Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Roco Hippel 604 wil niet meer rijden

Gestart door RodyE woensdag 13 december 2017, 11:08:42

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Roco Hippel 604 wil niet meer rijden
Hallo !
Ik heb de stroom en massa afname verbeteringen voor de Railpro Hippel 604 bij onze loc aangebracht. Heb extra draadje gesoldeerd tussen sleperzool en koperveer en op 1e wagon een extra massa afname gemaakt op de wielas en deze met draadje doorverbonden naar loc. Dat werkt heel goed, trein reed eindelijk stottervrij. Alleen de oplossing van het draadje tussen de 1e wagon en loc was niet zo chic en gaf beetje problemen bij bochten rijden. Hierom een stroomvoerende kortkoppeling ertussen gezet en de massa via deze koppeling aangesloten. Nu ik daarna de loc weer wilde laten rijden, reageert hij niet meer op de rijdcommando's. De verlichting kan ik nog wel aan/uitzetten en schakelt ook mee als je de rijdrichting verandert. Maar krijg hem niet meer rijdend. Ik heb geprobeerd de decoder uit te lezen via de Ecos2 maar dat lukt niet, geeft aan dat hij hem niet uit kan lezen. Voor mijn gevoel was ik erg voorzichtig te werk gegaan en alleen soldeerbout even op de koperstrip gehad voor de massa verbetering. Zou dit veroorzaakt kunnen zijn door wellicht toch de decoder verkeerd aangeraakt te hebben en door statisch electriciteit kapot is gegaan ? Iemand een idee wat ik nog zou kunnen testen ?
Bedankt vast voor meedenken !
Mvrgr, Rody
Re: Roco Hippel 604 wil niet meer rijden
Controleer eerst is of de motor nog wel aangesloten is (heb geen idee of dit bij de hippel met draad of geklemd zit) , en controleer uiteraard waar je hebt gesoldeerd , of je per ongeluk geen andere baan ook hebt geraakt. Spanning van de sleper en massa krijgt ie , anders brand er ook niets.

Als je een universeel meter hebt kan je heel veel aansluitingen controleren.
Als je er niet uitkomt , kijk is of iemand bij je in de buurt je niet wil helpen met je probleem als je er zelf niet meer uitkomt.

Wens je veel suc6.

Mvg: Alex

Re: Roco Hippel 604 wil niet meer rijden
Bedankt, dat ga ik eens eerst bekijken. Hoop dat dat het is.
Rody
Re: Roco Hippel 604 wil niet meer rijden
Bij een Roco Hippel zit de motor inderdaad tussen twee koperen klemmen welke contact moeten maken met de punten op de zijkant van de motor. Kans is groot dat een van deze nu geen contact maakt.
Re: Roco Hippel 604 wil niet meer rijden
Dat was dus inderdaad het probleem, de onderste connector maakte dus inderdaad geen contact !! Hij rijd weer als een trein  :P Bedankt mannen !