Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Baanplan L-vorm

Gestart door Dick zondag 26 november 2017, 21:34:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Baanplan L-vorm
Lid sinds: 2012

offline
Baanplan L-vorm
Beste allen,

bijgaand mijn(toekomstige ?) baanplan. Het schaduwstation+bovenlaag ligt al (in een iets andere vorm), zie hiervoor de bijlagen 'heden'. Nu wil ik in de poot van de "L" een BW creeren. Waar ik vooral moeite mee heb is een vloeiende aansluiting te vinden vanuit de huidige situatie naar de nieuwe situatie. Indien jullie suggesties hebben, is dit meer dan wekom, net als alle andere op en aanmerkingen. In principe ligt het baanplan niet vast. Het is een eerste opzet. Mijn wensen zijn lekker kunnen rijden,  (via koploper) en rangeren. De realiteit hoeft niet nagebootst te worden, treinbewegingen vind ik in deze belangrijker.



Gr.,
Dick
Re: Baanplan L-vorm
Lid sinds: 2012

offline
Re: Baanplan L-vorm
Goedemiddag,

ik zal vanavond als ik thuis ben de 3 verschillende lagen posten + enkele foto's.
Als ik het allemaal goed heb getekend, zitten de percentages rond de 3%. Het schaduwstation + bovenste gedeelte (de rechthoekige plaat van 285x132 cm) ligt al, maar hoeft niet per se definitief te zijn. Aangezien ik nog geen scenery heb, is alles nog makkelijk te demonteren. Wat wel vaststaat zijn de afmetingen. De kamer is helaas niet groter. Wel staat het geheel op wielen, zodat ik rondom de baan kan komen.
Mijn doel is, lekker bezig te zijn met de hobby, op de verschillende vlakken.....Rijden, aansturing via de PC (koploper (dit lukt me al aardig al zeg ik het zelf)), huisjes bouwen en verlichten, baan verlichten met straatverlichting, seinen etc.ect. Zoals eerder gezegd, ik streef de realiteit niet na, maar wil zoveel mogelijk plezier beleven met lekker veel trein bewegingen.

Re: Baanplan L-vorm
Lid sinds: 2012

offline
Re: Baanplan L-vorm
Zoals aangegeven, bijgaand de 3 lagen en foto van baan zoals deze nu staat.
Re: Baanplan L-vorm
marklinmanus
gast

Re: Baanplan L-vorm
Op je bestaande station aansluiten?
Re: Baanplan L-vorm
Lid sinds: 2012

offline
Re: Baanplan L-vorm
Goedeavond,

Aansluiting is goed gevonden, alleen het "raakt / pakt" mij niet. Om de één of andere reden voelt het als of de poot er een beetje bijhangt. Ik blijf dan ook vrolijk verder tekenen, met bijgaande als resultaat. Is ook niet definitief, dus alle tips zijn wederom welkom!
Re: Baanplan L-vorm
marklinmanus
gast

Re: Baanplan L-vorm
Citaat van: Dick op woensdag 06 december 2017, 20:13:48
alleen het "raakt / pakt" mij niet. Om de één of andere reden voelt het als of de poot er een beetje bijhangt.

en zo?
Re: Baanplan L-vorm voorlopig niet...rechthoek gaan we op door
Geruime tijd geleden dat ik gereageerd heb, niet zo netjes.
Ben van L vorm afgestapt, nu eerst eens de bestaande tafel benutten.
resultaat bijgaand. Voorlopig genoeg uitdaging. Ruwbouw ligt er, schaduwstation compleet aangesloten (BZM+wissels in koploper) en werkend naar verwachting.
Re: Baanplan L-vorm
Lid sinds: 2012

offline
Re: Baanplan L-vorm
En voor de liefhebbers het Wintrack bestand
Re: Baanplan L-vorm
Lid sinds: 2012

offline
Re: Baanplan L-vorm
En de foto's van de huidige staat