Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Primex 3192 DB electric Locomotive

Gestart door ybofire donderdag 17 november 2016, 11:08:35

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Primex 3192 DB electric Locomotive
Hallo Medeforummers,
Hebben mij verteld dat Primex een bijmerk is van Marklin, nu heb ik de Primex 3192 DB electric locomotive groen gekocht, kan die op mijn marklin tafel rijden of moet er iets omgebouwd worden?
mvg
ivo

Re: Primex 3192 DB electric Locomotive
Dat is gewoon te gebruiken op Marklin . Zelf ben ik ook in het bezit van twee Primex Locs en die rijden gezwind over het spoor .
Geen problemen mee.

MVG Michel15
Re: Primex 3192 DB electric Locomotive
Michel15,
Oké en bedankt.
gr
ivo
Re: Primex 3192 DB electric Locomotive
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Primex 3192 DB electric Locomotive
Van primex bestaat ook metaalrails, die ook prima combineerbaar is (maar lichter van bedding-kleur).
Made in Spain...
Re: Primex 3192 DB electric Locomotive
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: Primex 3192 DB electric Locomotive
Goedenavond Allemaal,

Via Ebay ben ik ook in het bezit gekomen van deze mooie loc. Na een kleine testronde met een analoge trafo is de loc geheel in orde bevonden. Hij ruikt goed naar de olie! Direct hierna is de loc volledig omgebouwd naar Digitaal. Ik heb de hoogvermogensmotor 60943 geplaatst en op de plek van het omschakelrelais heb ik de decoder geplaatst. Dit gaf wat problemen daar de decoder print met decoder net iets te dik was om te plaatsen. Ik heb wat metaal weg gefreesd en nu past de decoder perfect. Achter de decoder heb ik de luidspreker geplaatst en alles aangesloten op de decoder print. Morgen ga ik de geluidsdecoder plaatsen en ben ik heel erg benieuwd naar het resultaat. Ook heb ik de oude koppeling verwijderd en ervoor in de plaats heb ik kortkoppeling houders geplaatst. Als er vraag naar is, wil ik wel wat foto's plaatsen van hoe ik het gedaan heb met de koppelingen en het plaatsen van de decoder.

Groet, Jasper
Re: Primex 3192 DB electric Locomotive
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Primex 3192 DB electric Locomotive
Beste,

Primex is gewoon de low-budget uitvoering van Marklin vanaf de 70-er jaren in overwegend oranje verpakking. De voorloper van de Hobby en delta uitvoeringen.
Om de zoveel tijd verschijnt er nog een loc omwege het behoud van het merk. (Duitse merkenrecht)
De primex uitvoeringen zijn meestal simpeler, minder details, en hebben vaak minder drukgangen, of in minder kleuren. Productiekosten liggen ook lager, mede door gebruik van modellen die al de nodige oplages hebben gehad. De wagens en locs betreffen vrijwel alleen DB materiaal.

Mvg. Marcel
Re: Primex 3192 DB electric Locomotive
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: Primex 3192 DB electric Locomotive
Hallo allemaal,

Nou heb ik vandaag de loc uitgerust met sound en nu ben ik op zoek naar geschikte wagons voor deze mooie loc. Wie heeft er ideeën voor?

Groet, Jasper.
Re: Primex 3192 DB electric Locomotive
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Primex 3192 DB electric Locomotive
Hoi Jasper,

Het is een Loc voor lichte personentreinen.
Kijk eens hier ;)

http://www.bundesbahnzeit.de/seite.php?id=538 

Grtz Tony
Re: Primex 3192 DB electric Locomotive
.
Foto: © Günther Leber

Meer foto's: ==>>E32
Machine heeft hoofdzakelijk dienst gedaan in de omgeving van München.
Re: Primex 3192 DB electric Locomotive
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Primex 3192 DB electric Locomotive
4131 enz. Umbau-rijtuigen dus. Voor deze Br 132.
Maar flink googelen op het bedrijfsnr moet eea opleveren.

Wist je dat Marklin eerst met de bruine versie EP2 op de markt is gekomen?
Het kleine zusje van de EP5.

Mvg. Marcel