Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Märklin Insider/Magazine 2018

Gestart door Yeoman dinsdag 05 december 2017, 19:12:35

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
 @citaat Als je 't maar begrijpt...
Citaat van: hmmglaser op donderdag 25 oktober 2018, 16:05:55
Ik heb de eerst ook van de week gehad :)
Welnu; 't is koeterwaals voor mij.
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
 @citaat ben net lid dus ik heb mijn eerste net van de week gekregen.
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
 @citaat Aaah, dat ziet er beter uit. Nu snap ik 't. :idea:
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
De mijne kwam ook afgelopen dinsdag de 23e binnen; viel niet tegen van de Sandd bezorger (meestal duurt het een week langer).
Zo te zien inclusief Herbstneuheiten en andere losse flodders (of folders).
Groet, Paul
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
En zojuist de welbekende dreun op de mat. Niet via Sandd maar met de DHL businesspost
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Ooit hielp een oosterbuur (via een naburig forum) mij aan screenshots van pagina 20 t/m 23 uit MM6 (1987).
Dat betrof een manier om met een ic 4010-6B en een ic 4011-B een analoge, richtingsgevoelige schakeling te bouwen met 2 reedcontacten. Nooit meer schakelrails nodig bij k-rails, bij spoor I en bij spoor Z.
Toen nog een oplossing voor de goegemeente. Via de redactie was in 1987 de platine bestelbaar.
En de verzender was er zo tevreden over dat hij nog jaarlijks nieuwe prints ervan soldeert voor z'n analoge baan.

Online nooit aangetroffen. Ik begrijp nu waarom.
Daarmee wil Märklin anno 2018 uiteraard niet meer geafficheerd worden.
:thumbup:
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Als dit topic bovenaan komt, weet ik altijd dat er weer een envelop zit aan te komen. Verder heeft het weinig waarde, behalve dat je de inhoud ervan kunt becommentariëren :)
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Deze keer dus niet Harm:)
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Ik zou zweren dat ik reageerde op zo'n "hij is bezorgd" melding van iemand maar dat is weg? :)
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Dag Harm e.a. Hij is bezorgd (kben geen taalpurist: alsof het een mens of dier betreft)
Hier thuisgekomen lag de Duitse MM nummer 06 2018 op de dressoir mij te wachten.
Als liefhebber van de metalen rails een leuk berichtje over modern gefabriceerde locomotieven en wagens die gewoon op M-rails kunnen rijden. Iets wat de metaalrijders al lang wisten.
Ondanks het blijkbaar hardnekkig gerucht dat dit niet zou kunnen. Ja ik weet er zijn enige beperkingen bij sommige modellen. Kan bepraat worden in een andere onderwerp.
Wat er verder in dit nummer staat, ach jullie leden lezen jullie eigen exemplaar van MM en anders in de beperkte NL-versie :D
Dirk :-{)
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Lid sinds: 2007

Werk op n ander nivo...

offline
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Ah! De twee weken wachten kan beginnen. Met een beetje geluk heb ik de Dikke Duitser dus net voor kerst ... hoop ik.  :?

Jan-Peter
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
De dikke Duitse is 5 december weer binnen gevallen.
Hans S
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Schrijf ook eens wat je van de inhoud van het blad vindt zoals trein-ice3 dat doet.

Zou de "Märklinwereld" in Nederland te klein zijn als men een magazine zou uitgeven wat zich richt op de nederlandse Märklinrijder? Dus los van de duitse realiteit.
(Eerlijk is eerlijk: dit idee is niet geheel nieuw; Märklin Nederland heeft een tijdje een nieuwsbrief uitgegeven...)

Het grote Märklin zou trouwens ook wel eens "landenspecials" kunnen maken. (Al denk ik niet dat het daar toe komt)
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Bij mij nog niks binnen maar komt bij ons altijd vrij laat in de bus.
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
 @citaat Bij mij moet de envelop ook nog binnen komen. Meestal hebben ze de faktuur voor het nieuwe seizoen ook al verstuurd. Die heb ook nog niet ontvangen.
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Hier ook nog niks :?
En van de Insider Br 65 ook nog niks, maar goed het is dan ook pas maandag.
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
 @citaat De duitstalige Belgen (een zéér kleine minderheid) hebben daar geen last van  ;)
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Je krijgt dus minder voor hetzelfde geld, omdat er meer kosten in zitten om het (matig...) te vertalen. Klinkt helemaal niet onredelijk. Het alternatief is dat ze de vertaalkosten doorberekenen en de Nederlandse versie duurder wordt dan de Duitse.

Lijkt me niet onredelijk, en een zaak bij de VN aanspannen wegens mensenrechtenschendingen lijkt me niet kansrijk... ;)
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Hoe kan ik de Nederlandse versie omzetten in een Duitse?
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Lucien en anderen,

Het Magazin bestaat al lang en was oorspronkelijk uitsluitend in het Duits en dus voor dit "verzorgingsgebied" Het merendeel van de artikelen ging over duits grootbedrijf en modelspoor. Met regelmatig uitstapjes naar Oostenrijk en Zwitserland ook vallend onder dit taalgebied.
Men is dus wat gaan doen voor "andere talen" (Verschijnt het Magazin ook in het Frans en Engels??) Da's al winst al pakt het "wat verkrampt" uit.  Weinig aandacht voor "nederlands" of ander buitenlands (model)spoornieuws. Tenenkrommende vertalingen hier en daar.
Nee critici kom niet aan met de nieuwe producten die men er in plempt, da's toch pure aanprijzing van de eigen producten.
Die heb je al lang gezien in Neuheitenfolders (pardon nieuwighedenfolders) of op de site. Altijd al beetje loze bladvulling eigenlijk maar goed het Magazin is en was een uitgave van Märklin dus is dat eigenlijk ook wel weer logisch.

Autoweek is ook zo begonnen naar het voorbeeld van Autobild. Maar kwam na een paar jaar steeds meer met nederlandse redactionele inbreng.  Al zijn sommige autotests nog hardstikke duits. Nu praat je daar over grote oplages en dat is dan weer in ons nadeel dus daarmee houdt die vergelijking ook al weer op.

Nederlandse modelspoorbladen waren niet altijd "pro 3rail"; enkele redacteuren zelfs ronduit anti 3rail!! 

Op de NL Märklinsite doet men wel eens wat "halve pogingen" maar waarom voegen ze daar voor Insiderleden niet wat meer content toe?
Gelukkig hebben we wel dit mooie forum en vergeet ook de wiki niet!
Intussen iedereen wel veel leesplezier met het Magazine!! 

Ik heb het een tijdje niet gekocht misschien toch nog maar eens een los nr. scoren, waarbij ik me direct afvraag waar ik dat nog kan doen in de omgeving Den Haag.  De Wapstad Rijswijk had ém vroeger maar die bestaat niet meer en van Stockum in Den Haag is nu ook een andere winkel :-(  Wie weet waar ik dit blad nog los kan scoren in Zuidholland of Utrecht?
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Citaat van: fredrans op maandag 17 december 2018, 21:56:31
Hoe kan ik de Nederlandse versie omzetten in een Duitse?

Google Translate ;) :P
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Citaat van: fredrans op maandag 17 december 2018, 21:56:31
Hoe kan ik de Nederlandse versie omzetten in een Duitse?
Contact opnemen met Märklin via https://www.maerklin.de/de/clubs/kontakt/ en vragen om omzetting van het abonnement ?
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Een los nummer kan je scoren op ebay.de hoor.
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Citaat van: Baanloos op maandag 17 december 2018, 22:38:02
Ik heb het een tijdje niet gekocht misschien toch nog maar eens een los nr. scoren, waarbij ik me direct afvraag waar ik dat nog kan doen in de omgeving Den Haag.  De Wapstad Rijswijk had ém vroeger maar die bestaat niet meer en van Stockum in Den Haag is nu ook een andere winkel :-(  Wie weet waar ik dit blad nog los kan scoren in Zuidholland of Utrecht?
Ga naar De Houtloods op de Loosduinsekade. Op GM staan ze als Modelbouw Houtloods-Wapstad.
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
De laatste dikke van dit jaar vond ik zojuist op de deurmat. Ook de factuur en het ledenpasje voor 2019 ontving ik vandaag.
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Ook hier is vandaag de dikke Duitser binnengekomen lekker veel leesvoer tijdens de feestdagen. :P
De factuur en ledenpas 2019 heb ik nog niet ontvangen.

Groet Michel

Edit: zin toegevoegd.
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Bij mij lag ook het duitse pakket op de mat.


Bestaande uit:



       
  • De mededeling dat de contributie automatisch word ingehouden
  • Een nieuw pasje voor 2019
  • Insiderblad, 25 bladzijden
  • Een poster van de V320
  • nr.6 2018 Marklin Magazine, 131 bladzijden
  • Bestelbon voor BR V320(H0), Schnellzugwagenset 1 en 2(H0), Schnellzug dampflok BR03.10 (Z)
  • DVD Ein jahr mit Marklin met ondermeer een bonusfilm Insidertour Schweiz.
De Poster bevat naast een mooie plaat, op de achterkant alle highlights van het model V320.


Insidernieuws snel doorgebladerd en natuurlijk de V320 uitgelicht. Een Stamtafel verslag met tafelrijden. Info over de BR 03.10. Een terugblik Insidermodellen. En info over de schnellzugwagenset.


De DVD moet ik nog bekijken.


Marklin Magazine. Weer aandacht voor de clubmodellen.Fotoos loktransport Göppingen. De kerstlok, Flink stuk over de CS3.Artikel over de nieuwe TGV. Stoomsneeuwschuivers.Anlagebau zwitserland. Modelbaanvoorbeeld compleet uitgewerkt.Winteranlage, Z anlage uitgewerkt. Modulebaan. Spoorweg op Corsica.


Kortom, voldoende leesvoer de komende dagen.




Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Hier vandaag twee enveloppen: eentje van de Nederlandse Insider Club, inhoud:
Begeleidende brief
Insiderblad club news 06.2018, 25 bladzijden dat is schrijven ze vier pagina´s meer.
NL versie van Märklin Magazin, 60 pagina´s-
Een poster van de V320
Bestelbon voor BR V320(H0), Schnellzugwagenset 1 en 2(H0), Schnellzug dampflok BR03.10 (Z)
DVD Een jaar met Marklin (ja NL) met onder meer een bonusfilm Insidertour Schweiz.

Verder een aparte envelop met daarin de rekening en jawel de V320 op het pasje.
Over de inhoud kan ik nog niks zeggen, heb nog niet alles kunnen doorkijken.

Mooi gedaan van de club, dat nog voor de Kerst bezorgen van nummer 6/2018.
Dirk
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Hier ook alles netjes ontvangen;

Lidmaatschap pasje, rekening en de Duitse uitgave.

M.v.g. Ad
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Ja hoor.

ook de postbode heeft beetje krom weer gevonden

De Nederlandse versie alsmede de rekening en de clubpas is weer gedropt.

Nog geen letter van gelezen. Wel de DVD zien zitten.

groetjes uit beetje krom
opa cees
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Lid sinds: 2007

Try not. Do or do not. There is no try.

offline
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Ook hier in Gilze is de Duitse versie binnen geploft.

Citaat van: fredrans op maandag 17 december 2018, 21:56:31
Hoe kan ik de Nederlandse versie omzetten in een Duitse?


Je kunt inloggen op de clubpagina en daar de Nederlandse omzetten in de Duitse taal.

Zo heb ik mijn adres bij mijn verhuizing ook gewijzigd.
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Bij mij is vandaag ook alles binnen gekomen

Een grote enveloppe met magazin, Insider blad, poster, dvd en bestelformulier
Een kleine enveloppe met clubpas en factuur.
Die laatste zat ik niet echt op te wachten  >:-D maar ja, die hoort er ook bij.
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Citaat van: Maarten Marklin op dinsdag 18 december 2018, 17:20:27De DVD moet ik nog bekijken.

Heb ik zojuist gedaan. En ik heb er weer zeer van genoten. Prachtige reportages weer gezellig aanéén gepresenteerd door de altijd sympathieke Hagen von Ortloff. Een absolute aanrader die geen minuut verveelt.

Heel veel kijkplezier!
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Ook bij mij vandaag de NL-versie en nieuwe pas bezorgd.
Inhoud hetzelfde als hierboven al vermeld.

Groeten,
Ton.
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Lid sinds: 2007

Werk op n ander nivo...

offline
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Hier was het gisteren spits uur.

De dikke duitser met een plof gevolgd door de jaarlijkse bedelbrief met kaart.
En ook de BR65, wagonset en TGV opgehaald. Was een prijsig bezoek aan de lokale dealer...

Maarja, dan heb ik nu iets leuks onder de kerstboom.

Jan-Peter
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Citaat van: basjuh1981 op maandag 17 december 2018, 10:28:18
@citaat Bij mij moet de envelop ook nog binnen komen. Meestal hebben ze de faktuur voor het nieuwe seizoen ook al verstuurd. Die heb ook nog niet ontvangen.
Gisteren - net als vele anderen - ook alles ontvangen. Ik moet wel zeggen dat ik de V 320 aan de prijzige kant vind (? 429,-). Wellicht dat ik dit keer alleen de Duitse wagonset neem. Die kan ik ook achter mijn V 200, BR 18.5 of BR 05 hangen.

Gelukkig heb ik bedenktijd tot eind april.
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Bij mij lag het blad gisteren op de mat, de brief met nieuw pasje en rekening had ik volgens mij al een paar weken geleden.
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
De DVD: haha deze bevat alleen maar onderwijs- en informatieprogramma´s zegt mijn Windows. Nou goed enkele delen bekeken, slechte vertaling. Neem toch net als voor het magazine een geboren Nederlandse spoorweg-enthousiast met hoog taalniveau erbij voor de vertaling en haal de tekst door een spellingscontroleprogramma (forumspelling vindt dit woord niet leuk :P)
Er staat notabene ´tereg´  in het menu. Elk spellingsprogramma haalt dat eruit.

En eh ergens in de film over de rangeerkrokodil zegt de man hagedis tegen de lok.  Zo zijn er wel meer fouten, niet gelijk mij corrigeren en uitschelden want ik maak ze ook en ben blij dat de software er heel veel uit haalt. Sonder vauten faart nimant wel.

Als je niets doet start de film in het Engels. Ook heerlijk steenkoolengelse vertalingen.

Dan over enkele films zelf. De krok rijdt besmeurd rond, zo krijg je de lok niet thuis. Heel mooi de originele opnamen van de lok met goederenwagensleep en opnamen van een SBB-modelbaan. Mooi plaatjes van het HUPAC combi vervoer: van onderhoud wielstellen tot rijdende wagens. Altenbeken: ja da war ich mal. Niet op de Z-beurs maar IRL. Mooi om dat weer terug te zien. De bonus film laat Heidi zien :D

Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Daar heb ik geen last van, het duits word zeer goed uitgesproken.
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Iemand zou Märklin eens moeten vertellen dat we in Nederland liever ondertitels hebben dan nasynchronisatie... Leuk hoor, dat ze alle spelers in de film met dezelfde voice-over wegdrukken maar ik zou liever de originele stemmen hebben :)

Verder vond ik 't best een leuke DVD!
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
 @citaat :thumbup: :thumbup: