Ik heb ook deels tweede hands k-rail in mijn baan liggen.
Daar had ik ook af en toe dat treinen zomaar stopte op de tweedehands rail.
Ik ben toen begonnen om de rail met messing contactlipjes door te solderen.
Deze zijn vaak helemaal zwart uitgeslagen en maken nog slecht contact (soms >50Ohm gemeten met de multimeter tussen twee rail).
Dit doe ik overigens niet direct op de contactlipjes, maar ik soldeer een klein stukje massief draad tussen de twee bloot liggende vlakjes aan het eind van de middengeleiderplaat, onderkant dus.
Ook reinig ik de zwart geworden contactlipje met een glasvezelstift, maar pas of voor de afbrekende stukjes glasvezel, die zijn zeer irritant voor huid en nog erger voor de ogen. Gebuik steeds een stofzuiger om de restjes direct weg te zuigen.
En met de railgum de puko's reinigen en uitlijnen, zodat er geen hoogte verschillen meer zijn, door verbuigen.
Vaak staan de uiteinden van de middengeleiderplaat naar onder gebogen, door verkeerd behandelen.