Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

ARTITEC PEC

Gestart door Dickens zondag 26 november 2017, 13:34:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
ARTITEC PEC
Lid sinds: 2015

offline
ARTITEC PEC
Goeden middag beste Modelbaan vrienden. Ik heb een probleem met mijn 3rail Artitec PEC,s. Beide hebben alleen aan een zijde een werkende sluitverlichting. De binnen verlichting en gedimd werken perfect, F4 en F3. Fo, alleen sluitverlichting aan zijde 1. F1 sluitverlichting aan zijde 1 aan /uit. F2 geen verlichting zijde 2. Ik heb de beide Pec's meermalen gereset en adres 3 opnieuw in dcc ingegeven, dit alles via CS3.
Ook valt mij op dat zijde 1 (dat is de zijde met 3 ramen, volgens mij) de koppeling is gemonteerd om als sleepkoppeling te functioneren, zijde 2 zit de sierkoppeling, dit  zo uit de verpakking. Op de historische afbeeldingen van PEC's , zie ik de Pec net andersom gekoppeld, maar dit terzijde..
Wie kan mij helpen om het probleem met sluitverlichting zijde 2 te laten functioneren?
Bij voorbaat dank, met vriendelijke groet,
Dickens
Re: ARTITEC PEC
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: ARTITEC PEC
Citaat van: Dickens op zondag 26 november 2017, 13:34:12
Ik heb een probleem met mijn 3rail Artitec PEC,s. Beide hebben alleen aan een zijde een werkende sluitverlichting. De binnen verlichting en gedimd werken perfect, F4 en F3. Fo, alleen sluitverlichting aan zijde 1. F1 sluitverlichting aan zijde 1 aan /uit. F2 geen verlichting zijde 2. Ik heb de beide Pec's meermalen gereset en adres 3 opnieuw in dcc ingegeven, dit alles via CS3.
Ook valt mij op dat zijde 1 (dat is de zijde met 3 ramen, volgens mij) de koppeling is gemonteerd om als sleepkoppeling te functioneren, zijde 2 zit de sierkoppeling, dit  zo uit de verpakking. Wie kan mij helpen om het probleem met sluitverlichting zijde 2 te laten functioneren?
Voor de verlichting zou ik naar de leverancier terug gaan. Dat van de koppelingen klopt, zat bij mij ook zo verpakt.


Citaat van: Dickens op zondag 26 november 2017, 13:34:12
Op de historische afbeeldingen van PEC's , zie ik de Pec net andersom gekoppeld, maar dit terzijde.
Pec's hebben geen voor of achterzijde, zaten soms tussen twee treinstellen in gekoppeld!
Re: ARTITEC PEC
Ben den Hollander
gast

Re: ARTITEC PEC
Als beide Pec's hetzelfde probleem hebben zou ik even met Artitec mailen, wellicht verkeerd ingesteld.

Citaat van: Dickens op zondag 26 november 2017, 13:34:12

Ik heb de beide Pec's meermalen gereset en adres 3 opnieuw in dcc ingegeven, dit alles via CS3.


Daarmee zet je de decoder ook op 14 stappen ipv 28. Check CV29.

Gr, Ben.
Re: ARTITEC PEC
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: ARTITEC PEC
Heb even bekeken hoe de functies staan ingesteld.

F0 reageren de sluitlichten op wisselen van rijrichting.

F0 uit en dan reageren F1 en F2 op de rijrichting en als deze overeenkomt met de echte stand dan gaan de betrokken sluitlichten branden.

F3 en F4 binnenverlichting,

F1 en F2 beetje apart, maar er is voldoende besturing voor de sluitlichten.
Re: ARTITEC PEC
Lid sinds: 2015

offline
Re: ARTITEC PEC
Beste Ben en Marklindak, dank voor de reacties. Ik heb het probleem niet kunnen verhelpen. Nu mail naar Artitec gestuurd. Wat ik niet verteld heb in mijn vorige mail is dat ik in eerste instantie de loc adressen bij het inlezen in CS3, heb veranderd, naar het wagennummer. Toen het probleem zich voordeed, beide wagens gereset en adres 3 ingegeven ( wat trouwens automatisch gaat, na een reset ) Als er een oplossing via Artitec komt, zal ik die hier meedelen. Of hebben jullie nog een idee...
Groetes, Dickens
Re: ARTITEC PEC
Ben den Hollander
gast

Re: ARTITEC PEC
Probleem is dat we niet weten wat voor een decoder Artitec in de PEC heeft gestopt. Iemand heeft eens geroepen dat het deze is.....

https://www.digikeijs.nl/dr80010-warm-wit-locomotive-lighting-ledstrip-warmwit.html

....maar of dat klopt? ;)
Re: ARTITEC PEC
Lid sinds: 2015

offline
Re: ARTITEC PEC
Beste Ben en Marklindak en overige modelbaan vrienden, het is probleem van de sluitlichten is opgelost. Ik had een mailtje naar Jaap van Artitec gestuurd en die gaf de oplossing. Jij trouwens ook, Marklindak, zag ik na het opnieuw lezen van jouw reactie!
Ik schaam me kapot, ik was inderdaad totaal vergeten om de rijrichting op CS3 te veranderen, pffff..... Kokervisie heet dat!
Het veranderen van het wagen adres heeft er niets mee te maken, gewoon even een blinde vlek bij mij... Nogmaals bedankt Marklindak en Ben. Gisteren eens het draadje over jouw baan gelezen, complimenten Ben! Ik weet je te vinden, hahaha Groetjes, Dickens
Re: ARTITEC PEC
Ben den Hollander
gast

Re: ARTITEC PEC
 :D :thumbup:
Re: ARTITEC PEC
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: ARTITEC PEC
Kijk Ben, hier doen we het voor!

Geeft niks Dickens, soms gebeurt dit en vragen is dan de beste oplossing.
Re: ARTITEC PEC
Lid sinds: 2007

offline
Re: ARTITEC PEC
Citaat van: Ben den Hollander op maandag 27 november 2017, 16:49:14
Probleem is dat we niet weten wat voor een decoder Artitec in de PEC heeft gestopt. Iemand heeft eens geroepen dat het deze is.....

https://www.digikeijs.nl/dr80010-warm-wit-locomotive-lighting-ledstrip-warmwit.html

....maar of dat klopt? ;)

Nee, het is die niet, maar function mapping verloopt een heel eind op dezelfde manier voor wie daar behoefte aan heeft.