Hallo,
De verhuizing is zo'n beetje afgerond op een paar details na.
Het treinengeweld mis ik inmiddels wel en heb op de ontwerptafel al een aantal mogelijkheden bekeken'.
Op één van de andere forum's een voorbeeld gezien van 'een hoge' baan.
En op basis daarvan het besluit genomen om mijn hobby-beleving in tweeën te splitsen.
1). Bovenbaan op hoogte van 1,55. Rondom langs de muur en in staat om 'bukkend de kamer binnen te treden.
2). L-Baan op hoogte van (
waarschijnlijk) 1,00 bij 3 meter, maar dan een L- naar links met extra ruimte van 1,80.
Deel 1 is momenteel in wording, met name het geraamte van de tafel.
Ik zal binnenkort hier nog wat aandacht aan besteden. Grofweg worden het gewoon 2 dubbelspoors lijnen waarbij in tegenovergestelde richting het 'grotere' verkeer (waaronder ook de BigBoy) rondjes gaat rijden. Een paar doorrijsporen voor wat afwisseling en een 2-tal opstelsporen om eens een andere sleep te kunnen zien.
Eventueel (
hoewel ik 1 meter 90 ben) een 'opstapje' om een beter overzicht op de 'bovenbaan' te krijgen.
De naam wordt "
Station Zwischenboden" (
google maar eens naar de vertaling ).
Deel 2 ligt alleen nog maar op de tekentafel, hoewel de afmetingen wel duidelijk zijn en ik daar rekening mee houdt wat het houten geraamte aangaat. Met heel ontwerp-sessie's al in de achtergrond ben ik benieuwd welke kant het op al gaan. Het wordt in ieder geval wel weer dubbelspoors en wat mogelijkheden om te rangeren, koppelen / ontkoppelen zullen hier de hoofdmoot vormen.
De naam is wel al bekent, "
Larkerveen"....
Beide banen worden volledig los van elkaar gemaakt, dit omdat een spiraal of naar beneden lopend deel gewoonweg teveel ruimte in zal nemen in deze kleine kamer.
In de aankomende weken/maanden zal ik dus beginnen met Deel 1, Station Zwischenboden en zal kijken of ik snel wat details kan plaatsen.
Groeten,
Jan