Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Märklin 39710 ICE met flikkerende verlichting

Gestart door Annemia vrijdag 01 december 2017, 18:16:51

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Märklin 39710 ICE met flikkerende verlichting
Lid sinds: 2007

Met vriendelijke groet, Winus

offline
Märklin 39710 ICE met flikkerende verlichting
De 39710 ICE, een insider model uit 2000 rijdt wel mooi rond, maar heel storend dat de verlichting voortduren aan en uit gaat, vooral door bochten heen is dat het geval. Ik heb al geprobeerd de veertjes die bij de koppelingen zitten om de stroom door te voeren bij te buigen, maar dat heeft nog niet echt geholpen. Omdat ik aanneem dat dit soort koppeling ook bij andere ICE's is toegepast, vraag ik me af of iemand een tip heeft om dit probleem op te lossen.
Re: Märklin 39710 ICE met flikkerende verlichting
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin 39710 ICE met flikkerende verlichting
Hallo Winus,
De ICE versie waar jij het over hebt hebben andere koppelingen dan de latere ICE3 uitvoering zoals de 37780 / 37781

Ik heb er eentje omgebouwd en er zit maar een twee aderige koppeling tussen de rijtuigen. Kan niet moeilijk zijn de "dader" te vinden.

Begin met de twee koprijtuigen en 1 tussenrijtuig op de baan te zetten, werkt dat goed dan elke keer een rijtuig toevoegen en wanneer het probleem zich voordoet nadat je er een rijtuig tussen hebt geplaatst dan heb je de boosdoener.

Nieuwe koppelingen vind je denk ik niet meer, ebay.de een zoekopdracht geven en er komt vast wel een koppeling boven drijven.
Re: Märklin 39710 ICE met flikkerende verlichting
Lid sinds: 2007

Met vriendelijke groet, Winus

offline
Re: Märklin 39710 ICE met flikkerende verlichting
Fred,
Bedankt voor je reactie. Ik ga dit uitproberen en het resultaat post ik wel weer hier. Eigenlijk vind ik het een beetje dom van mezelf dat ik dit zelf niet bedacht heb.
Re: Märklin 39710 ICE met flikkerende verlichting
Gaat de verlichting in meerdere rijtuigen tegelijk aan en uit? Dan moet het in die koppelingen zitten. Als het juist per rijtuig afwisselt, zal het eerder in de massaveren bij de wielen zitten. Een keer de wielen schoonmaken kan dan al helpen.
Re: Märklin 39710 ICE met flikkerende verlichting
Lid sinds: 2007

Met vriendelijke groet, Winus

offline
Re: Märklin 39710 ICE met flikkerende verlichting
Het gaat bij alle wagens tegelijk aan en uit.
Re: Märklin 39710 ICE met flikkerende verlichting
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin 39710 ICE met flikkerende verlichting
Dit bevestigt dat mijn denk richting je waarschijnlijk gaat helpen.

Gewoon in een bochtencircuit elke keer testen, succes want dit neemt best wel tijd in beslag.

Dat je hier niet aan hebt gedacht daar zijn je mede forumleden voor om je uit een "denk tunnel" te halen.  ;)
Re: Märklin 39710 ICE met flikkerende verlichting
Lid sinds: 2007

Met vriendelijke groet, Winus

offline
Re: Märklin 39710 ICE met flikkerende verlichting
Het probleem is opgelost. Het bleek dat bij een wagen de koppeling heel krom gebogen was. Dit had waarschijnlijk als resultaat dat de koperen strip op dat punt slecht verbinding maakte. Ik kon de kunststof koppeling gelukkig weer recht buigen en het probleem is nu opgelost.