Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

MS2 booster

Gestart door GBHenk vrijdag 24 november 2017, 19:15:59

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
MS2 booster
Lid sinds: 2017

offline
MS2 booster
Ik heb een Mobile Station2 en mijn baan is van M rails maar de wissels schakel ik analoog. Als ik met 4 -5 treinen tegelijkertijd wil rijden, gaan er een paar langzamer rijden. De loc's zijn omgebouwt met de Marklin Digital 60760 set inclusief decoder.
Ik vermoed dat te stroom afname te groot is. Is het mogelijk om een booster op mijn MS2 te instaleren en zo ja welke.
Met vriendelijke groet
Henk
Re: MS2 booster
Lid sinds: 2010

offline
Re: MS2 booster
Nee, dat is niet zomaar mogelijk. Je kan een losse versterker met trafo kopen. De aansluitrails van de MS2 gebruiken als 'aansluiting' voor de versterker en alleen de versterker aansluiten op de baan. De MS2 izit dan niet rechtstreeks op de baan aangesloten maar via de versterker.  Een beetje afhankelijk van de versterker ben je de MFX-functie van je MS2 kwijt.

Groet Ronald.
Re: MS2 booster
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: MS2 booster
Tams heeft een printje van een paar tientjes waarmee je de MFX functie door kan zetten.
Re: MS2 booster
Lid sinds: 2010

offline
Re: MS2 booster
Hallo Henk,

Zoek eens op Tams B-2 Booster, ik heb mijn MS1 via deze aangesloten, wel met MFX-Link voor terugmelding van het MFX signaal.  Deze booster heeft schroefaansluiting, op de plaats van normaal de Centrale heb ik de draden aangesloten die van mijn aansluitrail komen en het werkt prima.
Misschien dat ze nu ook een Booster hebben waar dit in is verwerkt, dat weet ik dus niet.

Groeten,

Alfons
Re: MS2 booster
Lid sinds: 2006

offline
Re: MS2 booster
Dag Henk,
Ik rij al enkele jaren met 2 MS2  regelaars, 2 Tams boosters (B2) en 2 Booster-Links (Tams).
In de Ms-en zijn 38 loks geprogrammeerd waarvan er zo`n 10 tegelijk op m`n baan staan.
Werkt prima.
groet digibert 
Re: MS2 booster
Lid sinds: 2017

offline
Re: MS2 booster
Hallo Digibert
Hartelijk dank voor deze suggestie, Ik ga direct kijken waar ik z,n Tams B2 booster kan aan schaffen.
Groetjes Henk
Re: MS2 booster
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: MS2 booster
Beste Henk,

Denk om de boosterlink, anders ben je je MFX terugmelding kwijt en even aan Digibert vragen hoe hij e.e.a. heeft aangesloten.

Groet, Anne W
Re: MS2 booster
Lid sinds: 2017

offline
Re: MS2 booster
Beste Digibert
Heb eventueel een aan sluit schema (tekening) voor Tams B2 booster en Booster link.
Met vriendelijke groet
Henk
Re: MS2 booster
Lid sinds: 2006

offline
Re: MS2 booster
Hoi Henk,
Ben m`n kladje kwijt maar nieuw schema is in de maak.
gr digibert
Re: MS2 booster
Lid sinds: 2014

offline
Re: MS2 booster
Heb je de bij geleverde voeding van de MS2 in gebruik deze levert 36va dat zou geen probleem moeten zijn voor 4/5 loks met een 5 polige motor heb je misschien gloeilampjes in je wagons zitten?
Mijn ervaring met overbelasting is uitvallen van de treinen niet langzamer rijden dan krijg ik meer het idee dat je spanning te ver weg zakt slechte verbindingen of zo.
Re: MS2 booster
Lid sinds: 2006

offline
Re: MS2 booster
Hoi Henk,
In de bijlage het schema voor aansluiten van universele booster en booster link.
Voor de aansluiting van railbox gebruik ik een stukje opstelspoor zodat dat spoortje maar aan een kant hoeft te worden geisoleerd.
De booster circuits moeten de middenrails geisoleerd zijn t.o.v. elkaar.
"Insporen" van een nieuwe lok op m`n baan doe ik op het stukje dat rechtstreeks aan de railbox zit.
Dat doe ik omdat oudere mfx loks soms op de booster-cicuits niet herkend worden; hebben ze zich aangemeld dan is het verder geen probleem meer en kunnen alle functies waar dan ook op baan gebruikt worden. 
Programeren doe ik altijd buiten de baan. Na het programeren zet ze op een lokkaart.
Succes digibert   
Ik zie dat het bestand te groot is, moet even kijken hoe ik het kleiner kan maken
Re: MS2 booster
Lid sinds: 2006

offline
Re: MS2 booster
Hierbij het schema
digibert
Re: MS2 booster
Lid sinds: 2017

offline
Re: MS2 booster
Beste Digibert
Hartelijk dank voor dit schema. ik heb inmiddels de benodigde aparatuur aangeschaft via Ebay Duitland en zal vermoedelijk eind van de week arriveren. Moet helaas wachten met installeren tot begin January ivm gezondsheid.
Nogmaals hartelijk voor de informatie
Met vriendelijke groet
Henk