Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

64618 met decoderplatine van Loonely Tunes

Gestart door Jasperkc vrijdag 14 februari 2020, 21:20:45

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
64618 met decoderplatine van Loonely Tunes
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
64618 met decoderplatine van Loonely Tunes
Goedenavond allemaal,

Ik heb in een stoomloc Br 41 uit een startset een decoderplaatje geplaatst van Loonely Tunes. Deze tenderplatine bezit versterkte uitgangen. Op de 21mtc connector heb ik de ESU MKL Lokpilot 64618 geprikt. Deze decoder heeft 6 versterkte uitgangen. Ik heb op aux 3 de telexkoppeling geplaatst. Na het programmeren van de decoder doet de telexkoppeling helemaal niets. Ik heb de telexkoppeling zo aangesloten dat de ene draad naar de functiemassa gaat en de andere draad naar de aux 3. Zonder resultaat. Wat heb ik verkeerd gedaan?

Groet, Jasper
Re: 64618 met decoderplatine van Loonely Tunes
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: 64618 met decoderplatine van Loonely Tunes
Citaat van: Jasperkc op vrijdag 14 februari 2020, 21:20:45
Ik heb de telexkoppeling zo aangesloten dat de ene draad naar de functiemassa gaat en de andere draad naar de aux 3.

Voor de functiemassa heb je de blauwe draad gebruikt neem ik aan? Zo ja dan is er met de decoderinstellingen iets mis gegaan.

Dan nog een andere, telex werkte voordat je decoder hebt ingebouwd?? Ook aardig om te weten.
Re: 64618 met decoderplatine van Loonely Tunes
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: 64618 met decoderplatine van Loonely Tunes
Hallo Jasper,

je had juist geen MKL decoder moeten gebruiken, als het goed is versterkt de print van Looney Tunes juist Aux3 en Aux4, terwijl op de decoder zelf ook deze uitgangen versterkt zijn , dus dubbel op,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: 64618 met decoderplatine van Loonely Tunes
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: 64618 met decoderplatine van Loonely Tunes
Hallo Walter en Fred,

Ik heb inderdaad de blauwe draad gebruikt (in dit geval grijs) en ook had ik dus een dubbele versterking. Ik heb het probleem opgelost door een V4.0 lokpilot M4 decoder te plaatsen.

Bedankt voor de info. Morgen even de telexkoppeling weer aansluiten. Ik had even een lampje geplaatst aan de uitgang om te zien of het werkte.
Jasper.