Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Ik zoek een Ice 1, maar welke?

Gestart door mardig23 maandag 18 december 2017, 00:18:18

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ik zoek een Ice 1, maar welke?
Wel, ik ben op zoek naar een "echte" Ice1 van Marklin. Nu ben ik op de Wiki gaan kijken, en daar zijn blijkbaar een hele hoop mogelijkheden.
Mij lijkt de 39711 wel wat vanwege de C-sinus, maar de set 37702/3 heeft wel meer geluidsopties.
Ik zou graag een volledige en realistische samenstelling willen, van meer dan de toegestane "8 rijtuigen" die Marklin voorschrijft.
Wie heeft hier ervaring mee?
Alvast bedankt,
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
-Karl:
Is je baan groot genoeg om zo een sleep te laten rijden?
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
Hoi.

Dat je veel wensen hebt, is niet verkeerd, maar kijk ook even naar de haalbaarheid.
Marklin heeft ongeveer 8-10 ICE-1's uitgebracht.
De laatste 3, zijn fullsound met 5-polige motor, wit/rode front/sluitseinen en led interieurverlichting.
37702, 37703 en de 37704.  Voor elke set is een 3-delige uitbreidingsset beschikbaar. Helaas zijn ze wel steeds lastiger te vinden. Met laatstgenoemde set kan je max een 8-delige trein maken. Een 2e uitbreidingsset gaat niet, omdat de treinnaam (plaats) op 2 van de 3 wagens staat vermeld. En dit staat alleen op de wagens, direct na de loc.

De sinus uitvoering 39701 is ook een optie; doch ook hier zijn er belemmeringen. Ivm stroomverbruik (gloeilampen) wordt hier ook aangegeven om niet verder te gaan dan 8 tussenrijtuigen. Is toch weer 2 meer. Helaas is het een crime om het restauratierijtuig 43733 te vinden. Ook de 2e klassers worden steeds lastiger. Verder moet je jezelf afvragen of je loc dit nog redelijk kan trekken. Misschien moet je met 2 gemotoriseerde locs gaan werken.
Ik heb de set 13-delig, maar rijdt er niet mee.
De oudere versies zijn makkelijker te vinden ivm de andere kleurstelling. (Neurot) maar hier zijn ook 4 uitvoeringen van, welke je niet door elkaar moet halen voor een realistische trein.

De 3770 (4-delig) en de 3750 (2-delig) is combineerbaar mer de 4370, 4371, 4372 en 4373. Deze heeft de oude DB-logos en gelijke rijtuigovergangen. De 3750 is voor verkeer naar SBB en heeft dubbele pantografen.
Deze heb ik 16-delig.

De 37701 is combineerbaar met de 43701, 43711, 43721 en de 43731 en heeft moderne logos en aangepaste rijtuigovergangen. Deze heb ik ook 14-delig

Mvg. Marcel
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
@Jorg: Ja hoor, plaats genoeg, maar het is niet enkel om thuis te rijden, maar ook op de club, en ik heb ook een zeer lange vitrinekast in de planning waar treinen tot 6 meter in kunnen. De problemen zullen eerder de hellingen en spiralen worden, maar dat was nu eigenlijk net mijn vraag...

@Marcel: Van u had ik nu een antwoord verwacht, ze. Ik ben pas lid geworden op dit forum, maar ik volg het al vele jaren met veel aandacht uw topics en repliek over de ICE treinen.
Ik had begrepen dat u hier wel een bepaalde expertise had, vandaar mijn vraag hier.
Misschien eerst een bijkomend vraagje. De laatste drie hebben fullsound zei u. Dat is dan de 37702 en 37703 die volgens mij op enkele stickers na dezelfde set zijn, maar wat is de derde?
Het vinden van sets en wagons zie ik eerder als een uitdaging dan een probleem, en zoals ik al zei in het onthaalhoekje, ben ik al vele jaren aan het verzamelen, en heb ik de 43733 in mijn collectie zitten. Ik wist toen al redelijk goed welke de lastige tantes gingen worden :D.

Maar blijft de vraag, wat is de beste optie of de beste set om aan te kopen als startpunt om een volledig rijdbare ram uit te bouwen. Ik dacht een 39711 aan te schaffen, aangezien ik de 43733 hebt, en de 43703, 43713 en 43723 te koop weet liggen. Dan heb je een volledige stel Marklin, waar je achteraf nog een 703 en 713 kan toevoegen naar het door Marklin opgegeven maximum. Vraag is of de loc dit nog vlot trekt natuurlijk.
In een verdere fase zou ik dan rijtuigverlichting ombouwen naar LED, moest dat kunnen, om dan nog enkele bakken en een tweede motorwagen toe te voegen.
Veel plannen, maar ik moet het juiste startpunt vinden 8o
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
Om een echt goed advies te geven, is minder makkelijk.
Voor mij is de verkrijgbaarheid het belangrijkste.
En natuurlijk de gewenste periode. De 37702/3/4 zijn 100% actueel. Het nummer op de zijkant geeft dat het beste weer.

Hoe de 39701 zich in vol bedrijf zal gedragen kan ik je niet vertellen. Ik heb wel 2 extra gemotoriseerde locs met sinus aandrijving met het oog op te kort vermogen. Punt is meer dat de trein in bochten er bij haperingen niet wordt uitgedrukt. Daarnaast is het ook nog een uitdaging om via 1 sleepcontact 2 motorwagens te voeden, en toch sleperomschakeling intact te houden.

Led-verlichting heb al in enkele stammen ice-2 (is gelijk aan ice-1) aangebracht, (in printvorm) naast aangepaste front seinen met schijnwerpers. Ook verkocht aan forumleden.

Het is jammer dat Antwerpen niet om de hoek ligt, anders kon je het mooi testen.

Mvg. Marcel
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?

Hoi Karl,

Bij mijn (bescheiden) weten hebben loc's met een C-sinus motor geen zelfremmend vermogen; je kunt ze met één vinger vooruit duwen. Dus als zoiets met een lange sleep op een helling stilstaat, zou de trein zomaar eens vanzelf aan de wandel kunnen gaan.

Misschien zijn er mensen, die daar ervaring mee hebben.
Succes met je keuze  ;)

Grtz Tony
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
Hoi Tony,

Dat moet dan toch iets zijn waar meerdere mensen op dit forum tegenaan zijn gelopen?
Ik heb zelf verschillende locs met C sinus in de verzameling, maar heb nooit echt uitgebreide modelbanen gehad om dit te testen.

Misschien iets om eens rondvraag te doen?
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
Ik heb wel C-sinus locs, die je inderdaad heel gemakkelijk met 't handje kan voortrollen.
Maar óók waarbij dat niet lukt.
Ligt niet aan de motor maar aan de overbrenging.
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
Hoi Marcel,

Ik had uw vorige berichtje niet helemaal goed gelezen blijkbaar :?.
De 37701 is blijkbaar gemakkelijker te vinden dan de 39711, en ook de rijtuigen zijn niet zo zeldzaam blijkbaar (ebay), maar eigenlijk niet de juiste kleurstelling voor periode VI.
Hij heeft dacht ik geen geluid, maar wel LED verlichting
Dan past natuurlijk ook mijn 43733 niet meer vanwege de kleurstelling... :O
Misschien moet ik me gewoon maar de 39711 kopen zoals ik in mijn gedacht had en die verder opbouwen naar 10 onderdelen. Misschien kan er achteraf gewoon een geluidsmodule in...

Dat van de LED's ga ik onthouden. Als het zover is kom ik bij je terug! :thumbup:

Daarna begin ik een een dubbeltractie Ice2, nog zo een verhaal 8o
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
Hoi Wim,

Al rollen die ook vanzelf van een helling?

Bedankt!
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
 @citaat Locs met wormwiel overbrenging zullen niet van een helling rollen.
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?

Hoi Karl,

Ik weet niet hoe je Duits is, maar lees eens bij Zugkraft in het Miba-artikel.
Ik heb ooit ook zoiets gelezen in een Miba.

Het heeft zoals Wim zegt met de overbrenging en het soepele draaien van de motor te maken.

http://miba.de/mibatest/maeh0ices.htm   

Grtz Tony
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
Hoi Karl,

Je ben nogal wat van plan! Hier ook een ICE liefhebber (niet zo'n autoriteit als Marcel hoor). Als ik kijk naar mijn ICE-1's, dan denk ik dat je inderdaad in bogen enz problemen gaat krijgen. Daarnaast ben ik heel benieuwd hoe je een gekoppelde ICE-2 wil gaan maken. Dat wordt nog aardig wat hak en breekwerk!
De in het artikel van Tony genoemde model, de ICE-S heb ik ook in mijn bezit. Ik zal proberen binnenkort eens te kijken hoe soepel die met de hand loopt.

Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
Ik heb zelf de 3770. Waar ik tegen aanliep is dat de enkele motor, ook nog voorwiel aandrijving, echt moeite had zodra de trein langer gemaakt werd. Schakelde ik de verlichting aan, werd dit echt zielig helling op rijdende.  :-(

Ik heb een tweede draaistel bemachtigd en de tweede motorwagen hiermee ook gemotoriseerd. Daarna LED verlichting en ESU decoders aangebracht. Nu als een zonnetje.

Wat ik algemeen bedoel is bij lange treinen met slechts een motor kan een helling een behoorlijk probleem kan zijn. Ik denk dat met lange lengtes ook met andere motoren dit zou kunnen zijn, zeker als het voorste draaistel is aangedreven.

Over het geheel zou ik kiezen voor de 3770, is nog makkelijk te verkrijgen inclusief uitbreidingen.
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
@Tony, Mijn Duits is goed genoeg om dit artikel eens te lezen, bedankt!

@PaT, Yep, en ik heb heel lang veel plannen gehad, maar ik ben er nu toch wel enkele aan het uitvoeren :)
Een gekoppelde ICE-2 zou perfect mogelijk moeten zijn met de Marklin-set 40712. Die heeft openklapbare/afneembare neuzen.
Vertrekken met een set 37712, met alle bakken dubbel, en vervolgens de 40712 in het midden. Volgens mij moet dat lukken.
Ik moet nog wel de wagonnummers uitdokteren, want ik wil geen tww dezelfde in dit stel.
Het enige probleem hier is alweer de lengte voor 1 motortje vrees ik 8o
Maar dat staat op de planning voor volgend jaar dus dan zullen we het weten!

@Olav, Ik zou liever de enkele rode enkele streep hebben periode VI, zonder grijs. Persoonlijke smaak zeg maar. Dan kom je al gauw op de 37702/3 of de 39711/2.
De 3770 is inderdaad wel een stuk gemakkelijker te krijgen, maar is ook alweer van 1992-95. Ik zou er dan wel 1 moeten vinden die niet al 200K op de teller heeft...

Wat ik nooit begrepen heb is dat Marklin die ICE treinen niet heeft uitgerust met 4-as aandrijving. Ik heb hier sneltreinen van Jouef en Mehano die met sprekend gemak 10 tot 12 bakken de helling opsleuren met wat eigenlijk een prulmotor en pruldecoder is...
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
CiteerWat ik nooit begrepen heb is dat Marklin die ICE treinen niet heeft uitgerust met 4-as aandrijving. Ik heb hier sneltreinen van Jouef en Mehano die met sprekend gemak 10 tot 12 bakken de helling opsleuren met wat eigenlijk een prulmotor en pruldecoder is...

Met twee aangedreven assen kun je ook best veel trekkracht op de rails kwijt, volgens mij is het probleem meer dat de tussenrijtuigen best wel zwaar zijn. Doorslippen doet 't niet snel, maar bij mijn 3770 trok de loc het geheel ook maar nét. Zeker met de gloeilampjes aan (die dan ook nog knipperden). Ik heb wel gemerkt dat het beter gaat als het motortje goed schoon en onderhouden is trouwens.
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
Klopt Harm, op 2 assen kan je al wat kwijt, maar volgens de meesten hier niet genoeg om een tiendelig stel de helix door te krijgen.
De tussenrijtuigen zijn inderdaad te zwaar, maar dat bevestigd een beetje wat ik bedoel met het citaat natuurlijk. Waarom liet Marklin een set hoe mooi dan ook, op de wereld los die je volgens de handleiding kan uitbreiden tot 10 delen om ze dan niet fatsoenlijk te kunnen trekken.
En inderdaad, goed onderhoud is vitaal, maar dat is bij mijn standaard. Alles wat ik heb staan wordt maniakaal onderhouden O:-D
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
Wat dat betreft is het wel jammer dat ze het 2 motorenprincipe van de 3371 niet volgehouden hebben. Dat ding rijdt, zeker omgebouwd met zijn Faulhaber motoren heerlijk!
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
Maar die 3371 was dan ook het vlaggenschip van Märklin destijds en kostte wel 1100 gulden! Het was wel echt een schitterend uitgevoerd model...
De 3770 heeft dan ook maar een tweepolige koppeling, dat beperkt het geheel ook een beetje.
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
Klopt zeker, vooral omdat ze dat later voor andere modellen wel gedaan hebben.
Ok, je kan ervoor kiezen om gewoon zelf een tweede gemotoriseerde motorwagen aan te schaffen, en dan met decoders aan de slag te gaan.
Maar dat kan toch volgens mij nooit de bedoeling van Marklin zijn geweest.

En het is net hetzelfde met de Ice2. Je moet eens proberen met twee aangedreven assen 2 gekoppelde rammen van 8 een helling op te krijgen.
En daar maakte ze dan nog speciaal een koppelset voor.

Ah ja, Wie ben ik :D
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
Citaat van: mardig23 op maandag 18 december 2017, 13:19:04
Misschien moet ik me gewoon maar de 39711 kopen zoals ik in mijn gedacht had en die verder opbouwen naar 10 onderdelen. Misschien kan er achteraf gewoon een geluidsmodule in...
Hoi Karl,

Later ombouwen met geluidsdecoder zal bij dit treinstel met C-Sinus niet lukken.
De draaistroom aansturing is in de decoderchip geïntegreerd en kan niet in combinatie met een sound decoder werken.
Verder hebben decoders geen aansturing voor een draaistroommotor aan boord.
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
Ik lees anders steeds vaker stukken over zelf ontwikkelingen om alle type c-sinus motoren te kunnen aansturen met een mtc21 decoder.
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
Ik heb mij ook laten vertellen dat er in Duitsland een print is ontwikkeld die de sinus-C kan aansturen en dat daar ook een decoder op kan worden geplaatst.

Mvg. Marcel
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
Heren,
Er is weer genoeg discussie over de softdrive sinus aan de orde geweest, de topic starter zoekt een ICE-1.

Laten we het daar maar weer bij houden, on topic graag!
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
Waar wij het over hebben is wel zeker on topic omdat de topic starter een loksound wil plaatsen dus dan is het van belang of er wel of geen aansturing door een loksound op een c-sinus mogelijk is,is dit niet mogelijk vallen alle modellen met een c-sinus bij voorbaad al uit.
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
Hoi Ad,

Dat is een reactie waar ik echt wel iets aan heb. Ik wist niet dat je met een sinus geen geluidsdecoder kan inbouwen.

Toch nog eens goed nadenken dus!
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
Soft-sinus kan zover ik het weet wel door een lopi 4 worden aangestuurd alleen c-sinus was niet mogelijk,alleen is daar nu een aanstuur print voor ontwikkeld.
Vraag word nu alleen zijn de extra kosten die je moet maken het waard.
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
Als je echt prioriteit geeft aan een geluidsdecoder inbouwen, dan is een 5-polige motor ws handiger. Maar ook de 39711 is te voorzien van een ander draaistel zodat je deze sowieso kan voorzien van een 5-polige motor en sounddecoder.
Maar als je de waarheid een beetje wilt benaderen zou je ook in de andere kant een sounddecoder en motor kunnen plaatsen.

Marcel
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
Hoi Fred,
Bedankt voor het bewaken van mijn  draadje :thumbup:

Het valt mij op dat er hier zeer diep ingegaan wordt op mijn vraag, maar laat nu dat net zijn waarom ik bij jullie ben terecht gekomen.

Voor mij is het een versnelling bijschakelen om de tech-talk te volgen, maar dat is eigenlijk een beetje mijn bedoeling...

Maar ik begrijp zeker je tussenkomst. Voor onervaren treinliefhebbers zou dit al snel een beetje te ver gaan 8o
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
Als je nog meer info wilt over de mogelijkheden met C-sinus en sound moet je even hier kijken.
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
Aha, het kan dus blijkbaar wel! De techniek staat niet stil 8)
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
Hoi Marcel,

Dat is ook eigenlijk nog niet zo een gek idee.
Ik zou gewoon de dummy achteraan kunnen ombouwen tot motorwagen (zelfs met C-sinus blijkbaar), met sounddecoder.
Dan kan ik gewoon de set 39711 volledig uitbouwen zoals voorzien, en als hij niet door de helix gaat is dit de perfecte oplossing.

Het zal dan misschien wel niet evident zijn om de motorwagens samen te laten werken, maar dat zie ik nog wel zitten...

Ik heb tevens mij 43733 van onder het stof gehaald. Ik was alweer verbaasd over het gewicht. Er was hier al iemand die daarover melding maakte, en ik moet zeggen dat die inderdaad erg zwaar zijn. Als je er zo 10 in een stam zet, dan snap ik dat de loc kansloos is 8o

Thanks!
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
Citeeren ik moet zeggen dat die inderdaad erg zwaar zijn. Als je er zo 10 in een stam zet, dan snap ik dat de loc kansloos is

Dat zeg ik, Gamma :)

Het gewicht en de vrij starre koppeling zorgen er wel weer voor dat de boel niet zomaar uit de rails valt. Dat is wel een risico als je beide motorwagens motoriseert natuurlijk...
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
Citaat van: mardig23 op dinsdag 19 december 2017, 15:20:52
Aha, het kan dus blijkbaar wel! De techniek staat niet stil 8)
Het zijn bepaalde mensen die niet stil blijven staan,fabrikanten hebben deze neiging anders wel weer ;)
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
Citaat van: harm78 op dinsdag 19 december 2017, 20:02:54
Citeeren ik moet zeggen dat die inderdaad erg zwaar zijn. Als je er zo 10 in een stam zet, dan snap ik dat de loc kansloos is

Dat zeg ik, Gamma :)

Het gewicht en de vrij starre koppeling zorgen er wel weer voor dat de boel niet zomaar uit de rails valt. Dat is wel een risico als je beide motorwagens motoriseert natuurlijk...

Dat valt wel mee. Ik heb dezelfde motoren, dezelfde decoders en hetzelfde geprogrammeerd, althans bijna hetzelfde. Verlichting is anders. Verder zal de voorste sleuren vaneen deel en de achterste duwen. Immers zal de voorste niet alles trekken als het ware vanwege het gewicht. Geen problemen heb ik, ook niet op vlak terrein. 😎😊
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
Lid sinds: 2015

David Andrew Banks

offline
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
Personally Marklin #39710.

Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
That's not really a ICE-1 because it's the prototype for the ICE-3. They call it the ICE-S

(Dat is niet echt een ICE-1, omdat het het prototype was voor de ICE-3. Ze noemen deze de ICE-S).

Edit: tik/denkfout gecorrigeerd.
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
Hoi PaT,

Het was geen Ice-1, maar volgens mij een prototype voor de ICE-3, uit componenten van de ICE-2 opgebouwd.

De draaistellen en panto's voor meerstroomssystemen voor de 3 werden hiermee getest tegen zeer hoge snelheden tot bijna 400km/u.

Maar het blijft een bloedmooie set!
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
Lid sinds: 2015

David Andrew Banks

offline
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
Hello Patrick & Carl, yes my mistake it is not ICE-1 but an ICE-S. Marklin #3750 is my other ICE set named "Elisabeth".  But yes the 39710 is stunning. I prefer ICE-1 version to newer models.
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
De ICE-S (39710) bestaat uit 2 motorwagens ICE-2 (402) welke voor proeven ondergebracht zijn in de serie 410.
De tussenwagens zijn testrijtuigen voor de ICE-3 (403/406)
De motorwagens zijn ook met de neuzen koppelbaar als je de koppeling uit de set 40712 zou gebruiken, maar hier niet elektrisch op voorbereid.

Mvg. Marcel
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
Hmm, Marcel. Nu ik de nummers zo zie, zijn de 39710, 39711 (en de 39712) dus technisch gezien identiek. Enkel het buitenkantje verschilt?

Het wordt eens hoog tijd dat ze met een BR412 komen. Die dingen zijn inmiddels in reguliere dienst en zullen nog vele jaren rondrijden.
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
Yep, laat maar komen die 412! Maar liefst ook met wat verschillende tussenrijtuigen om een twaalfdelige set te maken :P
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
Waha, 12 delig.... dat is nogal wat.
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
Yep, dat zal ergens landen op 3 meter en half dacht ik zo 8o
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
De Kuifje Thalys is 10 delig en die komt op 2,4m. 12 delen moet dan net lukken met 3 m.
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
Hoi PaT

De BR412 met twaalf delen is 346 meter lang, aanzienlijk langer dan de 200,19 meter van de tiendelige PBKA.
Dat maakt de BR412 op schaal 1:87 3,98 meter lang, maar ik vemoed dat ze hem zullen maken op 1:100, en dan geeft dan 3,46 meter.

Maar ik hoop op de echte lengte, dan past die netjes in mijn collectie hier :D
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
Nou, normaal zou ik het met je eens zijn, maar aangezien al mijn HST's 1:100 zijn zou een 1:87 reus wel ineens een behoorlijke afwijking zijn. Dus in dit geval graag 1:100 :)
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
Voila, voor de Ice-2 is de koppelset al binnen :P

Een laat pakje van de kerstman...
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
-Karl:
Mooie aanwinst, veel plezier er mee,  :thumbup:
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Ik zoek een Ice 1, maar welke?
ik ben benieuwd hoe dat er gekoppeld uit gaat zien. Het wordt mij niet helemaal duidelijk hoe e.e.a. gemonteerd gaat worden. Welk onderdeelnummer heeft die koppelingsset?