Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Hulp gezocht HollandRail

Gestart door ArnoStrik maandag 27 november 2017, 16:21:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Hulp gezocht HollandRail
Beste allemaal
Door prive omstandigheden heb ik 3 jaar niks aan de nieuwe Hollandrail kunnen doen en ben nu begonnen aan de beschikbare ruimte proberen in te delen.
De ruimte is wel stukken kleiner als mijn vorige baan, en het wil me niet lukken deze in te vullen qua baanplan. Omdat de ruimte erg kort is lijkt het wel verstandig te kunnen rondrijden en bv vanuit het midden bedienen. de tafel is 80 cm diep. Heeft er iemand een idee want ik kom er niet uit.
Hoop dat jullie met me mee kunnen denken.
vast dank
gr. Arno
Re: Hulp gezocht
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Hulp gezocht
Hi Arno,

Leuk dat je weer wilt beginnen en welkom op dit Forum.
Je kan je in het voorstelhoekje voorstellen: klik hier
Heb je een idee wat je wilt met je baan, alleen rijden, rangeren, welke periode en welk land ?

groet
Harald
Re: Hulp gezocht
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Hulp gezocht
Dag Arno,

Zoals Harald al schrijft even wat meer info over wat je wilt.
Verder het advies om je profiel wat meer te vullen zodat we een beetje weten wie je bent.

Ik neem aan dat je bijgevoegde bestand je nieuwe ruimte is.
Op een oppervlakte van ongeveer 3 bij 3 meter moet toch wat te maken zijn.
Belangrijk is daarbij ook dat aangeeft waar de deur zit en eventueel andere beperkingen zoals een schuin dak, ramen, etc.

Henk
Re: Hulp gezocht
ArnoStrik
gast

Re: Hulp gezocht
Dank jullie voor de reactie,

Ja sorry voor de summiere informatie niet over nagedacht, ben eigenlijk al een mooi poosje af van dit forum zal vanavond me even opnieuw introduceren.
Ik heb marklin treinen Nederlands en stuur alles aan met Itrain. Uiteraard rijden met de treinen en rangeren had in mijn vorige grotere ban havengebied voor de marklin kraan. Ben al tijdje aan denken hoe ik het allemaal in deze ruimte kan intekenen maar kom er gewoon niet uit erg lastig, dan merk je wel dat je er al lang weer uit ben, of misschien wel te groot denkt maar de personen treinen zijn toch best lang en de goederentreinen kun je qua lengte wel wat aanpassen. Mijn vorige baan was veel groter en dan is het allemaal wat makkelijker  om op te stellen. In het vorige draadje had de baan als naam Hollandrail en dat zal hierbij ook weer worden. Nu woon ik in een vrijesector woning en zou misschien   een wandje er uit kunnen halen dan zou ik 1.20 mtr. x 1.20 mtr. groter kunnen maar of dat verstandig is bij de huurwoning twijfel ik nog erg over. Zoals ik nu met de ruimte bezig ben kom ik er niet uit. heb bijgesloten nieuwe maten tekening met deur en dat stukje van 1.20 ingetekend maar mijn gevoel is hierover erg twijfelachtig.
Ik hoop dat jullie voor dit moment genoeg info hebben en nogmaals dankend voor de moeite en hartelijke ontvangst..
Gr. Arno
Re: Hulp gezocht
ArnoStrik
gast

Re: Hulp gezocht
nog even het bestandje met de 1.20 x 1.20
Re: Hulp gezocht
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Hulp gezocht
Misschien ook even een pdf-je erbij voor de mensen die geen tra-bestand kunnen openen / lezen?

John
Re: Hulp gezocht
Ben den Hollander
gast

Re: Hulp gezocht
 @citaat Een PDF'je als bijlage kan niet..... ;)

Welkom terug Arno. Je oude baantje Hollandrail ken ik nog wel. :)
Re: Hulp gezocht
Lid sinds: 2017

offline
Re: Hulp gezocht
In/aan een huurwoning mag je zonder toestemming van de eigenaar geen wijziging brengen en al zeker geen muren wegbreken.

Cees
Re: Hulp gezocht
ArnoStrik
gast

Re: Hulp gezocht
John,
Zoals Ben al noemde kan je met Wintrack alleen tra bestanden wegschrijven en geen Pdf.
Dank voor je reactie.

Ha die Ben,
Das weer even geleden, heb er weer veel zin in alleen de ruimte is jammer, maar is niet anders blij dat er nog iets is. We gaan het zien.

Cees,
Klopt mits je het in oude staat terug brengt, het is een gipswandje maar ja wat is wijsheid.

Hoop op goede ideeën we gaan het zien. Dank voor jullie reactie. Gr. Arno
Re: Hulp gezocht
nobody
gast

Re: Hulp gezocht
Arno, je kunt toch een, JPG, screenprint maken en dat hier posten?
Re: Hulp gezocht
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Hulp gezocht
gewoon exporteren als het formaat dat je wil en daar is jpg of bmp in mogelijk.
Re: Hulp gezocht
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Hulp gezocht

Of een simpel schetsje met paint maken, Arno.

Ik kan ook geen tra-bestanden openen  :?

Grtz Tony
Re: Hulp gezocht
ArnoStrik
gast

Re: Hulp gezocht
Even geprobeerd zoals belletje omschreef, hoop dat het leesbaar is.
Re: Hulp gezocht
nobody
gast

Re: Hulp gezocht
Goed leesbaar. Door er op te klikken wordt de afbeelding groter.
Re: Hulp gezocht
ArnoStrik
gast

Re: Hulp gezocht
Hahaha volgens mij is het gelukt. thanks de schuine kant is de deur ingang. had even die rails met 430 bochten ingetekend of dat met die eventuele 1.20 erbij zou passen.
Re: Hulp gezocht
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Hulp gezocht
Ik heb ooit Wintrack-viewer gedownload.
Daarmee kan ik wel tra bestanden openen en bekijken maar niet bewerken.
Ik heb op de site van Wintrack gekeken maar kon hem niet bij de downloads vinden.

Een andere oplossing is gebruik maken van Windows knipprogramma (start --> programma's --. knipprogramma).
Je selecteert wat je wilt hebben en kunt het als een jpg-bestand opslaan.
Re: Hulp gezocht Hollandrail
Dank Henk voor de Tip.
Re: Hulp gezocht HollandRail
Arno kijk hier eens naar a.u.b ===> klik
Re: Hulp gezocht HollandRail
Een update van de baanbouw loopt nog niet als gehoopt, maar brainstormen rustig door, Ondanks ze nog niet het spoor op kunnen zijn er toch in 2017 investeringen gedaan door HollandRail die niet op de Nederlandse baan mogen ontbreken, de 1600 (Rail Logix) is ook besteld maar nog niet geleverd, de twee overige heb ik eerder dit jaar al afgeleverd gekregen. 



Allemaal fijn weekend.
 
Re: Hulp gezocht HollandRail
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Hulp gezocht HollandRail
Mooie loks Arno.
Re: Hulp gezocht HollandRail
Dank je Henk, weer een mooie toevoeging.
Gr. Arno