Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

marklin 36836

Gestart door guuske maandag 25 december 2017, 20:35:20

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
marklin 36836
Lid sinds: 2016

offline
marklin 36836
Ik heb op de beurs in Houten een Märklin 36836 loc gekocht voor de kerst. Vanavond bij het op de baan zetten begon hij uit zichzelf te rijden, de loc meldt zichzelf niet aan. Als ik hem selecteer in de loc lijst van mijn MS3 kan ik hem nog altijd niet aansturen. Waarschijnlijk doe ik iets verkeerd, maar weet niet wat.

Guus
Re: marklin 36836
Gerrit-1959
gast

Re: marklin 36836
Hallo Guus,

Ik had hetzelfde met mijn MS3 en bij werkte het door de MS3 alleen MFX te laten doen. Dus DCC uitschakelen.
Re: marklin 36836
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: marklin 36836
Beste Guus,

De 36836 heeft geen MFX decoder, maar een FX decoder die Motorola "hoort", dus ik denk dat je de handleiding van het MS3 er eens bij moet pakken, op de één andere manier moet je het MS3 "vertellen" dat er een Motorola decoder met adres 24 actief moet worden.

Groet, Anne W
Re: marklin 36836
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: marklin 36836
Beste Guus,

De beste methode is om in het menu van de ms3 "Loc herkennen" te gebruiken (zie de handleiding van de ms3). De ms3 probeert dan het adres uit te lezen. Het zou zo maar kunnen zijn dat een eventuele vorige eigenaar het adres van de loc gewijzigd heeft.
Re: marklin 36836
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

online
Re: marklin 36836
Het is een bekend probleem dat fx loks uit zichzelf gaan rijden bij het gebruik van een multiprotocol centrale.

Na het opstarten even een commando geven, bijv de verlichting aan/uit, en hij stopt met rijden.

Zelf heb ik inmiddels 5 fx loks met dit probleem in combinatie met een ESU ECoS.
Re: marklin 36836
Lid sinds: 2016

offline
Re: marklin 36836
Probleem lijkt gevonden, nog niet uitgebreid getest. Herkennen werkte niet, lok reed een paar kleine stukjes maar werd niet herkend. Nog een keer handmatig in de ms3 gezet. Toen kon ik weliswaar de verlichting bedienen en de snelheid regelen, maar als hijn"stil stond" reed hij schoksgewijs nog stiekem verder. Daarna het adres handmatig op 24 gezet en nu lijkt het te werken.
Bedankt voor jullie suggesties.