Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

cs3

Gestart door stayer woensdag 13 december 2017, 19:59:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
cs3
Lid sinds: 2011

offline
cs3
Vandaag nieuwe CS3 geprobeerd; loc op programmeerspoor gezet: loc begint te rijden zonder dat een van de rode besturingsknoppen gedraad is! Wat doe ik verkeerd ? 8o
Re: cs3
Lid sinds: 2016

offline
Re: cs3
Doet hij dat bij elke lok?
Of zit er misschien nog een lok in die op het zelfde adres is ingesteld als jouw lok en dat de rijregelaar nog aan staat. Daarom mijn eerdere vraag of het bij één lok gebeurd of bij meerdere.

Heb je instelling goed staan MFX of heb je toevallig DCC als enige aanstaan. Je kan ook kiezen dat hij het automatisch doet door beide te selecteren.

Werner
Re: cs3
Lid sinds: 2008

offline
Re: cs3
Staat de loc wellicht in analoge modus?

Groeten,
Ton.
Re: cs3
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: cs3
@ Stayer,

kun je wat meer duidelijkheid geven over merk en type lok.
Het is niet gebruikelijk dat een lok op het programmeerspoor als gaat rijden.

John
Re: cs3
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: cs3
 @citaat Liefst nog met catalogusnummer erbij. Maakt het reageren van de lezers nog wat makkelijker.
Re: cs3
Lid sinds: 2011

offline
Re: cs3
Het gaat hier oa om de Piko Lineas AC DIG 97772
Re: cs3
Ben den Hollander
gast

Re: cs3
Analoog bedrijf in de decoder uitzetten. Dat doe je door in CV29 de waarde 2 te schrijven (zal nu op 6 staan).

Dat is wat lastig als je lok ook op het programmeerspoor gaat rijden. Vaak volstaat het de lok even op een oude AC trafo te laten rijden en dan weer op het programmeerspoor te zetten.

Gr, Ben.
Re: cs3
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: cs3
Analoog en Motorola uitzetten en op DCC aansturen. Werkt het beste, tenzij je het adres onder de 120 houdt. Dan kan je hem op Motorola laten staan. Zowel mijn Piko Vectron als mijn 103 hadden ook last van spontaan gaan rijden e.d. Ook met een Uhlenbrock based multiprotocol systeem (sterker nog, de Vectron heeft nog geen kennis gemaakt met het CS3).
Re: cs3
Lid sinds: 2011

offline
Re: cs3
En hoe zet je dat juist uit ? Wil geen fouten maken  :?
Re: cs3
Lid sinds: 2010

offline
Re: cs3
Zie de opmerking van Ben:

Citaat van: Ben den Hollander op zaterdag 16 december 2017, 17:52:38
Analoog bedrijf in de decoder uitzetten. Dat doe je door in CV29 de waarde 2 te schrijven (zal nu op 6 staan).

Dat is wat lastig als je lok ook op het programmeerspoor gaat rijden. Vaak volstaat het de lok even op een oude AC trafo te laten rijden en dan weer op het programmeerspoor te zetten.

Trouwens:

Citaat van: stayer op zondag 17 december 2017, 09:55:45
En hoe zet je dat juist uit ? Wil geen fouten maken  :?

Van fouten maken leer je juist. Niemand is perfect en niemand zal alles perfect kunnen doen. Alles is te herstellen. Je kan altijd nog een reset uitvoeren. "Vaak bu-j te bang!"

Groet Ronald.
Re: cs3
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: cs3
Citaat van: stayer op zondag 17 december 2017, 09:55:45
En hoe zet je dat juist uit ? Wil geen fouten maken  :?

In je boekje kijken naar welke waarden je bepaalde CV's moet programmeren.
Re: cs3
Lid sinds: 2011

offline
Re: cs3
Na drukke dagen gelukt om enige locs te programmeren. Hier ben ik dan met mijn volgende vraag: krijg bij het uitlezen van het locadres steeds : uitlezen mislukt! Wat doe ik verkeerd ?
Re: cs3
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: cs3
Bij welke lok? Niet alle decoders kunnen dit.
Re: cs3
Stijn Laceur
gast

Re: cs3
Laurent,
een gewone 6090fx decoder, kan die uitgelezen worden?
Ik veronderstel dat de mfx-decoders zeker uitgelezen kunnen worden
Re: cs3
Lid sinds: 2010

offline
Re: cs3
hoi,

Citaat van: stayer op donderdag 04 januari 2018, 12:15:48
Hier ben ik dan met mijn volgende vraag: krijg bij het uitlezen van het locadres steeds : uitlezen mislukt! Wat doe ik verkeerd ?

Wat voor een decoders wil je uitlezen? Bij MFX zijn er geen 'adressen'. Bij MFX krijgt de lok een ID en deze intern voor de centrale en de lokdecoder. Daar heb je als gebruiker geen invloed op.

Groet Ronald.
Re: cs3
Lid sinds: 2011

offline
Re: cs3
Citaat van: Ben den Hollander op zaterdag 16 december 2017, 17:52:38
Analoog bedrijf in de decoder uitzetten. Dat doe je door in CV29 de waarde 2 te schrijven (zal nu op 6 staan).

Dat is wat lastig als je lok ook op het programmeerspoor gaat rijden. Vaak volstaat het de lok even op een oude AC trafo te laten rijden en dan weer op het programmeerspoor te zetten.

Gr, Ben.

/quote]
Is me even gelukt; krijg nu links boven boodschap " nog 1 cv te schrijven"
Re: cs3
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: cs3
Dat 1 CV schrijven moet vrij snel verdwijnen, alhoewel het bij sommige loks even duurt. Bij andere loks, zoals mijn 36606, lukt dat totaal niet.
Citaat van: Stijn Laceur op donderdag 04 januari 2018, 13:18:34
Laurent,
een gewone 6090fx decoder, kan die uitgelezen worden?
Ik veronderstel dat de mfx-decoders zeker uitgelezen kunnen worden
Het zou moeten kunnen. Echter lukt het niet bij elke loc, is mijn ervaring inmiddels (mijn 36606 is erg hardnekkig). En bij Tante M word je dan van het kastje naar de muur en vervolgens naar de buren gestuurd: "Heb je hem al geupdate?" Ja. 2 Weken later: "Heb je de GFP3 Chip al geupdate?" Ja, ik heb alles geupdate. Weer 3 weken later: "We hebben een nieuwe update uitgebracht, heb je hem al geupdate?" Ja. Week later: "En hoe zit het met de update van je booster?"
Re: cs3
Stijn Laceur
gast

Re: cs3
Bij mij lukt het bij geen enkele loc.
Ook adres programmeren is nog niet gelukt, het enige waar ik nu op zit te denken is dat ik op de knop op het 2de tabblad moet duwen (cv's programmeren), mo da lijkt me zo onlogisch, gezien het adres op het 1ste tabblad staat. Iemand nog niet aan cv's zit te prutsen, zoals ik, komt niet aan dat specifieke tabblad he. Weet jij of mijn gis juist is Laurent?
ps handleiding vermeldt nergens duidelijk wat je exact moet doen
Re: cs3
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: cs3
Voor het omzetten van het adres moet je, bij mijn weten, echt op het CV blad zijn.
Re: cs3
Stijn Laceur
gast

Re: cs3
ok, dank je
zullen we ten gepaste tijd eens uitproberen
Re: cs3
Lid sinds: 2011

offline
Re: cs3
Alles werkt nu wel na een uitgebreide update ! Iedereen bedankt voor de info !