Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Help Marklin br 55 5415 loc installeren

Gestart door Daywalker1974NL zondag 10 december 2017, 21:21:58

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Help Marklin br 55 5415 loc installeren
Hallo,

Ik heb zojuist een software update gedaan op mijn cs1, daarna was ik door het menu heen het bladeren en met mijn dikke vingers druk ik op rijbaan vrij geven i plaats van pijltje naar beneden en zoef weg was mijn trein.
Ik kan hem niet vinden in de lijst het gaat om de marklin 55 5415 loc met mfx.
Helaas weet ik door meerdere verhuizingen de afgelopen 8 jaar niet meer waar de handleidingen zijn van de treinen en cs1.
Ik heb die van de cs1 al digitaal maar van de trein is anders dan wat ik heb. want ik heb geen dip-switch erin.

De progam rail heb ik aangesloten maar hoe weet ik hoe ik deze trein de juiste gegevens kan geven.
Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt.

Mvg,

Maurice
Re: Help Marklin br 55 5415 loc installeren
Maurice,

Even aangenomen dat ie uit je loclijst is, als het zoals je zegt een mfx loc is, dan is het kwestie van de loc op de rails zetten en wachten tot ie zichzelf weer aanmeld.

En de handleidingen kan je vaak via de Marklin site downloaden.
Re: Help Marklin br 55 5415 loc installeren
hij staat al 55 min up de programmeer rails. maar doet niets.
Re: Help Marklin br 55 5415 loc installeren
CS ff uitzetten en weer aanzetten kan schelen, en als je een centrale hebt die mfx snapt, even daarop aanmelden en dan weer terug op CS wil ook wel schelen.
Re: Help Marklin br 55 5415 loc installeren
CS1 opnieuw opgestart en trein opnieuw geplaatst. maar doet niets. in het scherm staat dan ook selecteer 1 loc uit de lijst of voer de gegevens van een nieuwe trein in.
In de lijst staat deze niet en ik kan nergens de gegevens vinden wat ik moet invoeren

Edit Looney Tunes: citaat van volledig voorgaande bericht verwijderd
Re: Help Marklin br 55 5415 loc installeren
Je hoeft niks in te voeren, een Mfx loc moet zichzelf aanmelden.
Heb je zoals ik al zei een andere centrale die mfx snapt? Bv een MS1. Dan daarop even aanmelden en nog een keer bij je CS proberen.

Nog even een huishoudelijke mededeling: je hebt al een paar keer citaat van volledig voorgaande bericht geplaatst, zou je dit niet meer willen doen? Zie hier voor de reden
Re: Help Marklin br 55 5415 loc installeren
Citaat van: Daywalker1974NL op zondag 10 december 2017, 21:35:16
hij staat al 55 min up de programmeer rails. maar doet niets.

Hallo

Op de hoofdbaan aanmelden al geprobeerd?


Bart
Re: Help Marklin br 55 5415 loc installeren
Helaas heb ik geen andere regelaar.
Re: Help Marklin br 55 5415 loc installeren
Je bedoeld zonder programmeer rails, sorry ben er echt sinds 2008.
Re: Help Marklin br 55 5415 loc installeren
Er zitten 2 rails uitgangen achterop het CS, Bart bedoelt dat je de loc niet aansluit op de rails verbonden met de prog aansluiting, maar met de (hoofd)baan aansluiting.
Re: Help Marklin br 55 5415 loc installeren
Hallo

Een MFX lok hoeft niet op het programmeerspoor om zich te kunnen aanmelden.
Gewoon op de hoofdbaan is ook goed.

Wat ook wel eens wil helpen is om de "verloren" lok met een andere MFX lok op de baan te zetten, en deze (2e lok) dan te wissen uit de loklijst.

Als deze zich dan weer aanmeldt doet de eerste dit met een beetje geluk ook weer.

Tenslotte zou het ook kunnen dat MFX in de centrale uitgeschakeld is door de update.
Geloof ik echter niet zo in.

Bart
Re: Help Marklin br 55 5415 loc installeren
Op de hoofdrails 2 locs gezet de br 85 en de br55 de br 85 staat ook in de fabriekslijst van de cs1. de br85 gewist. en cs1 opnieuw opgestart. hij gaat dan naar mfx zoeken en ja even later is de br 85 er weer maar de br 55 die niet in de fabriekslijst staat is nog steeds niet aangemeld.
Re: Help Marklin br 55 5415 loc installeren
ow ja het zijn de treinen uit het startset startset 29840 met de cs1. met software update 2.04 was ik vergeten door te geven
Re: Help Marklin br 55 5415 loc installeren
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Help Marklin br 55 5415 loc installeren
Beste Maurice,

Ik heb met een nieuwe MFX lok één keer een CS nodig om de "karakteristiek" snelheid versus snelheidsstap in te stellen op lineair, dat doe ik of bij de HIP in Werkendam of bij mijn winkel in Waalwijk, daarbij is het ook twee keer voorgekomen dat de lok zich niet wilde aanmelden op het CS.

De lok thuis even op mijn MS 1 gezet, weer terug en toen meldde de lok zich gelijk aan op het CS, waarom, goeie vraag....

Dus zoek contact met iemand met een CS, Ecos of MS en "ga een bakkie doen".

Groet, Anne W
Re: Help Marklin br 55 5415 loc installeren
Forum Moderator Los forumlayout Banditos
Lid sinds: 2009

offline
Re: Help Marklin br 55 5415 loc installeren
Onderin het CS1 bij de loklijst heb je enkele icoontjes staan als het goed.
Heb je hier toevallig 1 van uitgezet?

Dat is iets wat mij recentelijk ook nog overkomen is, en wat me bijna een uur gekost heeft om de lok terug te krijgen... :(
Maar gelukkig was de oplossing uiteindelijk erg simpel, namelijk het knopje weer aanzetten.
Re: Help Marklin br 55 5415 loc installeren
Yess, het werkt weer. na 3x alle treinen gewist te hebben en de cs1 opnieuw gereboot heeft hij ze alle 2 weer erbij staan en doen het weer.
Bedankt voor de info!  :thumbup: :thumbup:
Re: Help Marklin br 55 5415 loc installeren
mooi zo top dat het weer werkt en heb je er plezier van van je marklin cs 1 :thumbup:
Re: Help Marklin br 55 5415 loc installeren
Enigste probleem wat ik met aanmelden heb gehad was met een MFX+ lok dat heeft me meer dan een uur gekost terwijl op de MS2 deze zich in een minuut of 2 had aanmeld maar heb nu een CS2 dus hopelijk zijn die dingen dan verleden tijd ;)