Mijn eerste indruk was: wauw, mooie ruime bogen, slanke wissels, veel ruimte voor landschap. Prima dus.
Maar de tweede indruk is iets minder gunstig. Het station Rottberg heeft een niet zo logische opbouw en misschien toch wel korte sporen. Hoeveel D-trein rijtuigen kan het station hebben? En het zou fijn zijn als in iedere richting het verkeer kan doorrijden en de stoppende treinen ingehaald kunnen worden.
Als van richting moet worden veranderd, moet er misschien nog omgelopen worden. Daar moet ook ruimte voor zijn. Als er ook goederenverkeer is, zijn extra uitwijk- en rangeersporen nodig.
Het kleine station Grüntal is nog wat onlogischer, vrees ik. Het ligt aan een dubbelsporige lijn en heeft aan een spoor twee kopspoortjes. Gebruikmaking daarvan leidt onherroepelijk tot versperring van de hoofdlijn en dus tot gevaar, ook doordat niet steeds in de goede richting terug gereden kan worden.
Een groot locdepot met draaischijf hoort daar naar mijn mening ook niet. Zou beter passen bij Rottberg.
Kortom, er mag nog wel wat gepuzzeld worden, vind ik. Heb je ook een plaatje van de baan waardoor jij je hebt laten inspireren? Misschien helpt dat nog.
Het totaalbeeld blijft leuk, maar denk nog eens goed naar over de treinenloop!
Groet,
Peter