Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Snackbar 't Achtkantje - verder met de voordeur (26-11-2020)

Gestart door frenkievee woensdag 22 november 2017, 21:37:45

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Dank voor de leuke berichtjes!

Citaat van: Ludo1957 op zaterdag 17 maart 2018, 10:26:44
* ossewit geeft de lekkerste frieten    :)
Zou je denken?  O:-D

Wim, als die Mozartkugeln uit het zakje ook maar lekker waren! En of ze te koop gaan zijn? Geen idee, dat bepaalt de baas als de toko open gaat. :D

Verder met waar ik gebleven was. Vanmiddag, ondanks het mooie weer, toch op zolder gezeten en lekker aan de knutsel geweest:

83. Begonnen met de muren op maat te maken en tegelijk voorzien van het kozijnwerk. In de praktijk betekent dit natuurlijk het nodige gefrummel met styreenplaatjes, al dan niet met steentjesmotief.


84. Uiteraard tussendoor de nodige keren passen en meten. Beter twee keer meten en één keer snijden, dan opnieuw moeten beginnen.


85. Het stukje naast de deur moet nog een kozijn krijgen.


86. Stapelen van diverse laagjes styreen om de juiste maat van het een en ander te bepalen. Op basis hiervan de nodige zaken inmiddels gesneden, maar eerst verder met de wandjes


87. Het eerste wandje is op maat, tweede is onderweg.


88. In de uitbouw moet een achterdeur komen, dus daarvoor eerst de kozijnen op maat gemaakt. Dat moet eerst klaar, voordat ik de derde wand en deze met de deur aan elkaar kan lijmen. De foto laat dus duidelijk zien, dat hier nog wat werk ligt om de boel netjes haaks te krijgen.


Tot zover!
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Frank

Het gaat de goede weg op, mocht je toch ergens wat spleetjes hebben kan ik je bv een tube Putty aanraden.
Dat is heel fijne plamuur daar vul je mooi alles spleetjes en gaatjes mee op, daarna even met een kwast overgaan in kleur en klaar ben je.
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Tussen wat bedrijvigheden nog wat verder gegaan met het een en ander. Het blijkt allemaal toch een stuk bewerkelijker te worden dan ik dacht. Maar wel leuk en ontspannend om te doen. En dat is ook belangrijk!

89. Metselsmurf aan het werk gezet en die heeft de eerste muren inmiddels af. Achteraf gezien in de vergroting moet er toch hier en daar nog wat gesmeerd worden..... Maar dat gaat ongetwijfeld goed komen.


90. De eerste plakjes styreen, als ondergrond voor het nog aan te brengen imitatie trespa zijn geplakt.


Re: Patatzaak voor Rijshoven
Frank

Ik zal de metselsmurf eens een tube Putty geven, dan zijn die kiertjes zo weg goed laten drogen en likje verf en klaar is hij dan.  :D
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Verder met plakken, vijlen en meer plakken en nog meer vijlen.

91. Om het dak van de uitbouw op de juiste plek te houden, wordt een profiel aan de lange wand geplakt.


92. Evenals aan het doosje zelf.


93. Om de hoeken netjes 90 graden te krijgen en ook nog enigszins aan te laten sluiten, moet er een hoek van 45 graden gevijld worden.


94. Om dit resultaat te krijgen (nog niet gelijmd hier).


Re: Patatzaak voor Rijshoven
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Die zit mooi strak tegen elkaar aan Frank, dit wordt een leuk gebouwtje en iets unieks op je baan.


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Prachtige (bouw)vorderingen weer Frank. :thumbup:
Net wat Peter schrijft wordt iets unieks op je baan. :)

Groet Michel
Re: Patatzaak voor Rijshoven
-Frank:
Patatzaak begint er al netjes uit te zien, mooie scratchbuilding,  :thumbup:
Als het klaar is gaat het wel iets uniek worden.
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Frank

Wanneer gaat de zaak open, dan kom ik zeker eens proeven van al dat lekkers  :D

Het word erg mooi hoor,
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven

Dat gaat lekker, Frank  :thumbup:

Hopelijk heb je wel de nodige vergunningen om de zaak te openen  :P

Grtz Tony
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Citaat van: peterke33 op zaterdag 14 april 2018, 09:18:15
Ik zal de metselsmurf eens een tube Putty geven, dan zijn die kiertjes zo weg goed laten drogen en likje verf en klaar is hij dan.  :D

Ik zal zaterdag eens kijken in Sint-Niklaas, Peter. Dan staan we met een forum-stand op de Mob-Expo.

Citaat van: degeluidsman op dinsdag 17 april 2018, 06:37:34
Die zit mooi strak tegen elkaar aan Frank, dit wordt een leuk gebouwtje en iets unieks op je baan.
Nou nog vastlijmen en hopen dat het net zo strak is..... (spoiler: dat is het.....)

Dank Michel, Jørg, Peter en Tony (met die vergunningen zal het wel snor zitten, verwacht ik) voor jullie leuke reacties!

Vandaag nog wat verder gedaan aan de uitbouw en voorbereidingen getroffen voor de lage muurtjes rondom het gebouwtje, zoals je dat in foto 90 kunt zien.

95. De lange muur en die met het gat voor de deur aan elkaar gelijmd. Alle drie de wandjes voorzien van een ondersteuning voor het toekomstige dak. Het korte wandje was iets te lang, dus dat moest nog korter gemaakt worden. Denk hierbij aan een halve millimeter of zo....  8o


96. Beetje ingezoomd op de zij-ingang van de uitbouw.


97. En even een auto en een Preiser neergezet voor wat sfeerbeelden en om te kijken of alles een beetje qua maatvoering ook realistisch overkomt. Ik geloof niet dat ik er echt veel naast zit....  B)




Re: Patatzaak voor Rijshoven
-Frank:
Zo te zien zitten de verhouding er goed op,  :thumbup:
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Wanneer ga je je eigen workshop geven: hoe bouw ik een snackbar  :D

Zie er allemaal strak en realistisch uit. Ga vooral zo door  ;)
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Hallo Frank,

Goede verhouding niets mis mee. :thumbup: :thumbup:

@Henk, Leuk idee, maar dat wordt aan even snoepen.  :D :D Kan a.s zomervakantie wel een doosje voor je meenemen.

M.vr.gr. Erwin
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
 @citaat :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Wordt een fraai gebouw Frank! Leuk om zo'n zelfbouwproject te zien.

Groeten,
Herman
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Dank voor jullie leuke reacties!

Vandaag er maar eens lekker voor gaan zitten en een klein beetje geknutseld aan het patatzaakje.

98. Het laatste zijwandje van de uitbouw vastgemaakt en diezelfde uitbouw een dak gegeven. Uiteraard komt hier nog de nodige dakbedekking op.


99. En van de andere kant gezien.


100. De laatste stenen zijn gemetseld en ook boven de ramen zijn de laatste strips geplakt. Hierop komen nog de strips die de witte randen gaan imiteren, maar de volgende stap is het voegen van de steentjes. Dat eerst maar eens oefenen voordat ik hier al te veel blunders ga maken.....


101. Nog een beeldje op Preiserniveau.


102. Aan de binnenkant moeten ook nog wat wandjes komen, dus daar een restantplaatje voor gepakt. Helaas was daarvoor net een heel klein hoekje tekort, maar dat heb ik opgelost door dat kleine driehoekje uit datzelfde reststuk te snijden.


103. En die samen aan de binnenkant gelijmd.


104. En een wat minder scherpe sneak preview van de binnenkant. Het begint wat te worden.  :)

Re: Patatzaak voor Rijshoven
-Frank:
Ziet er geweldig uit, in ieder geval veel licht binnen,  :thumbup:
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Ondanks het gezeur van de kat (:D), die vond dat hij te weinig aandacht krijgt, want niemand die portier kan spelen om hem naar buiten te laten toch nog even aan de knutsel geweest vanavond.

105. Alle binnenwandjes zijn nu gesneden en op één na allemaal geplaatst. Inmiddels heb ik ook een tubetje Putty in huis met wat spateltjes om dat te kunnen verwerken, zodat wat kiertjes en naadjes gedicht kunnen worden.


106. Een blik van onder zodat je kunt zien hoe de wandjes opgebouwd zijn.

Re: Patatzaak voor Rijshoven
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Het is een lekkere sandwich geworden, Frank!
Succes met plamuren van de kieren, en uiteraard ook met de rest v.d. bouw  ;)
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Hoi Frank

Dat ziet er weer goed uit, en ja die putty is heel erg goed lekker laten uitharden.
Dan kan je het daarna lekker met fijn papiertje opschuren en bijverven in kleur.
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Dankjewel John en Peter! Putty is geinig spul, je moet wel oppassen dat je niet teveel in één keer gebruikt.

Verder gegaan met waar ik gebleven was.

107. Eerst aan de binnenkant twee dingetjes op hun plek gelijmd. De wand waar de deur naar het magazijntje zit en ....


108. .... de ledjes verstopt achter een plaatje, waar de menukaart op komt. Het moet natuurlijk wel duidelijk zijn wat er besteld kan worden.


109. De nodige kleine stripjes gesneden om kozijnen te maken. Met bij de deur dit als resultaat. Zit alleen nog te twijfelen of ik vanaf het deurkozijn nog een kozijnbalk(je) omhoog laat lopen of dat ik dit horizontaal maak. Allebei zal wel een te druk beeld geven (al bestaat dat ook, weet ik).


110. En het resultaat van een andere hoek. Ook is hier zichtbaar dat ik boven de ramen extra strips heb geplakt, die als ondergrond gaan dienen voor de nog te plaatsen strips die helemaal rondom het gebouwtje komen.

Re: Patatzaak voor Rijshoven
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Ziet er toch steeds beter uit. Ik ruik het frituurvet al een klein beetje.
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Frank,

De ledjes die de menukaart gaan verlichten heb je mooi weggewerkt.
De snackbar wordt mooier en mooier. :)

Groet Michel
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Frank,

Wordt steeds mooier, mis alleen nog steeds de patatboer.  >:-D >:-D
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Citaat van: Kaleb op vrijdag 20 april 2018, 15:13:34
@citaat :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Hallo Henk,

Een doosje voor je meenemen ??

En Frank het ziet er erg leuk uit, heb hier de doosjes zien leggen.

M.vr.gr. Erwin
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Citaat van: ikke650 op woensdag 18 juli 2018, 08:32:48
Een doosje voor je meenemen ??

Klikt erg verleidelijk Erwin. Maar ik ga op zoek naar een ander model.

De technieken die gebruikt worden zijn wel heel leerzaam. Hou ons op de hoogte Frank.
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Lid sinds: 2015

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Misschien is dit wat voor je patatzaak.
Hier zijn NL reclamenborden voor patat zaak enzo.

https://webshop.pijplines.nl/Artitec-387.340-NL-Reclame-borden-4-stuks-1:87-H0

Groet,
Arnold
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Dankjulliewel voor de leuke reacties!

@Tom: die moet ik eigenlijk nog een beetje toevoegen.... :D

@Michel: daar komt nog een plaatje papier op met de lijst van snacks en zo, inclusief foto's!

@Fred: ik moet daar nog een geschikte Preiser/Noch/whatever voor zien te vinden..... nog niet gezocht, komt vanzelf!

@Erwin: ze zijn erg lekker (vinden wij)!!

@Henk: die technieken zijn heel simpel: meten, snijden, vijlen (soms nog eens meten en nog eens snijden) en plakken. En ik ga gewoon lekker door met meten, snijden, vijlen en plakken en daarvan jullie op de hoogte houden ;)

@Arnold: Dankjewel voor de tip! Ik had ze sinds de aankondiging van Artitec al op mijn verlanglijstje staan, dus die komen er zeker!! Verlanglijstje staat in de telefoon, dus zodra ik wat zie wat ik nodig heb/kan gebruiken/leuk vind, komt dat er op.
Tijdens mijn vakantie in juni kwam ik trouwens in Noordscheschut in het echie nog zo'n bord tegen!
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Frank

Zulke borden kwam je inderdaad vroeger veel tegen, maar helaas verdwijnen die uit het straatbeeld  :-(

En het word heel erg mooi jou Patatzaak, succes met het zoeken en vinden van alle dingen die je nog nodig hebt.  :thumbup:
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Ben den Hollander
gast

Re: Patatzaak voor Rijshoven
Citaat van: peterke33 op zaterdag 21 juli 2018, 07:26:21

Zulke borden kwam je inderdaad vroeger veel tegen, maar helaas verdwijnen die uit het straatbeeld  :-(


Hoe kom je daar bij? Elke friettent heeft wel iets van een bord voor de deur of een lokkertje aan de gevel. ;)

https://www.horecabeelden.nl/

Gr, Ben.
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Wanneer is de opening voorzien mijn preisertjes snakken naar een portie fritten :)
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Ben

Vroeger zag je meer van die borden buitenstaan, nu zijn het allemaal reclame dingen tegen de gevel.

Hier in Belgie vind je minder van die borden
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Wat een mooi project,

Echter heb ik wel een vragen.

1. De verlichting: Waar bestel je de strips.
2. Welke weerstand heb je gebruikt.

Tevens een tip waar je naar kunt kijken.
Ik weet niet welke tijdperk je patat tent gaat worden, maar misschien is het een idee om je verlichting te overkappen met een soort tl bakken.
Misschien is dan wel een hogere weerstand nodig aangezien deze krachtiger moeten zijn, maar je kunt eens kijken.

Re: Patatzaak voor Rijshoven
Citaat van: Hitmaan op maandag 06 augustus 2018, 16:04:38
Misschien is dan wel een hogere weerstand nodig aangezien deze krachtiger moeten zijn, maar je kunt eens kijken.
Waarom moet de weerstand krachtiger zijn? Als je feller licht wilt dan moet je juist een weerstand plaatsen met een kleinere weerstand.
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Door van alles en nog wat een hele poos niet toegekomen aan de patatzaak. Wel tussendoor wat andere projecten gedaan, maar van de week toch maar besloten om dit roepende project weer op te pakken. Eerst wat antwoordjes naar Tony:

Citaat van: Hitmaan op maandag 06 augustus 2018, 16:04:38
1. De verlichting: Waar bestel je de strips.
2. Welke weerstand heb je gebruikt.
De strips heb ik uit China laten aanrukken. Voor ca 3 euro heb je 5 meter ledverlichting die je in stukjes van 3 leds kunt knippen.
Meestal gebruik ik daar een weerstandje van 1500 ohm voor. Dat dimt mooi.

Citaat van: Hitmaan op maandag 06 augustus 2018, 16:04:38
Tevens een tip waar je naar kunt kijken.
Ik weet niet welke tijdperk je patat tent gaat worden, maar misschien is het een idee om je verlichting te overkappen met een soort tl bakken.
Dank voor je tip! Daar had ik zelf al naar zitten kijken, maar omdat je toch (meestal) van boven kijkt en de ledjes zelf al redelijk van formaat zijn, uit oogpunt van H0 dan, heb ik al ooit besloten om dat achterwege te laten. Ik kan trouwens niet meer zonder dingen te slopen bij de weerstandjes en/of de ledjes komen.....

Verder met waar ik gebleven was, nadat ik eerst de boel stofvrij gemaakt heb.

111. Begonnen met het schilderen van het interieur. Hiervoor heb ik gewoon de standaard beige van Vallejo gepakt om een lichte houtkleur te imiteren.


112. Dezelfde kleur op de voorkant van de balie gebruikt en de hoge kast helemaal rondom.


113. Het pand verticaal gezet, de frituurwand en de menukaart op zijn plek gelegd (nog niet gelijmd) en de elektriciteit aangesloten. Dan is de kleur beige niet een hele gekke keuze geweest.


114. Op de frituurwand de bakplaat een likje donkergrijs gegeven en de frituurbakken gevuld met een rare gele kleur om de frituurolie te imiteren. Je zult er weinig van zien, maar dan is het in ieder geval niet wit meer.

Re: Patatzaak voor Rijshoven
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Het blijft een fraai bouwwerk Frank  :thumbup:
Ben benieuwd naar het vervolg.
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Prachtig bouwwerk Frank. :thumbup:
Ben benieuwd hoeveel preisertjes in de rij zullen staan als de snackbar klaar is. :)

Groet Michel
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Wow die beige kleur is zeer zeker niet verkeerd gekozen

het ziet er heel echt uit

ga zo door ik blijf het volgen

Gr Ed
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Dank voor de reactie. Zat er met smart op te wachten. Kon er bijna niet van slapen.
:thumbup:
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
 @citaat
:-) :-)
Kan het me helemaal voorstellen Tony. ;-)
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
 B) Dat ziet er echt gaaf uit. :thumbup:
Bij foto 113 lijkt het net of je echt een snackbar inkijkt met de reclameborden en de frituurwand.:thumbup:

Dirk-Jan
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Dat begint al een hele mooie patatzaak te worden frank. Wat je van een lege verpakking al niet kan bouwen. Leuk project weer :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Ik kan het vet al ruiken, Frank  :P
Het oogt zeer overtuigend  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Lid sinds: 2011

C-railer

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Heel mooi gemaakt, mijn complimenten  :thumbup: :thumbup:
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Ziet er mooi uit Frank, als de opening is hoor ik het wel!  >:-D
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Ben den Hollander
gast

Re: Patatzaak voor Rijshoven
Leuk leuk, het begint wat te worden. :thumbup:

Gr, Ben.
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Dankjulliewel allemaal voor de leuke reacties!!

Vandaag lekker nog een uurtje wezen knutselen aan de balie met de vitrine. En dan voornamelijk de vitrine. De balie heeft aan de voorkant het beige kleurtje gekregen, maar de bovenkant is uitgevoerd in RVS, dus heeft dan ook die kleur gekregen.

115. De gebogen glasplaat en de zijkantjes had ik al langer geleden gemaakt, zie eerder in dit draadje ergens. Nu de balie de juiste kleur heeft gekregen, heb ik deze op hun plekje gelijmd. De foto is helaas niet helemaal scherp, maar maakt het wel duidelijk denk ik.


116. Weer de bereidwillige hulp van Jan met de Oliekan ingeroepen en het klopt wel ongeveer.


117. Een plaatje gemaakt, wat als ondergrond dient voor de snacks en een afbeelding van de snacks er opgelegd.


118. Een bovenplaatje gesneden en deze er ter passing even op gelegd. Uiteraard moet deze nog de juiste kleur (RVS) krijgen, dus dat wordt nog het nodige geklieder :D Buiten de foto ook nog de kops kant van deze kleine constructie dichtgemaakt zodat die binnenkort ook een kleurtje kan krijgen.

Re: Patatzaak voor Rijshoven
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Verder met de afbouw van de balie met de vitrine.

119. De bovenplaat van de vitrine aan de bovenkant een stalen kleurtje gegeven.


120. Het ledje wat nodig is om de vitrine uit te kunnen lichten. Dit is een 0402 ledje. Die dingen zijn dus typisch heel klein en het solderen van de draadjes eraan heb ik dan ook wijselijk uitbesteed aan de soldeerspecialist.


121. Het ledje even provisorisch vastgelijmd om te kunnen testen wat betreft hoeveelheid licht en of het mogelijk ook doorschijnt.


122. Ongeveer op zijn plek gelegd. Het blijkt inderdaad lekker door te schijnen aan de bovenkant van het plaatje, dus dat moet aan de achterkant zwart. Bij daglicht ziet het er netjes uit.


123. Bij het dicht doen van de verduisterende rolgordijnen, bleek dat de camera van mijn telefoon de boel wel enorm vertekend. Zeker als je bedenkt dat hier een weerstandje van 6800 ohm (!!) gebruikt is.


124. Zoals gezegd: de boel zwart gemaakt en het ledje opnieuw vastgelijmd. Dit wel wat langer laten drogen.


125. De boel vastgelijmd en de balie/vitrine met Jan met de Oliekan even opgesteld.


126. En alles even ongeveer op de juiste plek gezet. Het wordt een beetje wel zoals ik voor ogen had.

Re: Patatzaak voor Rijshoven
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Patatzaak voor Rijshoven
Hallo Frank,

Ziet er erg leuk uit.  :thumbup: :thumbup:

M.vr.gr. Erwin