Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Update CS2 4.2

Gestart door Stefanvm donderdag 23 november 2017, 00:26:53

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Update CS2 4.2
Stefanvm
gast

Update CS2 4.2
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met het aansturen van de magneetartikelen na de update van mijn CS2 naar 4.2.1
De update heb ik rechtstreeks van de Mseite op mijn CS2 gezet.
Mijn locs kan ik ophalen en laten rijden, maar mijn seinen en wissels werken niet meer.
Ik heb van alles geprobeerd bij de setup qua instellingen, maar het werkt nog steeds niet.
Teruggegaan naar versie 3.8. Ook dan werken de toen ingestelde seinen en wissels niet.
Zie ik iets over het hoofd?
Kan iemand mij suggesties van de hand doen of heeft iemand ook dit probleem ondervonden.
Ik wacht met spanning op een reactie.
Bij voorbaat dank.
Re: Update CS2 4.2
Ben den Hollander
gast

Re: Update CS2 4.2
Misschien even checken wat het protocol is waarmee de boel aangestuurd moet worden, Motorola of DCC?

Gr, Ben.
Re: Update CS2 4.2
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re: Update CS2 4.2
Heb hetzelfde probleem met mijn CS na de update naar versie 4.2. Moet telkens na het opstarten tweemaal op stop drukken, daarna werkt alles (bijna alles) terug zoals voorheen. Moet je maar eens proberen. Als het lukt ben je geholpen. Mvg.
Re: Update CS2 4.2
Stefanvm
gast

Re: Update CS2 4.2
Bedankt voor de reactie(s). De stand "Auto" stond aangevinkt, dus ik denk dat beide (MM en DCC) aangestuurd kan worden.
Gebruiken de locs MM en de seinen (niet Marklin) en wissels DCC?

Gr. Stefan
Re: Update CS2 4.2
Stefanvm
gast

Re: Update CS2 4.2
Tweemaal op Stop drukken zal ik gaan proberen, misschien helpt het.
Bedankt voor de suggestie.

Groeten, Stefan
Re: Update CS2 4.2
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Update CS2 4.2
Beste Stefan,

Of je loks en je seinen/wissels Motorola of DCC gebruiken hangt af van het merk/type decoders die zijn toegepast, dus vertel ons eens wat je allemaal laat rijden en schakelt.

Groet, Anne W
Re: Update CS2 4.2
Stefanvm
gast

Re: Update CS2 4.2
Hallo allemaal,

Gelukkig is het probleem opgelost. Na het ophalen van de update en het installeren daarvan, was ik in de CS2 de locs kwijt en werkte er niets meer. Ben toen gaan zoeken en zag dat de aansluiting van rail naar CS2 (rood en bruin) naar mijn idee wat losjes zat. Heb toen de draden onbedoeld verwisseld met het opnieuw vastzetten daarvan.
Ik heb niet de draden opnieuw vastgezet en omgezet.
Alles werkt nu correct.
Allen bedankt voor de suggesties/reacties.

Groeten, Stefan