Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Ecos 2 "problemen"

Gestart door PietS donderdag 07 december 2017, 10:10:25

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ecos 2 "problemen"
PietS
gast

Ecos 2 "problemen"
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn Esu EcoS2.

Ik heb de Märklin 3001 toegevoegd en een plaatje uit het bestand toegevoegd.
Alles was goed en met I-train werkte alles automatisch.

Om dat op een gegeven moment ik constateerde dat de 3001 er 2x instond wilde ik dit
veranderen, met gevolg dat ik geen plaatjes van de treinen meer kon vinden op de Ecos2.
Ook de functie toetsen zijn niet meer te bedienen.

Nu is mijn vraag hoe los ik dat op, of moet dat bij jou gebeuren.
Ik heb gelezen in de beschrijving dat er een reset kan worden uitgevoerd via F6 en stop
in te drukken en daarna de EcoS weer opstarten.
Mijn angst is dan dat ik alles kwijt ben ook de getekende baan.
Is dit zo. of kan ik de reset veilig uitvoeren.

Vriendelijke groet,

PietS
Re: Ecos 2 "problemen"
Lid sinds: 2017

offline
Re: Ecos 2 "problemen"
Piet

Volgens paragraaf 24.3.4 van het handboek gaan bij een Werkreset alle bestanden verloren. Loklijsten, magneetartikelen, rijwegen en schakelbord (baan) zijn allemaal weg.
Maak daarom eerst een backup van die bestanden (regelmatig doen wordt aanbevolen) Hoe staat in paragraaf 24.3.2
Vervolgens zou ik er voor kiezen eerst de laatste softwareversie opnieuw te installeren. Daarbij worden alle eigen bestanden/gegevens in de Ecos bewaard. Of de "plaatsjes" dan opnieuw worden aangemaakt, durf ik niet te zeggen. Plaatjes die je nodig hebt, kun j downloaden van de ESU website.
Helpt het herinstalleren van de software niet dan kun je nog altijd kiezen voor een Werkreset en de backupbestanden een voor een terug zetten en dan telkens controleren op de Ecos nog goed functioneert.
Succes

Cees
Re: Ecos 2 "problemen"
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Ecos 2 "problemen"
Beste Piet,

Er hangt me iets van bij dat iTrain en de Ecos een bepaalde opstart procedure nodig hebben om dit soort dingen te vermijden, dus even navragen bij iTom of op het iTrain Forum.

Groet, Anne W
Re: Ecos 2 "problemen"
Lid sinds: 2017

offline
Re: Ecos 2 "problemen"
Beste Anne,

Deze Ecos en i-Train gebruiker weet niets van een speciale opstartprocedure om de door Piet gesignaleerde problemen te vermijden. Ook is hij de afgelopen vier jaar niet met dergelijke problemen geconfronteerd zelfs niet na het toevoegen of verwijderen van een loc uit de d-bases van de Ecos en/of i-Train.

Cees
Re: Ecos 2 "problemen"
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Ecos 2 "problemen"
Hallo Piet,

het dubbel aanmaken van locs door iTrain Versie 4 in zowel de centrale als in het programma is een bug uit een oude iTrain release die allang verholpen is, even updaten naar een nieuwste versie itrain, een reset van de Centrale zou ik niet uitvoeren want dan ben je alles kwijt, gewoon de dubbele loc handmatig uit de centrale als uit iTrain verwijderen, en evt. herstellen

Anne een speciale aanmeldprocedure is er niet,

met vriendelijke groet,

Walter




Re: Ecos 2 "problemen"
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Ecos 2 "problemen"
Beste Walter, Piet en Cees,

Ik maak geen gebruik van iTrain en Ecos, dus weet ik er weinig van, ik kan alleen helpen door te melden dat er iets bij mij "hangt", er hangt me ook bij dat die bug ook te omzeilen was door e.e.a. in een bepaalde volgorde op te starten.

Maar de oplossing is door Walter aangedragen: iTrain updaten, eind goed al goed.

Groet, Anne W

Re: Ecos 2 "problemen"
Lid sinds: 2023

offline
Re: Ecos 2 "problemen"

:offtopic:

Citaat van: Anne W op donderdag 07 december 2017, 13:48:41
Ik maak geen gebruik van iTrain en Ecos, dus weet ik er weinig van, ik kan alleen helpen door te melden dat er iets bij mij "hangt",

Wat ik mij afvraag Anne : als je niet met deze combinatie bekend bent en ook nog aangeeft dat er iets " hangt" , m.a.w. ik heb de klok horen luiden, maar..........

Waarom reageer je dan ? Het zorgt m.i. alleen maar voor verwarring en reacties waar je niet op zit te wachten.
Re: Ecos 2 "problemen"
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Ecos 2 "problemen"
Beste Alphons,

Mijn opmerking heeft wellicht Walter "wakker" gemaakt, die daardoor de oplossing heeft gemeld, dus waar maak je je onterecht druk over?

Groet, Anne W
Re: Ecos 2 "problemen"
Lid sinds: 2023

offline
Re: Ecos 2 "problemen"
 :offtopic: @citaat2
Ik maak me daar echt niet druk over Anne. Ik constateer het alleen maar.
Het uitblijven van dergelijke opmerkingen zou veel topics veel leesbaarder en to-the-point houden.
Re: Ecos 2 "problemen"
Lid sinds: 2014

offline
Re: Ecos 2 "problemen"
Is dit niet juist waarom er een forum is om elkaar te helpen misschien heeft Piet niet direct wat aan de antwoorden van Anne maar misschien op een andere vraag of misschien een andere bezoeker kan dit een lichtje doen opkomen.
Ik lees veel posten en soms veranderd dat de manier hoe je naar een toekomstig probleem kijkt alle informatie kan nuttig zijn ook al lijkt dat soms niet zo.
Re: Ecos 2 "problemen"
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Ecos 2 "problemen"
 @citaat

dank je, groet, Anne W
Re: Ecos 2 "problemen"
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Ecos 2 "problemen"
 @citaat @citaat

"ME TOO"
Re: Ecos 2 "problemen"
Hallo Mannen,

Ik heb nu pas jullie reactie kunnen lezen, en zal geen reset toe passen. Opnieuw update en kijken wat er gebeurt lijkt mij de oplossing.
Alleen heb ik dat zelf nog nooit gedaan, dit heeft een ander voor mij gedaan.

Jullie horen nog of het gelukt is. Wat is de laatste update? Zodat ik wel de goeie kies.

Bedankt voor jullie tip.

Piet