Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

de treinbaan van Jaco.update: huisjes en zo

Gestart door Jaco vrijdag 22 december 2017, 13:57:36

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
de treinbaan van Jaco.update: huisjes en zo
Zoals ik vertelde in dit topic groep ben ik nieuw hier meer daar over kan u meer over lezen via deze link >>>https://forum.3rail.nl/index.php?topic=69667.0

De baanplaat is 280 bij 160, ruim zat dacht ik. Ik heb niet echt een bouwplantekening gemaakt, omdat er rails bijgekocht is door dat bij de vorige baan rails en wissels zijn gesneuveld. De rails bestaat uit delen van Lima,Fleissmann en ik dacht nog een merk maar dat week niet zeker :?. De Locs zijn wel van markline. Het is de bedoeling dat er ook hoogte in baan komt.

een aantal foto's van de baan.





Ik loop nog wel tegen dingen aan. Zoals: de wissels die niet goed schuiven en de hoogte van de baan, ik las dat met hoogte van 2% maar ik heb werkelijk geen idee hoeveel cm het is.
en Verder weet ik niet hoe ik hem ga aansturen. We hebben altijd met travo gewerkt.
Re: de treinbaan van Jaco.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: de treinbaan van Jaco.

Hoi Jaco,

Ik zie, dat je al een bouwdraadje bent begonnen.
De wissels eerst maar eens goed schoon maken.
2% stijgen betekent 2 centimeter per meter omhoog, maar 3% ( 3 cm) kan ook nog wel hoor.
Dat wordt meestal als maximum genomen, anders gaan de wielen van de loc slippen, zeker met een wat langere sleep.

Ik neem aan, dat jouw loc's van Märklin Hamo ( gelijkstroomversie ) zijn.

Alvast veel plezier met verder puzzelen  :P

Grtz Tony
Re: de treinbaan van Jaco.
als de gelijkstroom zijn, ik heb werkelijk geen idee.
van de wissels als je het palletje wilt bewegen wilt dat niet. ik ga de 29ste naar zevenhuizen bij gouda naar de modelbouw winkel, ik neem aan dat zij mij daar ook kunnen helpen, ik neem dan de loc's ook mee.

EDIT Ad: Overbodig citaat van geheel vorig bericht verwijderd; lees hier waarom.
Re: de treinbaan van Jaco.
zendesigner
gast

Re: de treinbaan van Jaco.
HoyJaco,


Als er onder je loks een "sleper" hangt (zo'n metalen latje tussen de wielen)  dan zijn je loks voor wisselstroom zoals de meeste van marklin.

Deze werken niet op de rails die je hebt. Deze zijn gelijkstroom.

Lees eerst even een hele hoop dingen op dit forum door en ook in de wiki. Maak dan een baanplan etc en vraag daarbij hulp.
Genoeg mensen hier die je verder op weg kunnen zetten.

een 2% helling is een hoogteverschil van 2cm op 1 meter lang spoor.

Bart
Re: de treinbaan van Jaco.
daar heb ik nu 1 van dat is de Claas Loc. Ik maak zo wel effe fotos van de loc.

EDIT Ad: Overbodig citaat van geheel vorig bericht verwijderd; lees hier waarom.
Re: de treinbaan van Jaco.
Lid sinds: 2017

offline
Re: de treinbaan van Jaco.
succes met de bouw het begin is er :thumbup:

ik ben benieuwd wat je ga maken veder welk tijdperk enz

maar ik blijf je volgen hoor  :D

en als je een foto stuurt kunnen we het je zo vertellen want ik heb ook marklin dat is wisselstroom met zo slepertje eronder

en gewoon eerst goed het forum lezen daar haal je veel info ook vandaan en als er vragen zijn helpen wij je super graag met je vragen
Re: de treinbaan van Jaco. up-date loc's en wissels.
@Brink79: welke tijdperk wat ik ga maken week niet, de andere banen was ook van huisjes wat we leuk vinden.
ik denk dat een mengelmoes word.  ;)
======
ik had in een van de andere berichten over de wissels en de loc's.
van de wissels ben ik al aan het zoeken geweest op het forum maar het antwoord nog niet gevonden. Ik heb er even twee van gemaakt, ik hoop als het doen ;)
https://www.facebook.com/jaco.derijk/videos/1465838703528775/?l=6544254361284915600


https://www.facebook.com/jaco.derijk/videos/1465838726862106/?l=3594662160818211037
====
de loc's die ik al een tijdje heb.

de onderkant:



en de nieuwe Claas Trein, Wat een plaatje  B) B) B) B)



dit is de travo die we hadden.


Re: de treinbaan van Jaco.update wissels 't niet doen en de loc's
De Claas is een prachtige vitrine loc, want deze zal op jouw baantje zonder ombouw nog geen millimeter bewegen...
Re: de treinbaan van Jaco.update wissels 't niet doen en de loc's
@wilco69, wat moet ik daar voor doen? ik zal wel heel graag die Claas trein laten rijden.
@citaat
Re: de treinbaan van Jaco.update wissels 't niet doen en de loc's
Hoi,

De Claas lok niet meer gebruiken. Dan werkt je baan weer. De Claas-lok is namelijk voor 3-rail. Jij hebt 2-rail. Even gemakkelijk gezegd: Standaard rijden alle merken behalve märklin op jouw rails. Märklin is het enige merk met een 3-railsysteem. Wagons en rijtuigen van Märklin moet je voorzien van andere assen omdat deze anders kortsluiting veroorzaken. Ombouwen is misschien mogelijk maar zal niet gemakkelijk zijn. Je hebt helaas een lok gekocht voor het verkeerde rail-systeem.

Wil je een Claas-lok hebben dan zou ik naar het volgende artikel kijken: Trix 22770 Claas-lok. Dat is exact dezelfde Claas-lok van Märklin met het merknaam Trix maar wel geschikt voor 2-rail.

Groeten Ronald.
Re: de treinbaan van Jaco.update wissels 't niet doen en de loc's
 @citaat, ik heb net aan geschaft.....
Re: de treinbaan van Jaco.update wissels 't niet doen en de loc's
Citaat van: ronaldk op zaterdag 23 december 2017, 19:24:06
Hoi,

De Claas lok niet meer gebruiken. Dan werkt je baan weer. De Claas-lok is namelijk voor 3-rail. Jij hebt 2-rail. Even gemakkelijk gezegd: Standaard rijden alle merken behalve märklin op jouw rails. Märklin is het enige merk met een 3-railsysteem. Wagons en rijtuigen van Märklin moet je voorzien van andere assen omdat deze anders kortsluiting veroorzaken. Ombouwen is misschien mogelijk maar zal niet gemakkelijk zijn. Je hebt helaas een lok gekocht voor het verkeerde rail-systeem.

Wil je een Claas-lok hebben dan zou ik naar het volgende artikel kijken: Trix 22770 Claas-lok. Dat is exact dezelfde Claas-lok van Märklin met het merknaam Trix maar wel geschikt voor 2-rail.

Groeten Ronald.
Zie hier het antwoord, leuker kunnen we het niet maken...
Re: de treinbaan van Jaco.update wissels 't niet doen en de loc's
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: de treinbaan van Jaco.update wissels 't niet doen en de loc's

Als je die loc net in een winkel hebt gekocht, kun je hem misschien omruilen, Jaco  ;)

Grtz Tony
Re: de treinbaan van Jaco.update wissels 't niet doen en de loc's
@tony, via een duitse webshop, heeft me zusje voor me geregeld. jammer genoeg zijn die loc's er bijna niet te krijgen met de wagens.
Re: de treinbaan van Jaco.update wissels 't niet doen en de loc's
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: de treinbaan van Jaco.update wissels 't niet doen en de loc's
Beste Jaco,

Dan zet je hem hier op het forum weer in de verkoop en verder één advies: ga je eerst een goed oriënteren op wat en hoe, voordat je nog tegen meer teleurstellingen oploopt.

Groet, Anne W
Re: de treinbaan van Jaco.update wissels 't niet doen en de loc's
@Anne W, is een optie, mijn ouders hadden ook idee, om twee verschillende sporen te doen. ik doe veel in overleg met me ouders, omdat ik ook een beperking heb, zij zeggen ook meerder keren al, dat ik geduld moet hebben... en af moet wachten tot de 29ste dat we naar modelbouw winkel bij zevenhuizen zijn geweest zijn.
ik weet van me zelf als ik graag iets wil dat ik te snel ben met dingen doen, door het vele kijken hier heb ik gewoon heel veel zin om een mooie baan te maken, maar te snel wil, ze moeten mij regel matig op de rem trappen. dat met geduld hebben is lastig voor mij 8o 8o :? :? en daarbij komt dat ik ook niet heel veel ervaring heb, dan kom weer uit op dat ik te snel en te veel wil doen.............
Re: de treinbaan van Jaco.update wissels 't niet doen en de loc's
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: de treinbaan van Jaco.update wissels 't niet doen en de loc's
Met twee verschillende systemen rijden, kan ook, Jaco.
Op een van mijn banen doe ik dat ook.
Zolang je dat gescheiden naast elkaar doet, is er niks aan de hand; je kunt alleen geen wagens van Märklin zomaar op een gelijkstroombaan zetten, dan maak je kortsluiting. Dat schreef Wilco ook.
Andersom kan wel.

Je kunt dus overwegen, om een startset van Märklin aan te schaffen.
Je zult je nog wat in moeten houden en goed bedenken wat je wil.
Komt vast goed  :P

Grtz Tony
Re: de treinbaan van Jaco.update wissels 't niet doen en de loc's
@tony, ik hoop,dat die niet kapot is :O :O want ik heb wel geprobeerd om te laten rijden, zonder dat ik het wist van 3rail en 2 rail, toen kwamen twee kleine vonkjes van de wielen af. 8o 8o.
dus de loc's die ik al heb kunnen wel op een 3rail rijden? voor de wagens maakt dat ook nog uit?
Re: de treinbaan van Jaco.update wissels 't niet doen en de loc's
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: de treinbaan van Jaco.update wissels 't niet doen en de loc's
Wees gerust, Jaco

Als je een drierail-loc op gelijkstroomrails gebeurt er niks, hij zal niet rijden.Je maakt wel kortsluiting in de baan en normaal gesproken slaat dan de beveiliging in de trafo om en schakelt die uit.
Een gelijkstroomloc op 3-rail doet ook gewoon niks.

Je hebt dus niks kapot gemaakt  ;)
Verdiep je er eerst maar eens in, in de Wiki hier is van alles te vinden en als je op het internet zoekt, vind je ook genoeg.

Hier alvast een link; https://www.modeltreinen.org/gelijkstroom-of-wisselstroom/ 

Grtz Tony
Re: de treinbaan van Jaco.update wissels 't niet doen en de loc's
Ik heb daar al in gelezen, maar daar staat zoveel in dat ik ook niet meer weet. :(
Re: de treinbaan van Jaco.update wissels 't niet doen en de loc's
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: de treinbaan van Jaco.update wissels 't niet doen en de loc's
Ik heb alvast een link in mijn vorige reactie gezet  ;)
Re: de treinbaan van Jaco.update wissels 't niet doen en de loc's
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: de treinbaan van Jaco.update wissels 't niet doen en de loc's
Heiy Jaco!

Ik heb gezien dat je in Dalfsen woont, ik heb werkelijk geen idee waar dat ligt, maargoed ik heb een vriend genaamd Google.
Ikzelf woon in Emmeloord, zou je het leuk vinden als ik eens een keertje kom helpen met het een en ander? Ik heb enige kennis van gelijkstroom, veel is her niet, ik heb zelf wisselstroom, maar met internet komen we vast veel verder.  En een nieuwe Claas kopen zou ik niet doen, ik zit bij een modeltrein vriendengroep, daar kan hij wel omgebouwd worden dat hij wel over je spoor kan rijden.
Helaas gaat het niet meer dit jaar lukken, ik probeer ergens in een weekend dan naar je toe te komen, mits ik niet te moe ben van dagbesteding en diverse andere activiteiten. 

Ik wil je graag helpen, daar ik mijn compleet kan inleven in je enthousiasme en kriebels om te beginnen, ik heb er zelf ook  mee te maken en ik denk met ons velen  ;)

Ik hoor graag wat je van mijn voorstel vindt!

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: de treinbaan van Jaco.update wissels 't niet doen en de loc's
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: de treinbaan van Jaco.update wissels 't niet doen en de loc's
Hallo Jaco,

je kan een willekeurige gelijkstroom Trix Ho loc kopen, let wel op de juiste schaal, de kap omwisselen, en je hebt een rijdende Klaas loc op je treinbaan, en het Marklin onderstel met nieuwe kap verkopen, misschien kan en wil Zevenspoor hierin meedenken,

Voor de Marklin wagons moeten alle assen omgewisseld worden, anders veroorzaken deze kortsluiting.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: de treinbaan van Jaco.update wissels 't niet doen en de loc's
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: de treinbaan van Jaco.update wissels 't niet doen en de loc's
Hey Marten, perfect dat je je hulp aanbiedt! Maar onderschat het ombouwen van wissel- naar gelijkspanning ajb niet. Dit betekent oa nieuwe wielstellen voor deze loc.
Het mooiste zou zijn als de leverancier deze loc terug zou nemen, en nog mooier: zou omruilen voor de Trix gelijkstroomversie.
Ik weet niet wie de leverancier is, maar een goed bericht daarnaartoe met daarin uitleg van het probleem én de beperking van Jaco én het erg lieve kado-idee van zijn zus (die er helaas ook geen verstand van heeft), doet wellicht wonderen.
Ik zou dat in ieder geval eerst proberen voordat ik de loc, voor waarschijnlijk veel geld, zou laten ombouwen.
Jaco, veel plezier met de hobby, en het gaat vast goedkomen met je mooie ClaasLoc!
Re: de treinbaan van Jaco.update wissels 't niet doen en de loc's
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: de treinbaan van Jaco.update wissels 't niet doen en de loc's
Hoi Hans, zelf kan ik het niet, maar in onze vriendengroep zijn er genoeg mannen die dat wel kunnen  ;)
Jaco, over geld hoef je niet in te zitten, in onze groep is de drempel laag, dus ik zal zorgen dat je niet voor kosten hoeft op te draaien.
Maar kijk eerst maar eens rustig naar wat Hans (Hanzi) voorstelt.

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: de treinbaan van Jaco.update wissels 't niet doen en de loc's
 Marten en Hans alle bij bedankt voor het mee denken, Ik heb zelf ook niet gezien dat er verschil in zat, maar omdat in duitsland was en mijn zusje in duitsland woont, en die nu met de kerst bij me ouders is mooi mee kon nemen dat scheelt zo 17 euro aan verzend kosten ;) ;).
in een een andere bericht liet ik al weten dat men overwegen om een ander spoor bij te doen.

en @walter de wagons (bijmijn de goedere wagens) gebruiken toch geen stroom?
de passasiers trein kan ik ook begrijpen met de lichtjes der in.
Re: de treinbaan van Jaco.update wissels 't niet doen en de loc's
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: de treinbaan van Jaco.update wissels 't niet doen en de loc's
De wielen van een wisselstroomwielstel zijn met elkaar verbonden.
Bij gelijkstroom, wat jij hebt, staat de + op de ene rail en de - op de andere.
Als je daar dan zo'n wagon met doorverbonden wielen op zet dan verbindt je die rails dus met elkaar en krijg je kortsluiting.
Zou je zus de loc niet kunnen ruilen in Duitsland?
Re: de treinbaan van Jaco.update wissels 't niet doen en de loc's
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: de treinbaan van Jaco.update wissels 't niet doen en de loc's
Citaat van: wissels op zondag 24 december 2017, 10:05:21
Hallo Jaco,

je kan een willekeurige gelijkstroom Trix Ho loc kopen, let wel op de juiste schaal, de kap omwisselen, en je hebt een rijdende Klaas loc op je treinbaan, en het Marklin onderstel met nieuwe kap verkopen, misschien kan en wil Zevenspoor hierin meedenken,

Voor de Marklin wagons moeten alle assen omgewisseld worden, anders veroorzaken deze kortsluiting.

met vriendelijke groet,

Walter
Een willekeurige loc in de juiste schaal (1:87) is natuurlijk niet genoeg om de kap om te kunnen wisselen. Daarvoor moet het model/type uiteraard exact hetzelfde zijn anders gaat dat nooit passen!
Re: de treinbaan van Jaco.update wissels 't niet doen en de loc's
Citaat van: Hanzi op zondag 24 december 2017, 13:58:23

Zou je zus de loc niet kunnen ruilen in Duitsland?
geen idee, omdat claas loc's bijna niet te krijgen zijn , word dat wel een dingtje, ik ben eenmaal fan van het merk
Re: de treinbaan van Jaco.update wissels 't niet doen en de loc's
Hoef niet exact dezelfde lok te zijn, zolang het type maar hetzelfde is 😉
Re: de treinbaan van Jaco.update wissels 't niet doen en de loc's
hoi,

Citaat van: Jaco op zondag 24 december 2017, 13:42:57
en @walter de wagons (bijmijn de goedere wagens) gebruiken toch geen stroom?

Ook bij wagons van märklin dien je de assen te vervangen door 2-rail-assen. De 3-rail-assen geven dezelfde kortsluiting als de lok. Dus ook die kan je niet direct op de baan zetten. En ook die wagons zijn bij Trix te krijgen. Zoek bij Trix even op 'Claas' dan vind je ze snel genoeg.

Een extra 3-rail baantje kan ook. Dat zal je ook minimaal 50 tot 100 euro gaan kosten. Als je het analoog gaat doen. Als je het digitaal wil gaan rijden doen ben je mogelijk nog meer kwijt omdat je dan een Mobile Station moet kopen. Bij de meeste handelaren is deze alleen in een startpakket te kopen en niet los.

Citaat van: Jaco op zondag 24 december 2017, 14:11:53
geen idee, omdat claas loc's bijna niet te krijgen zijn , word dat wel een dingtje, ik ben eenmaal fan van het merk

Wat zoeken met Google.de levert onder andere deze winkel op: Modellbahn Ritzer in de aanbieding voor 190 euro.

Groet Ronald.
Re: de treinbaan van Jaco.update: nieuw begin...
ja, goeiendag allemaal. het is effe wat stil geweest. gistern bij zevenspoor geweest, wat een spullen daar....
informatie gevraagd over de loc's, 1 daar van zijn geen onderdelen voor. voor die andere werd ook al lastig, dus was de keuze van me ouders al gauw verder gaan met wissel stroom  :D :D dus die Claas Blijft :D :D. en gelijk digitaal, wel wennen voor mij, en  heel veel leren... hoe het werkt.
de sets die nieuw zijn.





allen nu moet ik nog uit zien te dokteren hoe alles werkt....


Re: de treinbaan van Jaco.update : nieuwe start
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: de treinbaan van Jaco.update : nieuwe start

Dat is een mooie verrassende en nieuwe start, Jaco  :thumbup:

De wagons die je al had, kun je hier ook probleemloos op laten rijden  ;)

Grtz Tony
Re: de treinbaan van Jaco.update : nieuwe start
@tony, das me Gistern ook vertelt.
Alleen ik krijg de Claas niet aan het rijden nog ☹️🙈
Re: de treinbaan van Jaco.update : nieuwe start
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: de treinbaan van Jaco.update : nieuwe start
Hoi Jaco,

Zorg eerst, dat je geen loc op de rails hebt staan.
Zet dan je Claas-loc op de baan en dan de stroom aan.
Normaal gesproken meld deze loc zich dan vanzelf aan (duurt even) op je mobile station en kun je rijden !

En een keer de handleiding lezen  ;)

Grtz Tony
Re: de treinbaan van Jaco.update : nieuwe start
Hoi Jaco,

Wat een goede beslissing van je ouders.
Met deze startset en je mooie Claas loc en wagons kom je al weer een eindje verder.

Later kan je eventueel de 2-rail ombouwen om op de nieuwe rails te rijden, maar dat is geen noodzaak.

Proficiat met deze prachtige cadeaus,

Mvg Karl
Re: de treinbaan van Jaco.update: nieuw begin...
Hoi,

Citaat van: Jaco op zaterdag 30 december 2017, 12:17:33
ja, goeiendag allemaal. het is effe wat stil geweest. gistern bij zevenspoor geweest,

Verbaast mij niets dat je met Märklin-sets teruggekomen bent bij Zevenspoor  :D Dat had ik kunnen voorspellen :) Het aparte is wel waarom helemaal naar Zevenspoor en niet aan een winkel iets dichter in de buurt?

Citaat van: Jaco op zaterdag 30 december 2017, 12:17:33
allen nu moet ik nog uit zien te dokteren hoe alles werkt....

Goed de handleidingen lezen en uitproberen.

Veel plezier met je Cadeaus en de sets.  :thumbup:  :thumbup:
Re: de treinbaan van Jaco.update : nieuwe start
@Mardig23, Het spoor van foto 1 is na dit besluit naar me neef gegaan hij heeft meer ervaaring met treinen dan ik, hij en zijn va heeft van dat mini gedoe. Mijn ouders en ik heb die ervaring niet, en me houders hadden ook niet heel veel trek om alles op te schuren. 2 locs kon we ook afschrijven omdat wat ouder zijn en de onderdelen minder worden. alles bij elkaar is het besluit ge worden voor een nieuw begin, men neef vind het wel leuk op boel op te knappen, hij had immers niks van H0.

@RonaldK, Het is simpel, we hebben familie in rotterdam wonen en kennissen in Montfoort Utrecht, daar gaan we ook op bezoek gegaan. een tweede rede is dat zevenspoor goedkoper is dan een bedrijfje uit kampen op de sets schilde dat ruim 100 euro. Dan is de keuze snel gemaakt. en me Neef kent zevenspoor en die zij dat je daar goed geholpen word ook in informatie en dat klopt ook.

Van het uitdokteren: ik heb moeite met lezen daar bij komt dat ik autisme heb, op zich niet erg. maar door dat meerder dingen worden aangeven word, ben ik het overzicht kwijt. bij mijn werkt het een stappen plan beter. het duurt nu iets langer maar het komt vast goed.

ik zal straks effe de baanplan op de foto zetten, we hebben de boel samen gevoegd en gespiegelt neer gelegt
Re: de treinbaan van Jaco.update : baanplan
Allereerst iedereen de beste wensen en gezond 2018 toegewenst.

Het baanplan foto's is wat later geworden dan de bedoeling was.
Er is nog wat veranderd er is nog een loc bij en een starters zet.
het baanplan hoe die bij er nu bij licht.
Het is de starters 29792 ice en
29256 van de NS.
Het baanplan is bedacht door mijn moe.
.
het baanplan van ice. op het rechter stuk van ice aan de rechtekan hebben we 29256 van de NS het kleine dubbelspoor met de wissels gelegd, naar de buiten kant. 


aan 29256 van de NS van het korte stuk heb ik C5 nr.24905 ook weer aan de buitekant. Zo als foto 1
het is plan is nog niet klaar.  29792  de ice komt het kleine stuk met dubbel spoor aan de andere kant van tafel in spiegel beeld te liggen. zo als deze tekening.


ik had alle treinen rijden, zelfs die niet bij Markline hoort. ik super blij dat me gelukt is. alleen op een of andere raar of gekkemanier had ik er eerst twee tegelijk rijden en later alle 3 van Marline, en de pico- Ns was in eens weg.
met zon loc reed me opa vroeger bij de kijfoek.
maar kort daarna had ik ze alle 3 tegelijk rijdend. als ik maar 1 trein wilde laten rijden.
3 korte filmpjes.






Ik dit had ik ook al wat eerder gestuurd naar Albertjan.
maar ik denk altijd hoe meer mensen het weten hoe meer elkaar kunnen helpen.


Re: de treinbaan van Jaco.update: huisjes en zo.
ondanks kleine probleempjes, is er al begonnen met de aankleding van de baan, dat laat ik maar aan me moeder over, zij is er toch handiger in dan ik.
thema is nederlands,duits en agrarisch. het zal langzaam kleine dingen bij komen van trekkertjes en machines en zo.

Re: de treinbaan van Jaco.update: huisjes en zo
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: de treinbaan van Jaco.update: huisjes en zo

Dat is handig, zo'n moeder die meehelpt, Jaco  :thumbup:

En met zijn tweetjes is het ook veel leuker knutselen  ;)

Grtz Tony
Re: de treinbaan van Jaco.update: huisjes en zo
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: de treinbaan van Jaco.update: huisjes en zo
Hoi Jaco, vraag anders eens advies aan Trein & Zo in Kampen, zijn toevallig morgen geopend!

Succes!

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: de treinbaan van Jaco.update: huisjes en zo
zo weer een update van af deze kant,
we hebben verschillende dingen geplaast, van huisjes en wat er bij hoort. Ook hebben we balast tussen de twee stukjes spoor gelegd,
nog niet alles is bedekt. Maar dat komt nog wel een keer. Er komt nog een Claas Dealer op, maar ik weet niet hoe ik dat moet maken/beginnen... miss dat iemand dat hier weet?.
genoeg gesproken foto's zeggen meer dan worden, en om alles uit te leggen tot detail heb ik niet heel veel schik van.

een overzicht fototje.

scheering zetten voor het vee.

dichte veetrailer met laad bordes.



en we sluiten af met weer een overzicht fototje
Re: de treinbaan van Jaco.update: huisjes en zo
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: de treinbaan van Jaco.update: huisjes en zo
Jullie hebben de vaart er lekker inzitten!
Gaat het nu al goed met de besturing van je treinen?

Faller heeft bouwdozen van autodealers, en als je het wat industriëler wil dan kan je misschien de bouwdoos van het DHL-distributiecentrum wat verbouwen tot Claes-dealer. Even Googlen dus!
Re: de treinbaan van Jaco.update: huisjes en zo
Ja de vaart zat er goed in, dat komt ook deels door de vakantie. Mijn moeder werkt aan huis en heeft  nu wat rustiger heeft. Volgende week is weer druk voor me moeder dus ze wil het grooste gedeelte klaar hebben
Re: de treinbaan van Jaco.update: huisjes en zo
Re: de treinbaan van Jaco.update: huisjes en zo
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: de treinbaan van Jaco.update: huisjes en zo
Jaco,

Jullie zijn lekker bezig aan je mooie baan. :)
Vele bouwdozen lenen zich om omgebouwd te worden tot Claas werkplaats / showroom inderdaad even googlen en wat fantasie gebruiken dan gaat het goed komen met de Claas dealer op je baan. :thumbup:
Re: de treinbaan van Jaco.update: huisjes en zo
Ik ben niet zo goed met het rekenwerk in de maat ho, of bedoelt u net als hanzi ?
Re: de treinbaan van Jaco.update: huisjes en zo
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: de treinbaan van Jaco.update: huisjes en zo
Jaco,

Rekenwerk is bijna niet nodig als je bestaande of nieuwe bouwdozen koopt in h0 alleen als je zelf een werkplaats van Claas gaat maken.

Ik bedoel als je een leuke bouwdoos ziet wat voor een Claas werkplaats/dealer kan doorgaan gewoon in Claas kleur groen schilderen wat Claas reclame erop maken en klaar is Jaco. ;)
Re: de treinbaan van Jaco.update: huisjes en zo
Jaco

Jij bent lekker bezig hoor, erg mooie baan heb je daar al leuk al die scenery doen samen met je moeder.  :thumbup:

Veel vragen stellen en afkijken bij andere spoorders doe ik ook (maar niet verder vertellen he  :-) )