Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Ordening draden

Gestart door 1200Blauw dinsdag 07 november 2017, 12:55:45

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ordening draden
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Ordening draden
Even een vraag om mogelijke storing in te toekomst voor te zijn. Ik ben bezig de bedrading onder mijn baan te bundelen. Is het verstandig om draden voor verlichting, de ringleiding en de schakeldraden bij elkaar te bundelen, of gaat dat door bijvoorbeeld inductie tot problemen leiden (verhitting, signaalverlies etc.)? Ik heb de bedrading nog nooit gebundeld gehad (dus ook het mogelijke probleem niet), maar ben de niet te volgen dradenwirwar zat en wil er graag orde in scheppen. Dat moet natuurlijk niet voor storingen zorgen. We hebben het hier over het analoge gedeelte van mijn baan. Het digitale deel staat daar volledig los van en zal behalve de draden van en naar de MS ook niet met die bedrading kruisen.
Re: Ordening draden
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Ordening draden
Gewoon doen
Re: Ordening draden
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Ordening draden
standaard geen probleem maar terugmelding best apart leggen.Kruisen met voedingsdraden geeft meestal geen probleem.
Ik hou toch aan van de voedingsdraden, de stuur of schakeldraden van wissels/seinen en mijn terugmeldingen allemaal per deel gescheiden te houden .Is een kleine moeite en heeft zijn voordelen.Dus voor elk bepaald onderdeel een gootje.
Re: Ordening draden
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Ordening draden
Citaat van: 1200Blauw op dinsdag 07 november 2017, 12:55:45
We hebben het hier over het analoge gedeelte van mijn baan.

Citaat van: bellejt op dinsdag 07 november 2017, 18:13:08
standaard geen probleem maar terugmelding best apart leggen.

Ik zie Johnny als kabel-expert. Dus goede tip: functioneel alles in z'n eigen gootje.
Maar betekent dat er ook analoge terugmelding bestaat.
In mijn ogen is dat ook zo. Maar dit is de eerste keer, dat ik het bevestigd zie.

Re: Ordening draden
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Ordening draden
inderdaad op sommige analoge moeilijke sturingen zit terugmelding.Gewoon analoog rijden en wissels (seinen) besturen zal geen probleem geven.
Re: Ordening draden
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Ordening draden
In het analoge leven bestaat inductie, ik heb hier in het verleden met mijn oude analoge banen nooit problemen mee gehad.

Zelfs het circuit met DC geschakelde wissels heeft vastgebonden gezeten aan de verlichting en rijstroom.

Helemaal met Jan eens, gewoon met elkaar opbeugelen!

Citaat van: 44er op dinsdag 07 november 2017, 18:07:58
Gewoon doen