Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Marklin 3047 digitaliseren

Gestart door Daywalker1974NL woensdag 06 december 2017, 21:22:45

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin 3047 digitaliseren
Daywalker1974NL
gast

Marklin 3047 digitaliseren
Hallo allemaal, Ik heb nog een mooie Marklin 3047 met originele doos, die nog uitziet alsof hij nieuw is. Graag zou ik wel eens willen weten wat die waard is. Ook zou ik deze graag digitaliseren met sound erbij. wie kan mij vertellen wat ik nodig heb? en wie kan mij helpen die trein om te bouwen? Zelf woon ik helemaal in het zuiden der zuiden van het Mooie Limburg. Kerkrade.

Alvast bedankt,

Gr,
Maurice
Re: Marklin 3047 digitaliseren
Ben den Hollander
gast

Re: Marklin 3047 digitaliseren
De waarde: als je 7- 8 tientjes vangt ben je spekkoper, het aanbod is enorm.

Een sound decoder incl. geluid kost je al snel ?100, een nieuwe motor ?30. Dan moet je nog iemand vinden die het gratis voor je monteert of je helpt anders wordt het wel erg duur. Na de ombouw heb je een oude lok met nieuw binnenwerk waar je niets van ziet en die zal voor de handel hooguit ?150 waard zijn.

Gr, Ben.
Re: Marklin 3047 digitaliseren
Daywalker1974NL
gast

Re: Marklin 3047 digitaliseren
Waarom ik deze graag digitaal wil is zodat ik deze nog kan gebruiken. Deze trein had mijn pa vroeger eens gekocht en is nu in mijn bezit en nog zo goed als nieuw. Ik heb het er wel voor over. om deze trein digitaal te laten voort leven :)

Edit Looney Tunes: citaat van volledig voorgaande bericht verwijderd, zie hier voor de reden
Re: Marklin 3047 digitaliseren
Ben den Hollander
gast

Re: Marklin 3047 digitaliseren
Dat is natuurlijk een prima reden. :)
Re: Marklin 3047 digitaliseren
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Marklin 3047 digitaliseren
Ik zou zo'n "nieuwe" oude lok lekker in de vitrine zetten. ;)
Re: Marklin 3047 digitaliseren
Bij mij rijdt ze nog regelmatig digitaal ===> klik
Re: Marklin 3047 digitaliseren
ik heb er 20 op de baan   heb eens gewed om een kratje bier dat een zo,n lok al mijn wagons die ik toen had de baan rond zou kunnen trekken.hij is met 35 meter wagens van de 4600 en 4500 serie de baan rond gereden.
Re: Marklin 3047 digitaliseren
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Marklin 3047 digitaliseren
Een mooie BR 44 690 in dito doos met papieren gaat op de bekende veilingsite bij de oosterburen ruim boven de honderd euries weg.
Voor slechtere kwaliteit, zonder doos, afgebroken trapjes, baanruimers, vervaagde opschriften, missende rookontwikkelaar, versleten flenzen, verfafsplinters, missende grijpogen gaan de loks rond de tachtig weg. Dan moet je wel goed opletten, d´r is altijd wel iemand die zo´n mindere kwaliteit niet erg vindt en de lok voor je weg kaapt. In een Hollandse winkel zie ik ze niet voor 80.

Het is inderdaad een hele sterke lok Bouan. 35 meter aan wagens raak ik niet kwijt zonder lussen en daarmee kans op ontsporen maar ik geloof je op je woord dat deze lok het kan.
Trouwens 20!!! ik heb er drie BR44-ers waarvan ook een 3027. Allemaal nog analoog dus met advies over het digitaliseren kan ik je niet helpen. In zuid-Nederland wonen ook forumleden die je best willen helpen durf ik wel zo te stellen. Heb je ook een baan Maurice? M, K, of C-rail?
Re: Marklin 3047 digitaliseren
Ben C rails aan het verzamelen, nee moet nog een baan bouwen voor mijn zoontje. maar heb 4 treinen van mij van vroeger die ik graag weer wil laten rijden. had ook even de mrails neergelegd en mijn oude treinen nog eens laten rijden en lopen nog perfect. en alles doet het nog.

Re: Marklin 3047 digitaliseren
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Marklin 3047 digitaliseren
Wil je de lok toch digitaal maken dan heb je de motorset 60944 nodig, waarvan je motorschild nummer 1 en het anker met 8 tandig tandwiel moet gebruiken. In de decoder ben je vrij in het kiezen; ESU Loksound, Märklin mSd3, of andere merken.