Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

geluidsdecoder stuk

Gestart door jos57 zondag 17 december 2017, 15:15:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
geluidsdecoder stuk
Lid sinds: 2016

gouwe ouwe 1200

offline
geluidsdecoder stuk
Hallo mede forumleden,

Vandaag mijn net over Ebay binnengelopen ACTS 1251 op de baan gezet. Na het aanmelden functies controleren. rijden oke, licht oke, geluid (alleen hoorn) oke. Stukje rijden. richting wijzigen... plotseling irritant stotterend geluid. En daarna stilte...

Herkennen jullie dit? Is de speaker kapot? Zo ja is vervangen dan de enige reparatie mogelijkheid? Weten jullie wat dat zo ongeveer kost?

Ik hoor het graag,

Met vriendelijke groet,

Jos
Re: geluidsdecoder stuk
Lid sinds: 2007

Windhoven

offline
Re: geluidsdecoder stuk
Betreft catalogusnr 37122. Volgens de 3rail wiki (en wat ik ook dacht) een geluidsgenerator en geen volledige geluidsdecoder. Kans is groot dan de geluidsgenarator zelf stuk is. Weet alleen niet of deze bij dit model een losse module is of op de hoofdprint erbij zit. En kan die van mij ook niet even openen om te kijken hoe het zit.

Exploded view net even bekeken en geen losse geluidsmodule. Misschien heb je geluk en is het alleen de speaker die stuk is. Meten is weten.

[edit]
Exploded view zegt
Printplaat geluid: 108015, in de marklin shop 25,00
Luidspreker: 100620, in de marklin shop 9,99
[/edit]
Re: geluidsdecoder stuk
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: geluidsdecoder stuk
Hallo,

is inderdaad een aparte geluidsmodule die door de locdecoder aangestuurd wordt, vaak een speakertje die defect raakt, en voor een paar euro te vervangen is, het is alleen een speurtocht om het juiste type speaker te vinden.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: geluidsdecoder stuk
Lid sinds: 2014

offline
Re: geluidsdecoder stuk
Bij mij is de geluidsprint overleden gewoon vervangen door een Msd3 te koop voor ongeveer 69,95 daarna heb je alleen een decodertool of CS2/3 nodig om deze te programmeren heb het zelf gedaan kom tot een geluidje of F18 of F19(gebruik een aantal F toetsen voor de verlichting)wat ik zo kom vinden in de soundbase van marklin.