Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

CS2 defecte rode regelaar cs2

Gestart door Barneyxm dinsdag 28 november 2017, 01:41:47

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
CS2 defecte rode regelaar cs2
Ik heb een 60214 waarbij een rode regelaar niet naar behoren werkt. Bij het indrukken van de knop (klikfunctie) geen enkele reactie, draaien gaat goed. Heeft iemand een idee op dit te repareren is? Om de unit open te maken is een speciale schroevendraaier nodig, ik heb alleen geen idee welke. De schroeven liggen diep en de gaten zijn te nauw om het met bits uit te proberen.

Alle tips zijn welkom.

Barney (Bert)
Re: CS2 defecte rode regelaar cs2
Ikzelf, maar wie ben ik  ;) , zou er niet aan beginnen.
Gewoon om niet meer te beschadigen dan dat er nu stuk is.
Ik zou het toestel opsturen naar Marklin ter reparatie, volgens mij de veiligste optie (waarschijnlijk ook de duurste)
Re: CS2 defecte rode regelaar cs2
Ben den Hollander
gast

Re: CS2 defecte rode regelaar cs2
Als je 'm op stuurt ben je het maanden kwijt en als je pech hebt voor altijd. Kijken kan geen kwaad, met 6 schroeven aan de onderzijde maak je het open, 5 minuten werk. Het ding kun je helemaal uit elkaar nemen.

Gr, Ben.
Re: CS2 defecte rode regelaar cs2
Normaal (vrees ik) zal de knop in zijn geheel vervangen dienen te worden. En dat kan enkel bij ...idd de fabrikant...
Mvg Michel
Re: CS2 defecte rode regelaar cs2
Hoi Bert,

Hoor je wel een klik geluid als je de knop indrukt ?

Jos
Re: CS2 defecte rode regelaar cs2
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: CS2 defecte rode regelaar cs2
Mocht je enigzinds handig zijn is het een simpel klusje, CS openen, oude knop eruit, die repareren of indien nodig nieuwe knop erin en CS weer dicht.
Koud kunstje dus B)
Re: CS2 defecte rode regelaar cs2
Ik heb laatst de draairegelaar van mijn Mobile Station 2 vervangen, misschien zit in het Central Station de zelfde regelaar.

Ik had in ieder geval de ALPS STEC12E08 Encoder 5 V/DC 0.001 A 360 ° nodig. De CS1 heft in ieder geval ook een ALPS (zie https://www.sps-wagner.de/moba/cs1.html )

De schroefjes van de Mobile station heb ik met een klein plat horlogemakers schroevendraaiertje los gekregen.

Succes!

Erik
Re: CS2 defecte rode regelaar cs2
Ben den Hollander
gast

Re: CS2 defecte rode regelaar cs2
Re: CS2 defecte rode regelaar cs2
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: CS2 defecte rode regelaar cs2
Modulaire opbouw in de kast.

Dit zou idd. niet moeilijk moeten zijn, polsbandjes om en schroeven maar!
Re: CS2 defecte rode regelaar cs2
Ja, ik hoor wel een klik
Re: CS2 defecte rode regelaar cs2
Hoi, plaatjes geven mij een goed beeld.

Bedankt
Re: CS2 defecte rode regelaar cs2
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: CS2 defecte rode regelaar cs2
Misschien dat de soldering van de knop op de flexibele print dan zwak is geworden en kapot is gegaan. K
westie van CS openen en binnen kijken. Zal wel torx (5 of 6) zijn.
Re: CS2 defecte rode regelaar cs2
Ben bij Bohnen in Aachen geweest. Die beweerde dat er geen onderdelen van de 60214 meer te krijgen zijn, Maar ja, hij begon ook gelijk over de CS3, dus die wou verkopen.

Toch bedankt.

Bert
Re: CS2 defecte rode regelaar cs2
Nee die regelaar is kleiner.

Bedankt voor je reaktie