Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Märklin Insider/Magazine 2018

Gestart door Yeoman dinsdag 05 december 2017, 19:12:35

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Ben den Hollander
gast

Re: Märklin Insider/Magazine 2018
 @citaat Ja, da's waar. Zo had ik het niet bekeken Wim. :D

Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Lid sinds: 2006

a'j plat kunt proatn, mo'j 't neet loaten

offline
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Citaat van: Ben den Hollander op dinsdag 13 februari 2018, 15:50:11
Hier ploft elke dag het Brabants Dagblad op de mat maar om dat nou elke dag te melden........ O:-D


Je hoeft het niet elke dag te melden maar het is wel speciaal als hij elke dag komt. Zelfs op zondag dus. ;)
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Citaat van: nobody op dinsdag 13 februari 2018, 16:45:48
De dikke Duitser (nr 1 van 2018) is ook op Scheveningen door de postbesteller door de brievenbus geperst.
Wim, ik krijg de indruk dat je aan een nieuwe (lees grotere) brievenbus toe bent. ;)
Misschien kun je ook eens inhoudelijk ingaan op deze dikke duitser? (En nee, lid worden doe ik niet meer...) O:-D
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Als we ons dan toch bezig houden met non-informatie, dan heb ik er ook nog één. Bij mij is de dikke Duitser nog nooit - zoals Ben het noemt - gegleufd. Maar ja, ik ben dan ook geen lid hè. :D :D
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Citaat van: Kappa op dinsdag 13 februari 2018, 23:04:49
inhoudelijk ingaan op deze dikke duitser?
Zending omvat:
1 - Couvert
2 - Brief en bestelformulier
3 - Märklin Insider Club News 01.2018  ( 27  pagina's)
4 - Märklin Magazin Februar/März 2018 (130 pagina's)
5 - Märklin Neuheiten 2018                  (192 pagina's)
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Ben den Hollander
gast

Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Dit hele topic hoort gewoon in het kletspraat Café, niet in het board "Neurenberg/Nieuws/2018". Dat board is bedoeld voor "modelspoor nieuwtjes", staat er ook bij trouwens. :D

Re: Märklin Insider/Magazine 2018
 @citaat :thumbup: :thumbup:
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Hier nog niks ontvangen, wat een gedoe.
De laatste tijd is het prut, alleen met de rekening zijn ze op tijd, dit wordt het laatste jaar :thumbup:
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Van welk postbedrijf krijg jij doorgaans de Märklin Magazines; PostNL of Sandd? Ik heb het idee dat het via Sandd allemaal heel traag verloopt. We hadden een keer een deel van het Insider-pakket niet ontvangen en kregen toen binnen 2 dagen via PostNL een nieuwe levering. De standaard leveringen via Sandd zijn vaak een eeuwigheid onderweg (hebben ook veel minder bezorgdagen dan PostNL).


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Ook hier wordt dit door Sandd bezorgd, al heb ik al meermalen (keer of vier inmiddels) 'm niet gehad en moest ik in Duitsland een her-zending aanvragen.
Ook al eens gehad dat de zending niet compleet was (vorig najaar), dat lag dan weer aan tante M zelf.

Groet, Paul
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Ik zat net even op de M site wat na te kijken, toch een apart wagonnetje voor als je 25 jaar lid bent.
Zal vast wel in de nieuwe insider staan (En stond ook in de neuheitenfolder), maar voor degene die geen lid zijn of het blad nog niet hebben, zie deze pagina

Gaat 60 euro kosten, nou ben ik geen 25 jaar lid, maar op zich wel leuk dat ze om de 5 jaar toch een extra wagonnetje uitbrengen. (alleen die prijs... 8o)
En vind hem eerlijk gezegd wel leuker staan tussen de rest van de insider wagons als die van 5 of 20 jaar lid.
Nu maar eens nadenken of ik deze, naast de paar insiderwagons die ik heb, wil hebben, al zal het nog wel even duren voor die op beurzen te vinden is lijkt me.
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Tja, die prijs he. Als ik kijk naar de rangeerkrokodil speciaal voor insiders 499 euro. Ik vind het een prachtig ding maar heb niet zomaar 500 euro liggen.

Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Ik denk dat het inderdaad Sandd is, ik vind het iedere keer een gekloot.
Ik had gisteren maar ff gebeld naar duitsland, ze zullen de hele mikmak maar weer opsturen.
Ik vind het persoonlijk belachelijk voor de mensen die 25 jaar of meer lid zijn, geen reductie prijs hanteren.
Het toch de mensen, die het draaiende houden.
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Citaat van: Looney Tunes op zaterdag 17 februari 2018, 20:29:52
Ik zat net even op de M site wat na te kijken, toch een apart wagonnetje voor als je 25 jaar lid bent.
Heeft niets van doen met de duur van jouw lidmaatschap.
Karretje is op de wereld gezet i.v.m. het 25 jarig bestaan van "Insider".
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Toch wel Wim, zie onderstaande quote van de M* site (link in vorig bericht).
Citeer
Productinfo

Voor alle Insider-leden die 25 jaar lid zijn bij Insider.
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
 @citaat Je hebt gelijk John. 'k Heb 't niet goed gelezen. Excuus hiervoor.
Bron afbeelding ===> klik
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Citaat van: RMW op zaterdag 17 februari 2018, 19:47:01
Van welk postbedrijf krijg jij doorgaans de Märklin Magazines; PostNL of Sandd?

Ik constateer dat dat hier de laatste tijd nogal wisselt tussen Sandd en PostNL. Afgelopen week was het Sandd. Ooit ook wel is een keer door DHL bezorgd.
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Jammer & helaas: De Insider jaarwagen 2018 past, evenals die van 2017, niet in m'n verzameling. :(
Dus wederom: Weggeven.
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
 @citaat stuur maar op dan, ook niet mijn tijdperk, vind em wel mooi en geen kat die hier ziet dat het tijdtechnisch niet correct is.
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
 @citaat Helaas voor jou, ik heb de kar reeds toegezegd.
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Citaat van: BW Rheine op zaterdag 17 februari 2018, 18:23:50
Hier nog niks ontvangen, wat een gedoe.
Ik heb ook nog niks ontvangen. Ik heb een maand geleden een mail gestuurd met mijn nieuwe adres. Na anderhalve week kreeg ik bevestiging dat ze het hadden aangepast.

Aangezien nog niet iedereen z'n Insider-pakket ontvangen heeft, ga ik er maar gemakshalve van uit dat ik mijn pakket ook nog moet ontvangen.
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
da's spijtig Wim, maar niet getreurd, ik krijg sowieso een wagentje  O:-D
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Nu wou ik eens weten of ik zo'n glazen wagon voor 25 jaar insider kan kopen. Ik ben nu 26 jaar lid kom ik hiervoor in aanmerking of is het voor de leden die JUIST 25 jaar lid zijn. Zijn er al leden die een invulformulier voor deze wagon al hebben gekregen of moet dit nog komen.
Mvg

755philippe
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
 @citaat Het bestelformulier zat bij mij in de laatste Insiderpost 1 / 2018. Ik heb mijn wagon met vermelding van mijn lidmaatschapsnummer zonder bestelformulier bij mijn hofleverancier kunnen bestellen.
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Citaat van: nobody op zondag 18 februari 2018, 09:21:17
Je hebt gelijk John. 'k Heb 't niet goed gelezen. Excuus hiervoor.

Geen probleem Wim, kan gebeuren.

Phillipe, gezien de club nu 25 jaar bestaat, lijkt het me gewoon dat je die bestelbon moet krijgen. Anders even contact opnemen met Göppingen.
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Ik heb het bestelformulier ontvangen en ben vanaf het begin lid.
Volgens mij kun je de wagen bestellen wanneer je 25 jaar of langer lid bent.
25 jaar Insider Club
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
25 jaar Insider Club
Ik ontving zojuist via PostNL een soort van kartonnen huls met een bedankbrief van Wolfrad Bächle en Florian Sieber voor 25 jaar lidmaatschap en een speldje met het jubileumlogo.

Een klein aardigheidje maar wellicht komt er meer. "Wij zullen uw 2018 jubileum vieren - laat u verrassen."  zo luidt de één na laatste zin in deze brief. :P :) ;)
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
 @citaat Zo ook ik:
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Ook bij mij binnen gerold

groetjes uit beetje krom
opa cees
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Lid sinds: 2013

Altijd met tram of trein

offline
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Bij mij was de envelop opengegaan maar het speldje zat er wel in.
Gr. Fokko
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Beste mensen,

Ook hier is de enveloppe plus brief en button binnengekomen. In de Duitse taal. Het Duitse woord "Kurzatmigkeid" is goed getroffen door Tante M.
En inderdaad misschien worden de 25 jarige (of langer), Insiderleden dit jaar verrast door de nodige Marklin acties, we wachten af!
Groet, 

Chris
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Citaat van: FokkoKPD op dinsdag 20 februari 2018, 19:08:25
Bij mij was de envelop opengegaan maar het speldje zat er wel in.

'k Had wat dat betreft ook veel "geluk". Aanvankelijk betrof de huls alleen de brief. ?????? Is dat alles ???????? Vrouwlief kwam even later binnen: "Wat is dit? Lag op de deurmat." Het speldje...  De huls was opengesprongen dankzij een zeer gebrekkige afsluiting en bij het oprapen van de post moet het speldje eruit gevallen zijn. Zou zomaar onderweg, voordat de huls bij mij werd bezorgd, ook gebeurt kunnen zijn.
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Zonder geluk vaart niemand wel, Hans ;)

Geniet ervan. Ik wacht nog op mijn post.
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Ook hier de enveloppe ontvangen. Past mooi bij de andere speldjes.
Verpakking was hier ook niet geheel dicht meer.
Weer een leuk aandenken.
Marklin TV nr 89
Jørg
gast

Marklin TV nr 89
Re: Marklin TV nr 89
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Marklin TV nr 89
Jørg,

Bedankt voor het plaatsen van de link. :)
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
H´m zo´n speldje krijg ik niet. Ben wel langer dan 25 jaar lid van de Duitse Märkin Magazine niet van de insider of voorloper club. Wil het speldje met koker et cetera wil overkopen van iemand die het graag kwijt wil. De glasketelwagon koop ik wel van een winkel. Na uitlevering zal deze wagen wel voldoende te krijgen zijn. Dat is tot op heden nog met alle "exclusief voor leden artikelen" gebeurd.
Ik heb het niet volgehouden. Was vanaf het begin lid van de Nederlandse club. De voorloper van alle clubs en insider. De nieuws- en actualiteitswaarde en het gebodene van was van slechte aard vond ik en deed mij na een paar jaar stoppen.
Ik las wat en dit is mijn reactie: De moderatoren bepalen mede wat waar in dit forum mag komen te staan. Als je het niet wil lezen dan sla je dit topic over.
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
In bericht 30 en 41 stond wat over een ontvangen tweetalig Nederlandse Märklin Magazin. Ik heb vandaag een geheel nieuwe zending ontvangen met alles daar opnieuw in behalve de aanbiedingsbrief.
De eis is meer dan ingewilligd. Ik hoefde immers alleen een NL-Magazin 01-2018. Ik kreeg eerst een melding op mijn in het Nederlands gestelde eis dat vanwege de vele e-mail ik een wat later antwoord zou krijgen. Daarna een e-mail met we gaan het aan u toesturen. En zie daar het is prima voor elkaar.
Al met al een hele goede club prestatie. Zo lees ik ze niet altijd hier op dit forum en op andere fora. Tevredenheid alom.
Heb ik nou een Vlaams-Frans collection exemplaar :help: :D Of zijn er veel meer leden die een tweetalige versie bezitten?
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
 @citaat Mooi dat jouw eis is ingewilligd. Proficiat!
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Ik ga maar een mail versturen dat ik nog niks ontvangen heb. Kan wellicht door mijn verhuizing komen.
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Hier ook nog niks Bas, wel een tegen bericht ontvangen.
Of dat ik het in de duitse taal of de nederlandse wil hebben, nu had ik het al die tijd in de duitse taal.
Hopen dat het goed komt, ik tref het iedere keer niet, zonde.
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Thnx Hans.
Jammer dat het niet overal lukt met de bezorging van juiste exemplaren. Had je geen doorzending van je post geregeld Bas?

BWRheine of iemand anders die het weet, ik kon het antwoord niet op een forum vinden: Aangezien je in NL geen lid kunt zijn van de Duitse Insiderclub of de Insiderclub van een ander land. Bij het NL-insiderlidmaatschap zit een veel dunnere Magazin met lang niet van elk artikel een vertaling van de Duitse versie van Modellbahnen-Welt Verlags-GmbH. Is de Duitse versie van het Magazin dat je bij het Nederlandse Insider lidmaatschap kunt krijgen precies gelijk aan de Duitse Märklin Magazine? Is deze versie dus exact gelijk aan de MM waarvoor je bij Modellbahnen-Welt Verlags-GmbH en eigen Abo. voor ? 33,00 kunt afsluiten? Als dat zo is en ik vermoed van wel dan zou je met een Duitse versie bij je NL Insider lidmaatschap wel meer informatie krijgen dan met een vertaald dunner NL-versie.
Dirk
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
 @citaat Ik ben al heel wat jaren lid van de Insider Club. Ook al heel veel jaren terug besloot ik over te gaan op de Duitstalige versie simpelweg omdat het Duitstalige Märklin Magazin veel uitgebreider is dan de Nederlandse. Het Duitstalige MM dat in het lidmaatschap zit, is exact gelijk aan het Duitse MM dat als los abonnement ad ? 33,-- verkrijgbaar is.

Overigens betekent een overstap naar een "Duits" lidmaatschap wel dat je dan alles wat bij het lidmaatschap hoort in het Duits krijgt. Dus óók het Insider Nieuws, catalogi, brochures etc.
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Citaat van: BW Rheine op vrijdag 02 maart 2018, 11:56:45
Hier ook nog niks Bas, wel een tegen bericht ontvangen.
Of dat ik het in de duitse taal of de nederlandse wil hebben, nu had ik het al die tijd in de duitse taal.
Hopen dat het goed komt, ik tref het iedere keer niet, zonde.
Bij mij is het wisselend. Het zou ook aan de bezorgdienst kunnen liggen.

Citaat van: trein-ice3 op vrijdag 02 maart 2018, 12:41:41
Jammer dat het niet overal lukt met de bezorging van juiste exemplaren. Had je geen doorzending van je post geregeld Bas?
Nee, omdat ik half januari de mail gestuurd heb met mijn nieuwe adres. De overdracht van het oude huis was afgelopen woensdag. Dus ruim op tijd.
Uiteindelijk zal je toch zelf de adreswijziging moeten doorgeven ;)
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Aha, zie aan mijn vermoeden klopte. Echter dan is alles in het Duits. Nou ja voor het jaarwagentje, bestelformulieren, DVD´s  en clubkaart maakt het niks uit. Bezoek insider-pagina´s kan ook in NL. Clubnews, Magazin, catalogus, brochures in het Duits lezen is geen probleem. De laatste twee haal ik toch al over de grens. Het sentiment om het geheel in het Nederlands te ontvangen zou dan euro 33 in waarde zijn. Tis te overwegen want het is geen reuze bedrag meer waarde goedkoop wagentje of verpakking rails.
Dirk
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Märklin Club News 2/2018 is nu te bewonderen.
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
 @citaat Ga ik zo meteen doen, Ad. Bedankt voor de tip!  :thumbup:
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Heeft iemand de nr3 al ontvangen?
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Nr 3   :D :D :D
Niemand,denk ik.
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Märklin Insider/Magazine 2018
-Maarten,
Jij loopt wel erg hard van stapel!  :-) Elke twee maanden komt er wederom een nieuwe uitgave! 6 x per jaar!!
Ze zijn te downloaden op de site van "M"!