Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

icons cs2 naar cs3

Gestart door jean2010 zondag 03 december 2017, 14:45:54

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
icons cs2 naar cs3
jean2010
gast

icons cs2 naar cs3
Dag allen,

Ik heb een backup gemaakt van mijn cs2 op stick en wil die nu inbrengen op de cs3.
Backup is gelukt maar ik krijg hem niet in de cs3
Enig idee hoe dit komt. ik heb alles gedaan zoals vermeld in de uitlet van cs3 en toch lukt het niet. Ik heb eigenlijk alleen de lockicons van de cs2 nodig om over te zetten.
Beste groeten
Jean
Re: icons cs2 naar cs3
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: icons cs2 naar cs3
Waarom zou je lokicons willen overzetten. De CS3 maakt gebruikt van foto's.

Staan je loks zelf wel in de cs3. Zie ook de NL handleiding pag 5. Alleen lokdata, magneetartikelen en spoorgegevens worden overgezet.
Overzetten van het spoorplan van de CS2 lukt niet.
Lokplaatjes zullen uit de database van de CS3 gehaald worden.

John
Re: icons cs2 naar cs3
jean2010
gast

Re: icons cs2 naar cs3
Dag John
in mijn cs2 staan icons die niet in de database van marklin staan. De belgische treinen worden niet zo makkelijk ondersteunt door marklin. Vandaar mijn vraag.
Groeten  Jean
Re: icons cs2 naar cs3
Jean,

Ik heb op mijn CS3 de bibliotheek aangevuld met eigen lokafbeeldingen die ik in mijn fotomap had staan op mijn laptop.

gr, Willy
Re: icons cs2 naar cs3
jean2010
gast

Re: icons cs2 naar cs3
Dag Willy

Kan u mij zeggen hoe u dit gedaan heeft ?
Groeten
Jean
Re: icons cs2 naar cs3
Hallo Jean,

Indien u de Nederlandse handleiding van de CS3 heeft gedownload, dan staat dit exact omschreven op pagina 35 rechts.

Maar hier in het kort:
- de gewenste afbeelding, die moet u verkleinen naar max 5 MB, en dan wegschrijven als  naam.png
  ik verklein mijn foto via paint en sla de afbeelding / schrijf ze weg naar mijn afbeeldingen.

- Verbind uw CS3 net zoals uw pc met de router.
- Bij systeeminstellingen vd CS3 vult u het ÏP adres"in.
- Bij het aanmelden van een nieuwe lok, zit u op uw CS3 scherm een groot wit scherm waar de lok
   afbeelding zou staan , klik daarin en kies voor andere afbeelding.
- de CS vraagt u dan waar deze moet zoeken, kies bijv mijn afbeeldingen, gewenste foto die als .png
  staat opgeslagen.
  Kies de gewenste afbeelding en klik op "hochladen".
- afbeelding verschijnt in beeld in raster, zo kunt u de foto nog enigzins verschuiven indien gewenst.
  Bent u klaar klik op ok en de foto staat in beeld en is aan de bilderbibliotheek vd CS3 toegevoegd.

  Je kunt ook je afbeelding bewerken, opslaan als .png en deze dan op je memorystick laden.
  Je hoeft dan je cs3 niet met internet te verbinden.
 
  Het lijkt moeilijk, maar is het niet.

Gr.Willy
Re: icons cs2 naar cs3
jean2010
gast

Re: icons cs2 naar cs3
Bedankt voor de info.
Ik probeer het uit een van de volgende dagen
Beste groeten
Jean
Re: icons cs2 naar cs3
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: icons cs2 naar cs3
Mijn Belgische Marklin loks staan gewoon in de database. Maar naturlijk niet die van welk ander merk.

John