Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Snackbar 't Achtkantje - verder met de voordeur (26-11-2020)

Gestart door frenkievee woensdag 22 november 2017, 21:37:45

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Inderdaad das ook mijn gedacht :?
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Spannende paar weken achter de rug, maar zo nu en dan toch nog wat kunnen doen. Ik ben alvast begonnen aan de voordeuren, maar dat is toch bewerkelijker dan ik gedacht had.

169. Ik heb nog een verpakking met Evergreen strips van 0,25 mm dik. Dat is mooi om de deur mee op te bouwen. Uiteraard met het nodige snijverlies, maar dat mag de pret niet drukken. Hier de ruwe opbouw ....


170. .... en de deur af, nu de tweede nog afmaken. Al ligt die terwijl ik dit typ in de lijm.


171. De deur die af is even gepast bij het pand. De hele constructie is ong. 1,3 mm dik.


172. En als ik het pand dan weghaal, dan blijft de deur gewoon staan :D Pas als je de deur zo vergroot ziet, blijkt toch dat je dit soort dingetjes niet helemaal lijmvrij geplakt krijgt. Blijven oefenen denk ik dan maar. De algemene indruk is gelukkig goed!

Re: Patatzaak voor Rijshoven
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Hallo Frank,

Mooie deur, nu nog een deurkruk.
Heb ze zelf gemaakt van een sluiting die je b.v. bij de boterhamzakjes krijg. Boor een zeer klein gaatje krukerdoor, drupje lijm aan de binnenzijde. En je heb een mooie deurkruk.

M.vr.gr. Erwin
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Ja, die had ik wel verwacht: de waarschuwing dat er hier al 120 dagen geen berichtje is geplaatst. Maar ja, andere dingen hadden mijn broodnodige aandacht, zoals (helaas nog steeds) de nodige mantelzorg voor mijn vrouw, sinds 1 juni vorig jaar een nieuwe werkgever en nog een aantal andere zaken.

Vandaag tussen de bedrijven door (lees: het aan de praat houden van de wasmachine, door deze na het draaien van een was leeg te halen en weer te vullen en uiteraard diezelfde was dan even op te hangen) mezelf heerlijk op zolder terug kunnen trekken. Opruimen had ik een poosje terug al gedaan, dus dat hoefde niet: daarom het doosje met de patatzaak te voorschijn gehaald.
Dus, waar waren we gebleven? Oh, ja, bij de voordeuren.

173. De eerste deur had ik al af (zie foto 172 hierboven) maar de tweede deur moest ik nog verder in elkaar zetten.


174. Dus die heb ik geplakt en zit netjes tussen een wasknijper te drogen.


175. En zolang die droogt, alvast even de grondplaat wat dikker gemaakt. Dan zijn de tegels die ik wil gaan gebruiken voor het terras wat lager dan de vloer van de patatzaak.


176. En omdat er ook verlichting in komt en de draadjes ergens heen moeten, heb ik in diezelfde bodemplaat een gat moeten maken.


177. Volgende stap is het vullen van de diepvries met de voorraad ijsjes.


178.


179. En de daarbij behorende ijskaart gemaakt.


180. Omdat er een beschadiging zit op het raam links naast de deur ....


181. .... is het denk ik wel een mooie oplossing om de ijskaart (of iets anders) op die plek op te hangen.


Re: Patatzaak voor Rijshoven
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Leuk dat je weer verder gaat hiermee.
Iedereen snapt dat prive dingen voor gaan op de hobby.
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Vandaag nog een paar kleine dingetjes kunnen doen. Dus hierbij het verslag daarvan:

182. Eerder had ik mijn ontwerp voor de vloer al laten zien, zie de foto's 127 en verder daarvoor. Afgelopen week deze eerst een proefversie op papier en na goedkeuring daarvan deze op dun karton uitgeprint. De kartonnen versie op mijn gemak op de juiste maat geknipt en naast de papieren versie gelegd.


183. De (kartonnen) tegels op de ondervloer gelegd. Er blijft een witte rand over, maar die heb ik nodig om een en ander netjes te kunnen verlijmen. Alleen nog een geschikte lijm zien te vinden om dit karton op het styreen vast te krijgen. Ik las bij de buren een tip over Bisontix gel, dus daar kan ik het wel mee proberen. Tenzij iemand andere ideeën heeft?


184. Mooi strak vloertje zo. De frituurwand zit inmiddels vastgelijmd op zijn plekje.


185. Ook is inmiddels de tweede deur af en staan ze beiden even te poseren op de plek die ze moeten gaan innemen. Uiteraard moet er nog wat mee gebeuren, zoals een drempel en de juiste plek bepalen.


186. En voor vandaag een klein zijstapje. In Rijswijk heb ik een perronset van Artitec gekocht, daarin zitten een kaartautomaat, vertrekstaat, banken, vuilnisbakken en twee stempelpalen. De voorkant van de houder van de vertrekstaat toont inderdaad wat je verwacht: een vertrekstaat. De achterkant is echter gewoon blauw ....


187. .... wat al gelijk een stuk fleuriger is, als je daar een reclameposter op doet. Die heb ik van de website met posters en zo, die ik in het draadje van Arend genoemd heb.

Re: Patatzaak voor Rijshoven
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
 @citaat

:) Bisontix gel voldoet prima, een doorsnee hobbylijm kan ook.
Zolang het maar geen lijm op waterbasis is, zoals houtlijm, het water trek in het karton en dan komen er blaasjes/kreukeltjes in die niet meer strak opdrogen.
En ook geen plasticlijm gebruiken, die trekt deels in het karton en papier en zou de kleuren kunnen aantasten.
Suc6 met de verdere bouw, rustig aan, ooit krijgen de Preisers hun patatjes, ze kunnen best heel lang zonder eten. :o)

Dirk-Jan


Re: Patatzaak voor Rijshoven
Lid sinds: 2013

Kees Hulstein

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Natuurlijk gaan privézaken voor de hobby.
Ik dacht dat de patatboer failliet was voor hij zijn zaak zou openen. De bouw heeft met goede redenen stilgelegen.
Blij dat er weer vooruitgang is.  :thumbup: :thumbup:
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Citaat van: Dirk-Jan op maandag 03 februari 2020, 20:43:46
:) Bisontix gel voldoet prima, een doorsnee hobbylijm kan ook.
Top! Dankjewel. Bisontix heb ik in huis, dus ga ik mee aan de gang.

Citaat van: Dirk-Jan op maandag 03 februari 2020, 20:43:46
Suc6 met de verdere bouw, rustig aan, ooit krijgen de Preisers hun patatjes, ze kunnen best heel lang zonder eten. :o)
:-) :-)
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Fraai pielwerk, Frank  :thumbup:

Duurt effe, maar dan krijg je ook wat.
Maarre, ik zie de patatten al klaar liggen, je kunt dus best alvast een proeverijtje organiseren  O:-D

Grtz Tony

Oja, nog bijna vergeten; als je buiten het werken en mantelzorgen wat minder moderatorwerk doet, heb je meer tijd om aan het frietkot en je baan te prutsen.
Wij letten ondertussen wel op en grijpen - indien nodig - wel even voor je in  ;)
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Lid sinds: 2013

Kees Hulstein

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Goed idee van Tony. Wij kunnen de boel wel in de smiezen houden. Carl en Matz zullen ook nog wel wat tijd over hebben, gaan ze maar wat minder naar de twins.  :D
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Dankjewel Tony!

En jullie zijn een mooi stel samen: samenspannen tegen een moderator :D

Maar goed: na een paar daagjes Duitsland voor de meer dan broodnodige ontspanning, gisteren en vandaag nog wat zitten rommelen met de patatzaak. Voornamelijk bezig geweest met de soldeerbout om de bedrading van de verlichting goed aangesloten te krijgen.

188. Het kartonnen plaatje met de vloer op de juiste plek uitgetekend en met bisontix gel vastgelijmd. Dat werkt inderdaad prima!


189. De balie met de vitrine moet vastgeplakt worden aan de zijkant van de patatzaak, maar het blijkt allemaal net niet helemaal recht te zijn. Gelukkig biedt een klein stukje styreen van 0,25 mm dik uitkomst.


190. Een en ander zit er dan zo in.


191. De twee lakdraadjes voor het ledje in de vitrine worden zo weggewerkt en daar zie je dan later verder niks meer van.


192. Aan de buitenkant dient er ook nog de hemelwaterafvoer geplaatst te worden. Dit is een voorlopige passing ....


193. .... en van een iets andere hoek.


194. Maar wit is ook maar zo wit, dus een likje grijs eroverheen gehaald.

Re: Patatzaak voor Rijshoven
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Frank,

Met veel plezier naar je update's gekeken van de voortgang van de patatzaak in Rijshoven.
Wat een mooie creaties maak je alles past precies bij elkaar en maakt het tot een prachtig geheel. :thumbup:

Uiteraard blijf ik je vorderingen met veel plezier volgen.

Groet Michel
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Twee jaar bouwen levert wel mooi het allerschoonste fritkot van het forum op!
Het wordt echt super gedetailleerd: geweldig om aan fastfood zoveel zorg te besteden.

Groet,

Peter

Re: Patatzaak voor Rijshoven
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Dankjewel Michel en Peter. Ik doe mijn best.

En we gaan weer verder. Het grote voordeel van een week vrij zijn :D

195. De netbeheerder gevraagd of hij de meterkast van de patatzaak wilde aansluiten.  Inmiddels is dat gebeurd ....


196. .... met als gevolg dat alle verlichting brandt.


197. Een druk op een knop en de lamp in de vitrine gaat uit ....


198. .... gevolgd door die in het plafond ....


199. .... en uiteindelijk de lampjes achter de prijslijsten.


200. Verder op het dak. Schoorsteentje gepakt die ik een poos terug al in elkaar gezet had en daarvoor een gaatje geboord.


201. Bezig geweest met het aantippen van de diverse kleine beschadigingen en éé stuk helemaal voorzien van een nieuw laagje verf. En het schoonsteentje en de afvoer voor de frituurlucht een laagje grijs gegeven. Dit mag nu lekker drogen.


Re: Patatzaak voor Rijshoven
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Wordt mooi, dat wel.

Wanneer verwacht je eigenlijk het einde. Had even niet in de gaten dat het al weer 2 jaar verder was.  Wat een tijd.
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Nog even en Rijshoven verandert in Almelo-De Riet ... :D
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Lid sinds: 2013

Kees Hulstein

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Ziet er erg mooi uit. De verlichting is zeer energiezuinig.
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
@Tony,
Het lijkt misschien wel twee jaar, maar als je de twee perioden van 8 maanden (dus totaal 16 maanden) dat ik er niks aan heb gedaan, dan blijft er opeens een stuk minder over.

Het begint nu toch wel een beetje richting het einde te gaan. Moet nog een setje Preisers hebben als bemensing en klanten, waarvoor ik deze had bedacht:

bron: via website van Huider

Mocht iemand een ander/beter voorstel hebben, dan hoor ik dat graag!

En op het pand zelf moeten de kozijnen nog een kwastje verf hebben. Dan zou het pand zelf klaar moeten zijn, maar dan komt het terras nog. Maar daar wil ik nog even mee wachten vanwege de beschikbare ruimte. Dus eerst verder met de tafel.
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Citaat van: Jan22 op dinsdag 11 februari 2020, 19:44:19
Nog even en Rijshoven verandert in Almelo-De Riet ... :D

? Daarvoor denk ik toch dat je me even een kwartje moet aanreiken om dat te kunnen laten vallen.....
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Je snackbar is super geworden Frank  :thumbup: :thumbup: het geeft toch niets dat er een lange tijd over gebouwd is je hebt iets unieks op de baan straks  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Hallo,

Misschien is dit ook wat

De set wat jij bedoeld is Preiser 10109

Deze is er ook:
Noch 65613
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Citaat van: frenkievee op dinsdag 11 februari 2020, 19:53:41
Citaat van: Jan22 op dinsdag 11 februari 2020, 19:44:19
Nog even en Rijshoven verandert in Almelo-De Riet ... :D

? Daarvoor denk ik toch dat je me even een kwartje moet aanreiken om dat te kunnen laten vallen.....

Frank, geen kwartje, maar op stationsweb (What else?) staat te lezen:
Na langdurige leegstand in de jaren negentig werd de halte Almelo de Riet in 1999 omgebouwd tot cafetaria.

Het heet inmiddels dan ook : FRietstation :lol: (Hoe komen ze erop ... :roll:)

Groeten uit Almelo,

Erik.
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Waar een doosje Mozartkugeln je kan brengen  :thumbup:
Ik heb met bewondering je draadje doorgelezen en nu is het eindresulaat er (bijna). Schitterend gemaakt  :)
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Citaat van: Nieuwenhuis op woensdag 12 februari 2020, 14:07:15
Frank, geen kwartje, maar op stationsweb (What else?) staat te lezen:
Na langdurige leegstand in de jaren negentig werd de halte Almelo de Riet in 1999 omgebouwd tot cafetaria.
Ah, ja, dan snap ik het. Almelo is niet een van de plaatsen waar ik echt vaak kom. Kan me niet heugen dat ik er ooit geweest ben.
En het station van Rijshoven is nog niet eens gebouwd. Dat ligt nog als een aantal plaatjes karton in één van de lades van mijn kasten. En ik moet nog zien hoe dat ingericht gaat worden.

Citaat van: Nieuwenhuis op woensdag 12 februari 2020, 14:07:15
Het heet inmiddels dan ook : FRietstation :lol: (Hoe komen ze erop ... :roll:)
De originaliteitsprijs zullen ze hiermee niet gewonnen hebben, verwacht ik zo.  :o)  :D
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Hoi Frank,

Ik heb eindelijk even bij kunnen lezen. Je snackbar wordt echt schitterend. Ik kan echt genieten van de details die je aanbrengt. Misschien ligt het aan de foto, maar zijn de lampjes achter de menukaart niet een beetje fel?
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Wat ik er zo geinig aan vind, is dat het een achtkantig gebouw is (okee, toeval, Mozartkugeln), omdat NS alleen zeskantige stations (sextant) had laten ontwerpen.

En daarvan zijn er ook niet meer zo heel veel over.
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Dankjewel Patrick! Die lampjes zijn in het echt veel minder fel, dan de camera van de telefoon nodig vindt te registreren.

@Jan: en daarom heeft het ook niets van doen met een sextant ;-)

Verder met de onthulling van de naam van het bedrijf. Met Word aan het spelen geweest en geprobeerd om de naam op een (soort van) bord te krijgen en ook die dan nog op een hebbelijk formaat. De eerste poging was veel te groot, ondanks dat je denkt dat je goed bezig bent  :D
Dus met het nodige gefrummel de letters op de juiste grootte gekregen en de marge in het object (het achtkantige bord) kleiner gemaakt zodat een en ander niet te veel wit en/of blauw-ruimte over liet.

202. De naam in blauwe letters op een witte achtergrond met blauwe rand (let even niet op het nog niet helemaal strak uitgeknipte/gesneden papiertje, dit is een proefopstelling!)


203. En hetzelfde voor wat er verkocht wordt.


204. Maar ik vind persoonlijk deze optie veel en veel beter!


205. Met uiteraard ook een exemplaar voor het tweede bord.


Re: Patatzaak voor Rijshoven
Lid sinds: 2013

Kees Hulstein

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Ik wacht met spanning de opening af van 't Achtkantje. Mooi gedaan, de naam.
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Mooi gedaan.

En is set Noch 65613 niks voor jouw.
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
 @citaat
Sorry Tony, voor het niet reageren.
Ik zoek eigenlijk een set met personeel erin. Dan is de Preiser 10109 m.i. beter geschikt, dan de Noch 65613 omdat daar alleen klanten in zitten (naast een snackbar zelf, die ik dus al heb ;-) ). Maar zeker dank voor het meedenken!
En een reclamebord heb ik ook al in bezit, nl. die van Artitec.
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Lid sinds: 2012

Na 20 jaar weer langzaam beginnen

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Kunnen er al bestellingen worden doorgegeven?

Wat een top snackbar!
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Vandaag een aantal dingen gedaan:

206. even kijken of mijn ideeën m.b.t. het terras een beetje kunnen werken en daarvoor een paar Juweela tegels (hoewel ruim 60 niet echt een paar is  8o ) neergelegd. Daarbij kwam naar voren dat de bodemplaat niet helemaal goed is, dus moest er het nodige gevijld worden. Om een compleet terras neer te leggen heb ik er nog wel een aantal nodig.....


207. Dit is om te laten zien dat ze niet heel groot zijn.....


208. Even bezig geweest om te kijken wat ik met het terras kan doen. Daarvoor wat uitgetekend en gelijk de stoep van 1,8 meter breed en een opritconstructie voor de vuilniswagen en andere wagens voor leveranciers ingetekend.


209. En een klein beetje de boel aangekleed om wat beter te zien hoe groot dat allemaal gaat zijn.


210. En van de andere kant. De vuilniswagen staat op een oprit van 3 meter breed, maar dat zou misschien nog wel 50 cm breder kunnen zijn. Ik praat hier dan uiteraard over H0-meters.


Re: Patatzaak voor Rijshoven
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Hoi Frank,

Prachtige vorderingen aan de snackbar zoals aan de uithangborden.
Ook de stoeptegels mogen er wezen en die geven een mooi realistisch stoepje.
Leuk om ook te zien dat je rekening heb gehouden met de leveranciers zoals de vuilniswagen die in mijn ogen genoeg ruimte heeft en dat weet ik uit ervaring als vuilnisman die bedrijfsafval ophaalde.
Succes met de verdere bouwvorderingen en ik blijf dit leuke topic volgen.

Groet Michel
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Het is zeker prachtig geworden, al hoop ik niet de vuilnisman leverancier wordt... Geeft een hele aparte betekenis aan het begrip junkfood!
Maar Michel heeft wel helemaal gelijk, dat het goed is om voldoende ruimte te laten voor de vrachtauto's die bevoorraden en afval afvoeren.


Groet,

Peter
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Lid sinds: 2015

Kreis Neuspaß

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Je weet er echt iets moois van te maken, met oog voor detail! Supergaaf :thumbup:
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Lid sinds: 2007

Windhoven

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Vollmer heeft een aantal jaar terug de McDonalds uitgebracht. Volgens mij waren er bij Vollmer en/of Faller ook nog poppetjes voor snackbar, alleen kan ik die zo niet meer terugvinden in de oude catalogusboekjes.
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Kijk hier nog eens na, misschien zit er wat bij.

Preiser 24661

Preiser H0 10657

Preiser 10282

Re: Patatzaak voor Rijshoven
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Misschien is dit iets voor je ,  McDonalds personeel en gasten , eigenlijk voor de Mac wagon van Hag.

Gr. Jan
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Dank jullie wel voor de aangedragen suggesties voor personeel en klanten! Ik ga eens op jacht.

Heel lang geleden (ergens in 2017) schreef Tony:
Citaat van: Tony op maandag 11 december 2017, 10:53:32
Zou mooi zijn -als het klaar is - om de eerste foto van het topic met de Mozartkogels er weer bij te zetten.
Ik heb al een keer gescrold; mooie metamorfose  :thumbup:

Nu kreeg ik afgelopen maandagavond van mijn dochter een (helaas leeg) bakje van de Mozartkugeln. Zo'n zelfde als waarvan Snackbar 't Achtkantje van gemaakt is. Dus kreeg ik de gelegenheid om deze even naast de snackbar te zetten. Geeft jullie de kans om het spelletje "Zoek de vele verschillen" te spelen :D

211. Als eerste een bovenaanzicht.


212. Ik mag geen helicopterview meer schrijven  :?, dus bij deze een drone-view :D


213. Een aanzicht van voren.


214. En het lege bakje zonder deksel op zijn kop gezet en de snackbar op het reststuk wat ik er ooit van afgezaagd had om een hoogte van 4 cm te krijgen.

Re: Patatzaak voor Rijshoven
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Citaat van: frenkievee op woensdag 19 februari 2020, 19:38:58
Geeft jullie de kans om het spelletje "Zoek de vele verschillen" te spelen :D
:roll: Nou, da's te veel om op te noemen. :-)
Ik hou het er gewoon op dat ik de patatzaak vééééél mooier vindt. B) :thumbup:
:o) Dat doorzichtige plastieken Mozartkugeln bakje is maar een leeg geval, daar kan je helemaal niks mee. :lol:

Dirk-Jan
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Lid sinds: 2013

Kees Hulstein

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
De snackbar ziet er een stuk beter uit.  :)
Re: Snackbar 't Achtkantje voor Rijshoven
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: Snackbar 't Achtkantje voor Rijshoven
De verschillen:
Dak, muur, verlichting ,vloer, bijgebouw, deur, balie, frituur, kassa, kozijnen, schoorsteen,
Re: Snackbar 't Achtkantje voor Rijshoven
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Snackbar 't Achtkantje voor Rijshoven
De linker is onbeschadigd  ;) die kun je aanbieden als OVP  >:-D
Re: Snackbar 't Achtkantje voor Rijshoven
Phoe, wat ziet dat er mooi uit!  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Snackbar 't Achtkantje voor Rijshoven - personeel (21 juni 2020)
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Snackbar 't Achtkantje voor Rijshoven - personeel (21 juni 2020)
oeh.... 120 dagen alweer niks geplaatst hier. Gaat de tijd dan zo snel? Of doe ik dan zo bar weinig.....  :?

Maar goed! Vandaag toch weer even op zolder gezeten en wat bedenksels los gelaten op hoe ik het personeel van de snackbar het beste een plekje kon geven. Dit moet natuurlijk wel zodanig gedaan worden, dat er weinig tot geen problemen kunnen ontstaan, zoals omvallen en zo.

215. Uit een blister-verpakking een strookje plastic gesneden en dat voorzichtig op maat gemaakt.


216. Het personeel voor achter de toonbank en bij de frituur.


217. Eerst de chef maar eens vastgelijmd op dat stukje plastic. Het is flink groter dan de ruimte tussen de frituurbak en de balie, zodat het klemgezet kan worden tussen die twee objecten en de vloer. Als je goed kijkt zie je twee potloodstrepen die als hulplijnen fungeren. Als de boel geplaatst is, zie je daar echter helemaal niks meer van.


218. En achter de toonbank.


219. En de lichtjes erbij aan, ja, dat geeft toch net even een veel beter beeld dan in het halfdonker. Het plaatje is nog los, dus ik kan nog wat schuiven (naar links of rechts). Nu bedenken waar de dame haar plekje gaat innemen.




Re: Snackbar 't Achtkantje voor Rijshoven - personeel (21 juni 2020)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: Snackbar 't Achtkantje voor Rijshoven - personeel (21 juni 2020)
Het ziet er heel fraai uit. Wat een werk zit daarin. Ik mis alleen een poster van FC Heerenveen op de muur. :(

Re: Snackbar 't Achtkantje voor Rijshoven - personeel (21 juni 2020)
Citaat van: Jurrien op zondag 21 juni 2020, 20:44:04
Ik mis alleen een poster van FC Heerenveen op de muur.
:o) Ik niet. :D
Wat ik wel mis is de Frikandel XXL op de prijslijst. :P

Dirk-Jan
Re: Snackbar 't Achtkantje voor Rijshoven - personeel (21 juni 2020)
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Snackbar 't Achtkantje voor Rijshoven - personeel (21 juni 2020)
Dankjewel Jurrien!!

Citaat van: Jurrien op zondag 21 juni 2020, 20:44:04
Ik mis alleen een poster van FC Heerenveen op de muur. :(
Ik (ook) niet. En wat moet een snackbar in een dorpje uit Zuid-Gelderland in vredesnaam met FC Heerenveen  :?, of überhaupt met voetbal....  >:-D

Citaat van: Dirk-Jan op zondag 21 juni 2020, 20:56:30
Wat ik wel mis is de Frikandel XXL op de prijslijst. :P
Dan heb jij toch het verkeerde vergrootglas in je handen gehouden Dirk-Jan  :o)
Re: Snackbar 't Achtkantje voor Rijshoven - personeel (21 juni 2020)
De vele details in de snackbar maken het kijken meer dan waard Frank.
Maar ik zag twee twee personeelsleden leggen maar zie er maar één in de snackbar komt de tweede ook achter de toonbank of pak die spullen uit het voorraadhok. :D
Bedankt weer voor de leuke update. :thumbup:

Groet Michel