Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Steemwiek in aanbouw: Klimspiraal / Een Nederlandse baan in tijdperk V

Gestart door Steem maandag 18 december 2017, 23:31:13

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Steemwiek in aanbouw: Klimspiraal / Een Nederlandse baan in tijdperk V
Ik heb morgen de dag vrij om een start te maken aan mijn eerste serieuze modelbaan. Ik heb hiervoor een ruimte ter beschikking van 450x160 wat dus inhoud dat ik de baan wat smal moet houden. Omdat ik niet meteen van start wil met spiralen en schaduwstations maar wel in de nabije toekomst, heb ik een tafel ontworpen waar ruimte is voor uitbreiding. In feite heb ik 3 ontwerpen gemaakt:


  • Een simpel ontwerp waarbij geen gebruik wordt gemaakt van de onderkant van de tafel.
  • Een uitgebreider ontwerp waarbij een dubbelspoor onder de tafel doorloopt.
  • Een heel uitgebreid ontwerp met helices en schaduwstations.

Al deze ontwerpen maken gebruik van dezelfde tafel waardoor ik langzaam uit kan breiden. Op onderstaande afbeelding zie je de meest simpele variant (een saaie ovaal) met daarbij de tafel verdeeld in 4 blokken. Elk blok wordt een los blok van 95cm hoog met zwenkwielen op de hoeken. Het bruine vlak rechts onderin is een meubelstuk dat makkelijk via de deur naar buiten kan. Hierdoor kan ik straks de hele tafel van de achtermuur afrijden om eventueel via die kant ook nog sporen te kunnen bereiken. De lichter groene vlakken zullen aan de zijkanten "hangen" en het donkergrijze vlak is een deel van een andere kamer (de beschikbare ruimte is dus L-vormig). De tafel is met potlood helemaal berekend en uitgetekend zodat ik morgen het hout in huis kan halen om te beginnen. In dit topic zal ik mijn vorderingen bijhouden.

Het thema van de baan wordt Oost-Nederland in tijdperk IV/V. Een periode en omgeving waarin ik veel in de trein zat. De vraag is alleen nog even hoe ik mijn baan ga noemen en daarvoor roep ik graag jullie hulp in. In de topic titel zie je alvast 2 voorstellen: Steventer en Steemwijk. Uiteraard een dolkomische samenvoeging van mijn naam en de plaatsen Deventer en Steenwijk... of niet? Dat hoor ik dus graag van jullie. Wordt het 1 van deze 2 of moet ik het idee voornaam+plaats loslaten en iets heel anders verzinnen?

Re: Start bouw ?Steventer/Steemwijk?
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Start bouw ?Steventer/Steemwijk?
Leuk plan, succes met bouwen vandaag :thumbup:

Wat dacht je van een combi van alle 3? Stevenwijk O:-D

Ik wacht af voor de eerste plaatje van je tafel,  :thumbup:
Re: Start bouw ?Steventer/Steemwijk?
Ik ga dit, als Oost-Nederlander, natuurlijk volgen  :) Ik vindt Stevenwijk nog niet zo'n gek idee, en anders Steemwijk O:-D
Re: Start bouw ?Steventer/Steemwijk?
Of iets kleiners zoals Stevenshof
Re: Start bouw ?Steventer/Steemwijk?
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: Start bouw ?Steventer/Steemwijk?
Leuke voorstellen! Ik neem ze mee.

Het eerste frame staat. Zonder zwenkwielen staat het geheel op 90 cm hoogte. De wielen wil ik niet blootstellen aan het zaagsel dus die komen er op als alle 4 de frames klaar zijn. Het viel me enigszins tegen hoeveel ik heb kunnen doen vandaag maar iets is beter dan niets. Ik was vanochtend ook nog even bij Bentink om mijn MS2's te laten updaten en uitleg te krijgen over de Digikeijs DR800. Dan wordt er toch snel een half uur voor je uitgetrokken en dat hoort allemaal bij de service. Erg fijn om zo'n winkel zo dicht in de buurt te hebben. En nu ik toch in het centrum was ook even langs het glazen huis. Niet dat dat perse mijn ding is maar toch leuk om te zien. Wat een beveiliging!

Hoe dan ook, toch de middag nog kunnen gebruiken voor het hout halen en het eerste frame. Zie onderstaand de status.









Re: Start bouw ?Steventer/Steemwijk?
Leuk bezig Steven! Ik ben benieuwd naar je volgende stappen.
Stevensdam misschien ook nog een optie?

Groet,

Dennis
Re: Start bouw ?Steventer/Steemwijk?
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Start bouw ?Steventer/Steemwijk?
Ik ga voor Steemwijk  :P

Eén pootje meer aan de letter n en meteen een andere naam.
Veel plezier met het timmerwerk !

Grtz Tony
Re: Start bouw ?Steventer/Steemwijk?
Of je noemt het heel simpel: Van Deventer naar Steenwijk.

Andersom kan natuurlijk ook.
Re: Start bouw ?Steventer/Steemwijk?
De spoorweg van de Heer Steven van Steventer tot Steemwijk.
Re: Start bouw ?Steventer/Steemwijk?
Ziet er bekend uit dat frame.  :D

Succes met de verdere bouw.

Mvg Robin
Re: Start bouw ?Steventer/Steemwijk?
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Start bouw ?Steventer/Steemwijk?
Het eerste frame gereed, dat is een mooie start.
Veel bouwplezier. :arrow: :thumbup:
Re: Start bouw ?Steventer/Steemwijk?
-Steven:
Knap geknutseld,  :thumbup:
Re: Start bouw ?Steventer/Steemwijk?
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Start bouw ?Steventer/Steemwijk?
Steven,

Het begin van de module van Steemwijk ziet er al goed uit. :thumbup:
Re: Start bouw ?Steventer/Steemwijk?
Het begin is er.

Ga zo door en knap getimmerd
Re: Start bouw ?Steventer/Steemwijk?
je gaat lekker, het begin is er , en ziet er goed uit  :)

Re: Start bouw ?Steventer/Steemwijk?
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: Start bouw ?Steventer/Steemwijk?
Bedankt allemaal voor de positieve reacties. Het nijgt ernaar dat het Steemwijk gaat worden! En iets wat ik eerder vergeten was om te melden is dat ik er over zit te denken om de vroege herfst als jaargetijde aan te houden.

Vandaag niet zoveel kunnen doen als gister maar vandaag was dan ook een werk en denksport dag. Vooral het hout op maat gezaagd, inkepingen uitgetekend en de kamer wat verder op orde gebracht. De gordijnen zijn weg evenals de vis en schelp stickers op de ramen. Waar nu nog een paars rolgordijn hangt komt een wit rolgordijn en de vensterbank, het kozijn en de gordijnrail afdekking worden nog wit. Ook de achterliggende muur krijgt een nieuw wit sausje. In de hoek zat ik in de problemen met de leidingen van de radiator dus in plaats van 1 poot in de hoek zitten er nu 2 iets van de hoek af. Ik heb ook de plakplinten verwijderd zodat de tafel strak tegen de muur kan.

Overigens heb ik foutief vermeld dat het eerste frame af was, want naast de zwenkwielen komen er nog balkjes ter versteviging op de poten ter hoogte van het laagste schaduwstation.

Ik ben er tevens achter gekomen dat de kamer 165 cm breed is i.p.v. 160 (de kamer stond eerder te vol om goed te meten) dus dat levert weer wat extra bewegingsruimte op. Ook is besloten dat het meubel naast de deur weg gaat. Wellicht dat ik hier nog een extensie van de tafel maak en anders een werkplekje. Hoe dan ook allemaal erg fijn! Ik heb tevens nog eens nagemeten of alles klopt en ik zit helemaal op de goede weg. Fieuw!

Dan nog 2 vragen:

1. Beter een geheel verduisterend rolgordijn of liever eentje die wat licht doorlaat? Ik begrijp dat de zon niet zo goed is voor de modelbaan, maar anders is het een kwestie van altijd het rolgordijn dicht?
2. Maakt het nog veel uit met welk hout ik de tafel bedek? MDF is veruit het voordeligst en lijkt mij meer dempen dan bijvoorbeeld multiplex hardhout. Maar MDF is weer gevoeliger voor vocht, buigzamer en relatief zwaar.

En een begeleidende foto van hoe de kamer nu is:



@ Hero - Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet naar jouw tafel heb gekeken voor het ontwerp maar naar die van Fredje en Gertjan H. Maar dat het jou bekend voorkomt bevestigd alleen maar dat ik de goede kant op ga. :D
Re: Start bouw ?Steventer/Steemwijk?
-Steven:
Mooie update weer,  :thumbup:
Wat betreft de verdustering hangt er van af hoe de kamer gericht is, staat er veel zon op of niet.
Er bestaat ook watervaste MDF (groene) die is minder vochtgevoelig.
Als de kamer verwarmd is, is gewone mdf ook goed.
Heel mijn baan is opgebouwd in 18mm dikke mdf en is zeer stevig.
Re: Start bouw ?Steventer/Steemwijk?
Je bent goed op weg. Qua hout zou je populieren multiplex kunnen overwegen. Het is goedkoper dan hardhout, splintert minder en is misschien ook ietsje geluiddempend, want zachter. Het hoeft niet dikker te zijn dan 12 mm. denk ik. Je hebt een goed frame met voldoende spanten om genoeg stijfheid te verkrijgen.

Succes met de verdere bouw!

Groet,

Peter
Re: Start bouw ?Steventer/Steemwijk?
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Start bouw ?Steventer/Steemwijk?
Ziet er goed uit :thumbup: :thumbup:
Re: Start bouw ?Steventer/Steemwijk?
Lid sinds: 2013

Altijd met tram of trein

offline
Re: Start bouw ?Steventer/Steemwijk?
Deze fase, de houtfase van de bouw vind ik altijd erg interessant. Het ziet er keurig uit!

Wat dacht je van Steemwiek? Dan is het in het geheel een goed Veluws woord.

Groeten,

Fokko
Re: Start bouw ?Steventer/Steemwijk?
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: Start bouw ?Steventer/Steemwijk?
Steemwiek vind ik erg leuk klinken! Dat gaat hem denk ik nog worden ook. Bedankt voor de input allemaal. Omdat de ruimte gewoon binnen is en verwarmd ben ik voor 12mm MDF gegaan.

Verder ook bedankt voor de motiverende reacties. Ik ben nou niet bepaald een houtwerker maar heb door veel klussen aan mijn vorige en huidige huis genoeg vertrouwen en ervaring opgedaan om dit aan te durven. Mijn grootste probleem is geduld en het feit dat als ik wel ergens de tijd voor neem en het alsnog fout gaat ik dat heel frustrerend vind. Waardoor ik de volgende keer weer geen geduld heb en de kans nog groter is dat het fout gaat.

Gelukkig ging op 1 klein ding na de rest allemaal goed vandaag en ben ik flink opgeschoten. Er zijn nog 2 frames in ver gevorderd stadium af en zo kon ik dus ook opmeten hoeveel ruimte er over blijft voor het laatste frame. Dat was 7cm minder dan ik dacht dus het is maar goed dat ik die planken nog niet op maat gezaagd had. Omdat het al half 9 was en de buren een jonge zoon hebben kon ik het niet meer maken om met de decoupeerzaag in de weer te gaan, dus ben ik snel naar de bouwmarkt gegaan voor de dekkende MDF platen en de plank die ik verkeerd had gezaagd te vervangen.

En aangezien een nieuwe baan meer rails nodig heeft kon ik vandaag nog mooi een pakket ophalen met wat ontbrekende bochten en wissels. Van Kleinspoor mocht ik ook transfers ontvangen om de eveneens pas gearriveerde Hippel in het juiste tijdperk te krijgen.

Als laatste ook een kort filmpje van de geslaagde inbouw van de Digikeijs DR80010 interieurverlichting met TL-effect.



^ Dit malletje heeft mij veel meetwerk gescheeld.



^ Alvorens alles te lijmen en schroeven even kijken of het allemaal past.



^ Vervolgens wat lijm ertussen en de schroeven erin.



^ Poten eronder en klaar!



^ De MDF platen erop geven al een iets beter beeld van de beschikbare ruimte straks (nog 1 tafel te gaan).



^ De rails, hippel en transfers.



^En de video van de interieurverlichting.
Re: Start bouw ?Steventer/Steemwijk?
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Start bouw ?Steventer/Steemwijk?
 @citaat
IK zou dan Steemwiek als Steemwieck schrijven.
Met een C erin geeft het net iets meer cachet.
Re: Start bouw ?Steventer/Steemwijk?
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: Start bouw ?Steventer/Steemwijk?
Nog beter! Ik ga er bij deze gewoon de winnaar van maken. Welkom allemaal op station in aanbouw "Steemwieck".
Re: Start bouw "Steemwieck"
Zo te zien te laat met mijn reactie. Ik zou je echt afraden om MDF matriaal te gebruiken, ook de groene variant niet. Het is erg gevoelig voor vocht, zelfs zweetdruppels op je plaat worden snel opgenomen. Bij de aankleding met bijv. Gips gaat wordt het materiaal zacht en gaat kennelijk de lijm in de plaat werken.
Maar ja, je hebt al aangeschaft. Sterkte.
Re: Start bouw "Steemwieck"
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: Start bouw "Steemwieck"
Voorlopig komt er alleen maar rails op te liggen. Ik zal vervolgens eens e.a. testen met MDF en als het niet bevalt gaat het er gewoon weer af. Niks ernstigs aan de hand dus want de MDF platen waren bij elkaar maar 25 euro. Dus ik ben blij dat je het alsnog even vermeld.
Re: Start bouw "Steemwieck"
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Start bouw "Steemwieck"
Goed bezig Steven! "Steenwieck" klinkt ook prima. :)

Ik heb overigens zelf ook MDF-platen gebruikt als onderbouw en dat is tot nu toe (zeven jaar verder) nog geen probleem geweest. Er zit bij mij wel een laagje kurkrol overheen. Dat kan ik je ook aanraden als geluidsdemping. Veel succes met de verdere bouw.

Groet, Marc
Re: Start bouw "Steemwieck"
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Start bouw "Steemwieck"
Steven,

Mooie tafel ben je aan het bouwen voor je baan "Steemwieck". :thumbup:
Succes met de verdere bouw. :)
Re: Start bouw "Steemwieck"
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Start bouw "Steemwieck"
Mooie tafel geworden  :thumbup:

En die naam van je station klinkt goed :thumbup:
Re: Start bouw "Steemwieck"
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

online
Re: Start bouw "Steemwieck"
Hallo Steven,

Dit noem ik nog eens starten, dit ziet er erg goed uit.  :thumbup: :thumbup:

Mooie start en ga dit volgen.

M.vr.gr. Erwin
Re: Start bouw "Steemwiek"
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: Start bouw "Steemwiek"
Na een tip is het toch "Steemwiek" geworden, zonder "c". Met "c" is meer Limburgs en dat is toch echt niet de bedoeling. De "ij" veranderen in een "ie" is wel erg Oost-Nederlands.
Re: Start bouw "Steemwiek"
Lid sinds: 2017

offline
Re: Start bouw "Steemwiek"
Zo is er niets en zo staat er drie tafels.. Alsof het niets is! 8o :O

Heb je de verlichting in de 4256 zelf ingebouwd? Gebruik je voor ieder rijtuig een sleper? Ik heb recent de 42903-set gekocht en wil hier ook verlichting inbouwen. Ben er echter alleen nog niet uit of ik een sleper moet gebruiken of alles via de stroomvoerende koppelingen van de loc moet laten gaan. Wat is jouw ervaring?
Re: Start bouw "Steemwiek"
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: Start bouw "Steemwiek"
Ik heb nog maar 1 rijtuig omgebouwd maar wel meteen met stroomvoerende koppelingen. Onder elk rijtuig een sleper gaat wel heel veel herrie maken. Nadeel is natuurlijk dat de stam dan intact moet blijven maar het is toch niet de bedoeling om dat te gaan wisselen. Uiteindelijk wordt het een stam van 4 of 5 rijtuigen. Mocht dat teveel zijn voor 1 sleper dan kan er altijd nog 1 bij.
Re: Start bouw "Steemwiek"
Lid sinds: 2017

offline
Re: Start bouw "Steemwiek"
Dacht al dat dat veel herrie zou maken, bedankt voor die bevestiging! :thumbup: Je hebt bij dit rijtuig een sleper ingebouwd en bent niet van plan via de locomotief stroom aan te voeren. Waarom niet?
Re: Start bouw "Steemwiek"
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: Start bouw "Steemwiek"
Omdat mij dat wat ver zou gaan. Bovendien moet de stam dan altijd achter een loc met stroomvoerende koppeling en eerlijk gezegd weet ik niet eens of een loc nog wel genoeg stroom "over" heeft om 4/5 rijtuigen te voeden.
Re: Start bouw "Steemwiek"
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: Start bouw "Steemwiek"
Vandaag ook het laatste frame af kunnen maken waardoor ik een mooi idee heb van de beschikbare ruimte en dat valt mij niet tegen. Alles moet nog wel waterpas en vlak gemaakt worden (en op wielen gezet) maar dat is voor volgende week.





Re: Start bouw "Steemwiek"
Op wielen zetten en waterpas maken conflicteert. Met steldopjes (moer met schreofdraad) kun je alles prima waterpas maken. Als je dat doet is er geen ruimte voor wielen. Als je je toch beide wil is een tussenoplossing mogelijk. Achterste poten voorzien van wiel die je vast kunt zetten. Zorg wel voor stevige exemplaren. Er moet dan iets af van de lengte van je poten. De voorste poten voorzie je van steldopjes. Hiemee kun je de zaak zo veel mogelijk op waterpas zetten. In Apeldoorn kun je je steldoppen en wiletjes het beste bij Hoza aan de Zwolseweg halen.
Groet, Ton
Re: Start bouw "Steemwiek"
Citaat van: Steem op donderdag 21 december 2017, 22:33:14
Nog beter! Ik ga er bij deze gewoon de winnaar van maken. Welkom allemaal op station in aanbouw "Steemwieck".
is dit de naam afkomstig van de plaats Steenwijk?
Re: Start bouw "Steemwiek"
Gerrit-1959
gast

Re: Start bouw "Steemwiek"
@Jaco: Zie start van dit topic
CiteerUiteraard een dolkomische samenvoeging van mijn naam en de plaatsen Deventer en Steenwijk... of niet?
Re: Start bouw "Steemwiek"
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: Start bouw "Steemwiek"
@Ton - De tafels staan al zo goed als waterpas. Het gaat slechts om een extra ring tussen de poot en het wiel om de tafels op elkaar aan te sluiten. Elk wiel kan 35kg dragen dus per tafel is dat 140kg.
Re: Start bouw "Steemwiek"
@gerrit-1959, oeps daar heb ik blijkbaar overheen gelezen..
Re: Start bouw "Steemwiek"
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Start bouw "Steemwiek"
Hoi Steven,

Mooie stevige constructie, dat is een goede basis om verder te bouwen.

140 kilo per tafel is sterk zat, dan kun je zelfs op gaan zitten als het moet.


Succes met de verdere bouw.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Start bouw "Steemwiek"
-Steven:
Prachtige tafels en zeker stevig genoeg, strak meetwerk en dat malletje is ook een zeer nuttig hulpmiddeltje,  :thumbup:
Re: Start bouw "Steemwiek"
Gerrit-1959
gast

Re: Start bouw "Steemwiek"
Hallo Steven,

Tafels met frame kunnen wel een ton aan. Ziet er zeer solide uit.  :thumbup:
Re: Start bouw "Steemwiek"
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: Start bouw "Steemwiek"
Voor mijn zoontje (2) en neefjes (2 en 1) heb ik met kerst even snel wat rails op de baan gelegd. Ze vonden het ge-wel-dig! Wisten niet waar ze kijken moesten. En die rijdt! En die rijdt! En nu gaat die deze kant op! Heerlijk van genoten.

Daarnaast ben ik vandaag verder gegaan met de tafel. Ik heb het onderstel verstevigd met latten die meteen de basis vormen voor het laagste schaduwstation in een later stadium. Deze latten trekken tevens de poten recht. Ook heb ik waar nodig poten opgehoogd met dunne plaatjes hout zodat de tafels nu allemaal vlak in elkaar overlopen. Als laatste de schuine stukken op maat gezaagd. Voor volgende week staat dan het plaatsen van de wielen op de planning en de tafels verbinden met een moer en bout.



^ De tijdelijke baan voor de kleintjes. (later wel met wat meer treinen)



^ Het verstevigde onderstel.



^ Een onderaanzicht.



^ De schuine vlakken grofjes op hun plek.
Re: Start bouw "Steemwiek"
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Start bouw "Steemwiek"
Ziet er netjes uit Steven. :)
Ja die kleintjes vinden een treinbaan geweldig ze komen altijd ogen te kort om alles te zien rijden. :P
Re: Start bouw "Steemwiek"
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: Start bouw "Steemwiek"
Dat klopt helemaal. Vorige week moest ik wachten voor een stoomtrein (Glühwein-Express van de VSM) dus dat heb ik meteen gefilmd. De hele week kwam de kleine man naar mij toe: "Papa teefoon, toomtein kijken, oké?".

Vandaag heb ik ook de wielen onder de tafels gezet en de tafels aan elkaar vast gezet. Helaas bleken de zwenkwielen toch niet geschikt voor deze tafel. Door het gewicht zakten ze iets door waardoor de zwenkwielen nét tegen de schroefkoppen aanliepen. Overigens ook een ontwerpfout in het wiel want er is echt heel weinig ruimte voor een degelijke schroef. Dus ik heb de tafels maar weer van elkaar los gemaakt, op de kant gelegd en de wielen verwijderd. Morgen ruilen voor stevigere bokwielen. Die hebben dat probleem sowieso niet want die draaien niet. :D

Wat wel geslaagd is, is de ombouw van een NS 1650 met een ESU sound decoder. Nu alleen nog op zoek naar geschikte LEDs ter vervanging van de oude gloeilampen. Met deze 1650 wil ik ook een eerste poging wagen met de paint brush om het vale geel/grijs aan te passen. De transfers heb ik al in huis.
Re: Start bouw "Steemwiek"
Lid sinds: 2010

offline
Re: Start bouw "Steemwiek"
Zit er een steek fitting in?

Ik heb anders nog wel een paar leds over. De truc ken je al.
Re: Start bouw "Steemwiek"
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: Start bouw "Steemwiek"
Als je de huidige gloeilampen bedoeld dan ja, die hebben een steekfitting. Ik was inderdaad van plan jouw manier toe te passen dus was op zoek naar dat type led. Ik wil alleen wel meteen meerdere (gele) en ook rode voor toekomstige projecten dus dan is het misschien handiger als ik er zelf wat haal?
Re: Start bouw "Steemwiek"
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: Start bouw "Steemwiek"
De nieuwe wielen zitten er onder en alles zit aan elkaar vast. Ik kon hierdoor eindelijk goed testen of alles qua ruimte prettig uit komt en ik kan zonder mijzelf in lastige bochten te wringen onder de tafel door naar de andere kant. Ik moet dan wel op mijn rug op de grond gaan liggen maar trek daarna met gemak de hele tafel over mij heen. Aan de achterzijde komt dan een ruimte van circa 45cm vrij waar ik kan gaan staan.

Ik heb dat meteen mogen testen met het aanleggen van een test spoor en dat ging prima. Het test spoor blijft nu liggen om te kunnen gaan experimenteren met het verder digitaliseren van de baan. Uiteraard ook wel even wat treinen laten rijden en dat gelijk gefilmd. Het licht in de kamer is nog veel te zwak en komt van 1 lamp, dus kwalitatief is het allemaal niet, maar het geeft een idee. :)



^ De tafel zoals hij normaal staat



^ De tafel van de muur af gereden



^ Linker deel van de test baan



Re: Start bouw "Steemwiek"
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: Start bouw "Steemwiek"
Hoi Steven,

Jij gaat echt als een speer zeg, ziet er goed uit.

Hartelijke groet,
Ragoem