Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Marklin inbouw wisseldecoder reageerd niet met CS2

Gestart door Loc501255 vrijdag 01 december 2017, 19:09:53

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin inbouw wisseldecoder reageerd niet met CS2
Hallo,
Een jaar of 3-4 gelden heb ik een partij marklin C-rails en wissel her en der gekocht. Nu heb ik eindelijk tijd om er een baan van te bouwen en loopt tegen het probleem aan dat wissels uitgerust met een Viessmann inbouw decoder wel reageren als ze aangesloten worden op het CS2, maar de wissels met een originele Marklin decoder 74460 doen niets. De wissels zijn allemaal goed, geen ingebrande contacten, de Viessmann decoders zijn op dezelfde manier aangesloten als de Marklin decoders. Wat helemaal vreemd is: ik heb oo een ECOS centrale van ESU staan en daar werken de wissels met een Marklin decoder wel op.
Is er iemand die me kan helpen met de gouden tip om de wissels met de Marklin decoders aan de gang te krijgen op het CS2.
Heb de vraag ook voorgelegd aan Marklin, maar tot nu to geen reactie gekregen.
Alvast bedankt
Marco
Re: Marklin inbouw wisseldecoder reageerd niet met CS2
De Viessmannen luisteren naar zowel het Motorola als het DCC protocol, de Marklin decoder naar ik meen alleen Motorola. Wellicht kun je daar iets mee, check het wisselprotocol op je centrale.

Gr, Ben.
Re: Marklin inbouw wisseldecoder reageerd niet met CS2
Hallo Ben,
bedankt voor het advies.
Ook dat heb ik reeds geprobeerd. Ook heb ik al  gewisseld tussen de instellingen van nieuwe en oude type decoders. Helaas geen resultaat.
Re: Marklin inbouw wisseldecoder reageerd niet met CS2
Dan van de Marklin decoder de rode en bruine aansluiting omwisselen. De signaal versterker (booster) van het CS2 en de Ecos verschillen. De polariteit van het signaal wat je aanbiedt vanuit het CS2 is van belang. Probeer maar, schadelijk is het niet.

Gr, Ben.
Re: Marklin inbouw wisseldecoder reageerd niet met CS2
Hallo Ben,
Dit was de gouden tip. Ik had Viessmann en Marklin hetzelfde aangesloten en dat werkte dus niet. Na het omdraaien van rood en bruin doet alles het.
Hartelijk bedankt

Groeten  Marco