Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Licht Marklin wagon 4111 serie

Gestart door Daywalker1974NL dinsdag 12 december 2017, 18:12:18

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Licht Marklin wagon 4111 serie
Daywalker1974NL
gast

Licht Marklin wagon 4111 serie
Hallo,

Vandaag heb ik 4 mooie personen wagons binnengekregen met verlichting erin. maar is er een manier om de wagons wat stiller te maken?
De middelste contact hoor je over de c rails ratelen ook gaan de lampjes aan en uit iedere wagon heeft 2 lampjes erin.

Hopelijk weten jullie met meer ervaring dan mij een goede oplossing :)

Met vriendelijke groet,

Maurice
Re: Licht Marklin wagon 4111 serie
Het zijn blikken rijtuigen dus veel stiller zal je het met een sleper waarschijnlijk niet kunnen krijgen knipperen van de verlichting betekend meestal slecht contact dat kan kunnen losse lampjes zijn of de sleper maakt slecht contact.
Wil je ze echt stil hebben dan moet je de keuze gaan maken voor kunststof rijtuigen met led verlichting gelijkgericht  met een condensator om te bufferen.
Re: Licht Marklin wagon 4111 serie
bedankt :)
Re: Licht Marklin wagon 4111 serie
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Licht Marklin wagon 4111 serie
Als het probleem mede de sleper is die ratteld mogelijk heb je dan hier nog iets aan.

https://forum.3rail.nl/index.php?topic=67883.msg1183303#msg1183303
Re: Licht Marklin wagon 4111 serie
Ben alleen bang dat dat niet veel gaat uitmaken omdat de wagons van blik zijn en die maken nu eenmaal meer lawaai dan de nieuwere kunststof modellen.
Maar juist uit nostalgische reden vinden veel mensen die geluiden er wel bij passen.
Maar ga je met 4 of meer rijtuigen rijden dan hoor je meer de wielen dan de sleper heb toevallige nu 25 wagens achter elkaar op de baan staan maar mijn fullsound hoor je dan bijna niet meer als je de lok boven de 50% snelheid komt door het suizen van de wielen dit hoor je het echt werk ook goed hoe harder het treinstel gaat hoe meer lawaai de wielen geven.
Re: Licht Marklin wagon 4111 serie
oke bedankt voor de info, verdorie had ik ze maar niet gekocht en nieuwere modellen gokocht. want die kun je zo koppelen met licht. ga ze denk ik weer verkopen
Re: Licht Marklin wagon 4111 serie
Wat wil je er voor hebben?
Re: Licht Marklin wagon 4111 serie
70 euro zien er nog helemaal gaaf uit
Re: Licht Marklin wagon 4111 serie
Daar denk ik over na
Re: Licht Marklin wagon 4111 serie
Ik heb er 4 2x 4111 en 2x 4112 alle 4 met verlichting. en met de doosjes erbij