Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

seinen schakelen niet met automatisch rijden

Gestart door toledo85 zaterdag 16 december 2017, 15:59:27

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
seinen schakelen niet met automatisch rijden
goedemiddag...

we zijn inmiddels al een tijdje bezig om de baan van mijn oom te automatiseren met koploper en de ecos.
nu rijd het automatisch,meldpunten en wissels werken,maar de seinen schakelen niet mee.
in het testprogramma schakelen de seinen wel maar tijdens automatisch rijden niet.
na wat speurwerk op diverse forums lijkt het aan de ecos te liggen,aangezien ik zelf nog met de 6021 rij weet ik even niet waar ik het moet zoeken.
de ecos staat ingesteld op motorola,en de seinen zitten met de wissels op k83 decoders.
in koploper zijn de sein eigenschappen ingesteld en ook bij de wisselstraten.
vraag me af wat ik vergeten ben.

groet john en oom john (haha)
Re: seinen schakelen niet met automatisch rijden
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: seinen schakelen niet met automatisch rijden
Om meldpunten waar te kunnen nemen zullen ze ingevoerd moeten zijn in het programma én de centrale.
Ook moeten beide weten hoeveel meldpunten er aangesloten zijn.

Daarna kan de melder ingevoerd worden in de acties die de centrale / het PC-programma moet uitvoeren.

John
Re: seinen schakelen niet met automatisch rijden
John,

Kijk eens hier, wellicht helpt dat. Met name dan het vetgedrukte in de laatste post: http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=5581

Gr, Ben.
Re: seinen schakelen niet met automatisch rijden
Lid sinds: 2016

Ik klooi eigenlijk maar wat aan

offline
Re: seinen schakelen niet met automatisch rijden
Hallo John's

even voor de zekerheid:
Hebben jullie bij seineigenschappen ook het vakje "staat in blok"
en "naar welke blokken ingevuld?
Re: seinen schakelen niet met automatisch rijden
bedankt voor de reacties..

de meldpunten werken gewoon prima...

ik zal die link naar die post dadelijk eens doorlezen...

en de sein eigenschappen zijn goed ingevuld...welk blok en naar welk blok..

het vreemde is dat 1 sein inmiddels wel werkt automatisch en het andere nog niet...
Re: seinen schakelen niet met automatisch rijden
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: seinen schakelen niet met automatisch rijden
zelfde nummering van seinen en wissels ? Je hebt nu dus minder dan 10 wissels want er staat een sein op adres 11.
Enige goede raad : geef je database mee want anders is het gewoon blind raden.Er is ook een koploperforum.
Aan je ecos zal het niet liggen want dat is gewoon een doorgeefluik.Enige dat je daar goed moet in definieren is het aantal S88 modules (eventueel +1 met oude software in ecos.)
Re: seinen schakelen niet met automatisch rijden
Lid sinds: 2016

Ik klooi eigenlijk maar wat aan

offline
Re: seinen schakelen niet met automatisch rijden
John, je zegt:    "dat 1 sein inmiddels wel werkt automatisch en het andere nog niet"

Betekent dit dat je slechts 2 seinen actief hebt?
Let wel, in Koploper moet elk blok een sein krijgen, ook al is er niet daadwerkelijk een op de baan aanwezig.

Een niet werkelijk aanwezig sein geef je nummer 0 mee (is niet aangesloten op decoder) ,
hier ook bij ieder sein "staat in blok" en "naar welk blok" invullen.

Koploper heeft dit nodig, anders kan er nooit een juist seinbeeld worden bepaald.