m.  Men heeft doorvoor speciale signalen op de lijk staan.

Kijk maar eens op deze site: http://xover.mud.at/~invisible/mirror/sig/asr/desigchhupa.html
Re: Alpenbahn Feldhäuser | Baanplan geactualiseerd
Dank voor de info en de link Ivan.
Re: Alpenbahn Feldhäuser | Eerste paal schaduwstation
Hallo 3-railers,
Het is al weer een tijd geleden dat ik wat heb gepost op het forum over mijn baan.

Met een warme zomer achter ons en de nodige tijd die ik besteed aan mijn opleiding tot zenleraar, was het nu tijd voor een vervolg. Afgelopen week hout besteld en andere materialen gekocht.
Na de kamer te hebben opgeruimd en oude kasten uit de opslag te hebben gehaald om de groeiende verzameling spullen kwijt te kunnen, heb ik vandaag de eerste palen en latten gezaagd en een stukje in elkaar geschroefd. Het is de hoek van het schaduwstation.

De foto?s vertellen het verhaal denk ik  :)

Greetz, Arjan
Re: Alpenbahn Feldhäuser | Eerste paal schaduwstation
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Alpenbahn Feldhäuser | Eerste paal schaduwstation
Hoi Arjan,

Mooi om te zien dat het hout binnen is en een begin met de baan is gemaakt! Voor mij inmiddels een jaar geleden, maar heel herkenbaar. Heel veel plezier met de bouw :thumbup:

Groeten,
Wico   
Re: Alpenbahn Feldhäuser | Eerste paal schaduwstation
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Alpenbahn Feldhäuser | Eerste paal schaduwstation
Arjan,

Het hout is binnen de bouwtekening legt klaar het eerste gedeelte is al gebouwd ik zeg goed bezig. :) :thumbup:
Veel succes met de bouwwerkzaamheden en ik blijf met veel plezier je update's volgen want de notificatie staat aan zodat ik niks hoeft te missen van je te bouwen baan. :)

Groet Michel
Re: Alpenbahn Feldhäuser | Eerste paal schaduwstation
'Waar vind je tegenwoordig nog een goede timmerman
Die wat zijn ogen zien met zijn handen maken kan...'

Collegiale groet. Petrus
Re: Alpenbahn Feldhäuser | Eerste paal schaduwstation
De eindstand van vandaag lijkt op die van gisteren.
Heb wat herstelwerk verricht omdat ik me een centimeter of 4 had verrekend  8o :D
Gelukkig kom ik er achter bij het eerste begin  :important:
Deze accountant heeft nog geen timmermansoog  ;)
Greetz, Arjan
Re: Alpenbahn Feldhäuser | Eerste paal schaduwstation
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Alpenbahn Feldhäuser | Eerste paal schaduwstation
Arjan,

Beter er nu achter komen dan dat je verdere vorderingen had gemaakt.
En snel die kattenbak wegdoen want werken in een poeplucht is niet echt lekker. :D

Groet Michel
Re: Alpenbahn Feldhäuser | Eerste paal schaduwstation
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Alpenbahn Feldhäuser | Eerste paal schaduwstation
Kijk de eerste palen staan overeind, leuk dat jij nu ook gaat beginnen met je baan Arjan.

Je zult merken dat het verslavend werkt zo,n baan bouwen, heerlijk op je gemak werken aan je baan.

Veel plezier met de bouw en ik blijf je op de voet volgen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Alpenbahn Feldhäuser | Eerste paal schaduwstation
Dank voor de aanmoedigende commentaren.

@ Peter
Inderdaad .... het is verslavend  :D
Gelukkig nog wat dagen vrij om te klussen.

@Michel
Die kattenbak is geen probleem.
Met dit weer gebruiken onze katten de bak niet en de korrels absorberen de geurtjes.

Grtz, Arjan
Re: Alpenbahn Feldhäuser | Eerste paal schaduwstation
Dit is het moment dat er dagelijks uitbreiding te zien is.
Met wat vrije dagen kan ik meters maken; vandaar maar weer even een kleine update.
Greetz, Arjan
Re: Alpenbahn Feldhäuser | Eerste paal schaduwstation
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Alpenbahn Feldhäuser | Eerste paal schaduwstation
Arjan,

Een kleine maar leuke update. :) :thumbup: :thumbup:
Mooie vorderingen heb je verricht. :)

Groet Michel
Re: Alpenbahn Feldhäuser | Eerste paal schaduwstation
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Alpenbahn Feldhäuser | Eerste paal schaduwstation
Als je iedere dag wat kunt doen schiet het lekker op Arjan, bij mij staat de tweede foto gedraaid maar ik kan met een beetje mijn hoofd draaien de vorderingen zien  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Alpenbahn Feldhäuser | Plaat voor eerste niveau gelegd
Met hulp van mijn zwager hebben we vandaag de platen voor de 4 niveaus van het schaduwstation gezaagd en de eerste ligt. Volgende stap is wat rondingen uitzagen en daarna ondervloer neerleggen.
Met een paar extra handen flinke meters gemaakt!!  :D
Greetz, Arjan
Re: Alpenbahn Feldhäuser | Plaat voor eerste niveau gelegd
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Alpenbahn Feldhäuser | Plaat voor eerste niveau gelegd
-Arjan,
Dat is dan de eerste hulp! En ach, die rondingen, die komen er ook wel! Heel mooi gedaan en gelijk meer zicht op de 'baan'! Dat wordt ook dus een beetje genieten van het allereerste resultaat van jouw ontwerp!  :thumbup:
Re: Alpenbahn Feldhäuser | Eerste niveau gereed en begin isolatie
Het laatste stukje van het eerste niveau van het schaduwstation gebouwd op de plek van de aansluiting naar de helix. En een eerste stukje valbescherming en stukje isolatie neergelegd. In het nieuwe jaar weer verder.

Goede jaarwisseling en een gezond en gezellig 2019 allemaal.

Om ja, de laatste foto is met het normale licht gemaakt. Wat een kille boel met veel schaduw.

Greetz, Arjan