Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Esu ecos 50000 en G80 booster

Gestart door GVersleijen dinsdag 12 december 2017, 19:38:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Esu ecos 50000 en G80 booster
Hallo allemaal,

Ik heb een paar vraagjes over de G80 booster van modellbahn Gallus.
Kan ik deze gebruiken samen met mijn ecos 50000?
Wat is het verschil tussen een booster met H-Bridge en zonder deze is namelijk zonder.
Groetjes Guido
Re: Esu ecos 50000 en G80 booster
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Esu ecos 50000 en G80 booster
Beste Guido,

De booster is mij onbekend en bestaat ook niet meer geloof ik, maar een belangrijke zaak is dat M4 decoders zich niet aanmelden op de Ecos, verder denk ik niet dat je hem "parallel" aan de interne booster van de Ecos kunt zetten, kans op rare verschijnselen bij de overgang tussen de secties, dus alleen deze booster zou kunnen.

Groet, Anne W
Re: Esu ecos 50000 en G80 booster
Beste Anne

Waarom zouden M4 locs zich niet aanmelden op een Ecos 50000, aangenomen dat deze voorzien is van de actuele software ?

Cees
Re: Esu ecos 50000 en G80 booster
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Esu ecos 50000 en G80 booster
Beste Cees,

Een goede verstaander heeft een half woord nodig, dus correctie: "M4 decoders zich niet via de G80 aanmelden op de Ecos".

Groet, Anne W

Re: Esu ecos 50000 en G80 booster
Anne bedankt voor je antwoord.
Dat de m4 en mfx loks zich niet aanmelden vind ik niet zo erg.
Heb het m4 protocol toch uit staan op de ecos.
Denk dat ik de booster maar aanschaf.

Groetjes Guido
Re: Esu ecos 50000 en G80 booster
Beste Anna

Onzorgvuldig taalgebruik kan tot misverstanden leiden.

Cees
Re: Esu ecos 50000 en G80 booster
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Esu ecos 50000 en G80 booster
Beste Guido,

O.K., maar dan zou ik hem maar "alleen" op de baan zetten, dus niet samen met de interne booster van de Ecos, heb je overigens ook gecontroleerd of hij een kortsluitbeveiliging heeft en een kortsluitmelding aan de Ecos?

Groet, Anne W

P.s., inderdaad beste Kees
Re: Esu ecos 50000 en G80 booster
Het verschil tussen een H-Bridge en een Common-Ground booster is dat de Commonground in het gehele systeem een gemeenschappelijke ground gebruikt, en dat bij een H-Bridge de Ground gescheiden is.
Anders gezegd de trafo is gescheiden van de railspanning. Bij Common-Ground is 1 pool van de wisselspanning verbonden met de railspanning, is wat bij H-Bridge systemen absoluut verboden is en tot hele vervelende defecten zal leiden.

Ik zou het nog maar eens goed overwegen of dit wel de juiste booster is voor jouw systeem, zal een voorschotje nemen, ik denk van niet.

Groetjes