Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Hoe achtergrond plaatsen voor een realistisch beeld

Gestart door wolfke233987 zondag 10 december 2017, 09:32:07

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Hoe achtergrond plaatsen voor een realistisch beeld
Goede morgen,

Even wat info :

Het gedeelte rechts zal een klein dorpje worden met een stationnetje (dit is het gedeelte dat mijn dochter zal inrichten).

Links is het de bedoeling dat het spoor verder loopt naar de andere kant van de zolder en daar zal dan het stoom gedeelte komen met draaischijf ed.

onderaan is er een wachtstation , de trein zal via de klimspiraal onder het dorpje naar het station gedeelte rijden. Aan de linker zijde van het station loopt het spoor dan ook naar de andere kant van de zolder naar een 2de wachtstation dat zich onder het stoom gedeelte bevind (zie plan, bruggen bevinden zich onderaan het plan maar zijn nog niet getekend).

Ik zit met een probleempje:
Achter de bruggen op deze foto willen we een achtergrond plaatsen op de hoogte van de sporen.
hiervoor zouden we vanop volgende site : https://www.peard.nl/c-3353487-2/400-x-1500-mm-achtergronden-ho/ de achtergronden gebruiken 416, 417 en 418.

De vraag is nu : Hoe los je dit op bij de brug ? Iemand een idee ?
Re: Hoe achtergrond plaatsen voor een realistisch beeld
Hallo,

417, 420 en 416 en dan een klein stukje laten zakken. Zou dat kunnen?
Re: Hoe achtergrond plaatsen voor een realistisch beeld
Gerrit,

zou de achtergrond willen laten doorlopen achter de bruggen, enkel onder de bruggen weet ik niet goed hoe ik kan invullen.

Alvast bedankt voor je reactie,

Joffrey
Re: Hoe achtergrond plaatsen voor een realistisch beeld
Schilderen?
Re: Hoe achtergrond plaatsen voor een realistisch beeld
Ik zou op de achtergrond onder de bruggen groen tapijtpapier plaatsen (je weet wel van die groene matten van Noch ed), en dan onder de brug kleine boompjes en dicht struikgewas plaatsen.
Ik ben zelf met zo iets bezig maar het is nog niet afgewerkt en dus heb ik nog geen foto.
Guy
Re: Hoe achtergrond plaatsen voor een realistisch beeld
Lid sinds: 2011

if we don't try we will never know

offline
Re: Hoe achtergrond plaatsen voor een realistisch beeld
Hallo Joffrey,

Dat ligt misschien ook aan de invulling die je kiest onder de bruggen. Lopen de bruggen over water of over een dal. In geval van water zou je 405 kunnen gebruiken. Overbruggen ze een dal dan zou je je aan je eigen idee kunnen houden en dan zoals Guy zegt kleine boompjes en struiken onder de brug. Succes.
Wim
Re: Hoe achtergrond plaatsen voor een realistisch beeld
hoi,

Kijk eens naar deze foto's bij deze brugmodule: BNLS-Module "Lenne-übung". Daar zie je de foto op hoogte van de brug en ook er onderdoor lopen. Hij heeft de achtergrond speciaal laten maken door Peard. Kost wel wat maar dan heb je ook wat ;-) Wil je dat effect bereiken zal je in ieder geval eerst de brug en rails meer van de muur af halen. Met zo dicht op de achterwand heeft het geen effect. Zelfde geld voor de rest van het traject. Dan heb je ruimte om de overgang tussen voorgrond en achtergrond vloeiend te laten overlopen. Tussen achtergrond en modelbaan zou eigenlijk een ruimte moeten zitten van ongeveer 10mm of meer om een goed effect te krijgen.

Groet Ronald.
Re: Hoe achtergrond plaatsen voor een realistisch beeld
Is achtergrond 445 niets?  Daar zit een dal in.
Voor de andere zijde zou je een gespiegelde versie moeten hebben.