Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

digikeijs centrale dr 5000 is dat wat

Gestart door bink79 zaterdag 18 november 2017, 16:23:59

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: digikeijs centrale dr 5000 is dat wat
klopt die deed hij helaas niet weg maar ik kijk wel op de beurs in houten
Re: digikeijs centrale dr 5000 is dat wat
Yes eindelijk heb ik een marklin cs 2 centrale compleet met doos boekjes kabel loc kaarten en in nieuwstaat  :D

want hij is bijna niet gebruikt want hij was meer met ze baan bezig als het rijden






Re: digikeijs centrale dr 5000 is dat wat
Gefeliciteerd.  :thumbup: Nu nog een trafo ;)  en dan kan je eindelijk rijden  :D

Groet Ronald.
Re: digikeijs centrale dr 5000 is dat wat
dankje wel ronald ja ik wil zeker gaan rijden ja  :D

en nu nog een trafo maar daar ga ik nu naar opzoek of ik er een kan vinden voor een leuk prijsje anders in houten 9 december  :thumbup:
Re: digikeijs centrale dr 5000 is dat wat
zo ik heb nu ook een marklin cs 2 trafo gevonden op markplaats :D
Re: digikeijs centrale dr 5000 is dat wat
175 is een hele nette prijs voor een CS2 meestal begint het bij 250 euro op eBay gaan zelfs de CS1 voor rond de 200 weg.
En zoals ik al eens eerder heb aangegeven is Marklin wel een van de grootste modeltrein fabrikanten zo niet de grootst merk voor merk heeft Marklin het grootste aan bod en ook het minst storingen gevoelige systeem.
Maar ook andere merken produceren steeds meer voor het 3rail systeem dus naar mijn idee gaat de vlieger ook niet helemaal meer op dat er voor 2rail meer te koop is het verschil word steeds kleiner.
Re: digikeijs centrale dr 5000 is dat wat
 @citaat Doch op beurzen en tentoonstellingen heeft 2rail de overhand.
Re: digikeijs centrale dr 5000 is dat wat
Citaat van: hmmglaser op woensdag 29 november 2017, 14:22:27
175 is een hele nette prijs voor een CS2 meestal begint het bij 250 euro op eBay gaan zelfs de CS1 voor rond de 200 weg.

Met of zonder trafo...

Citaat van: hmmglaser op woensdag 29 november 2017, 14:22:27
En zoals ik al eens eerder heb aangegeven is Marklin wel een van de grootste modeltrein fabrikanten zo niet de grootst merk voor merk heeft Marklin het grootste aan bod en ook het minst storingen gevoelige systeem.

Onderbouw het eens met cijfers.... Ik heb al wat cijfers opgezocht. Voor wat nu in de 'catalogus' staat. Als ik heel snel op de webzijde van Märklin kijk staan er de volgende cijfers voor H0 inclusief MyWorld-programma: Loks 76 modellen, Wagons en rijtuigen 182 modellen,  Even op de webzijde van Roco: Loks 309 opgeteld, daar zal dan 3rail en H0e tussen zitten, deel eens voor het gemak door 2 (1 model 2rail en 1 3rail): 154 stuks, wagons en rijtuigen: 237 + 106 = 343 stuks). Dat is alleen maar Roco. Op de webzijde van BraWa: Loks 176 stuks, weer delen door 2 voor 3rail modellen: 88 stuks, 389 wagons en rijtuigen. Welke conclusie kan je dan trekken?

Citaat van: hmmglaser op woensdag 29 november 2017, 14:22:27
en ook het minst storingen gevoelige systeem.

Je leeft nog in de jaren 50 en 60. Kom daar eens uit. Als ik hier op het forum lees hoeveel problemen er zijn met stroomafname van modellen en gedrag op wissels en aanpassen slepers. Dan kan je niet volhouden dat het minst storingsgevoelig is. Alle systemen dien je je materieel en je baan goed te onderhouden. Heeft niets met systeem te maken.

Citaat van: hmmglaser op woensdag 29 november 2017, 14:22:27
Maar ook andere merken produceren steeds meer voor het 3rail systeem dus naar mijn idee gaat de vlieger ook niet helemaal meer op dat er voor 2rail meer te koop is het verschil word steeds kleiner.

Meer merken betekent meer meer modellen. En ja, dus ook voor een bepaald systeem meer te koop. Of het verschil kleiner wordt? Dat durf ik niet te zeggen.

Groet Ronald.
Re: digikeijs centrale dr 5000 is dat wat
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: digikeijs centrale dr 5000 is dat wat
A.u.b. geen (middeleeuwse) discussie 2-rail versus 3- rail of Märklin versus de rest, alles heeft zijn voor- en nadelen, zoek die uit en bepaal voor jezelf (en dus niet voor anderen) in hoeverre de nadelen de voordelen "in de weg zitten".

Groet, Anne W
Re: digikeijs centrale dr 5000 is dat wat
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: digikeijs centrale dr 5000 is dat wat
 @citaat  :thumbup: :thumbup:

Gr.  Charlie
Re: digikeijs centrale dr 5000 is dat wat
Hallo Anne,

Citaat van: Anne W op woensdag 29 november 2017, 22:12:32
A.u.b. geen (middeleeuwse) discussie 2-rail versus 3- rail of Märklin versus de rest

Die open ik ook niet. Ik vraag alleen waar meneer hmmglaser / Mark zijn wijsheid vandaan haalt dat een bepaald merk het grootste aanbod heeft. Cijfers geeft meneer Hmmglaser / Mark niet. Bink79 / Fred geeft ook aan dat een bepaald merk het grootste aanbod heeft maar onderbouwt het ook niet met cijfers. Dan doe ik het maar even snel op basis van wat cijfers de internetcatalogussen van een 3-tal fabrikanten.

Het is zo gemakkelijk om iets zomaar op het forum te zetten zonder te onderbouwen. Dan verliest het forum zijn (meer)waarde. Als je iets beweert, onderbouw het dan ook gewoon. Ga niet iets schreeuwen terwijl je niet weet of wat je zegt überhaupt waar kan zijn of dat het je eigen fantasie is.

Citaat van: Anne W op woensdag 29 november 2017, 22:12:32
alles heeft zijn voor- en nadelen, zoek die uit en bepaal voor jezelf (en dus niet voor anderen) in hoeverre de nadelen de voordelen "in de weg zitten".

Inderdaad. Laat iedereen in zijn waarde. Maar verkondig geen onzin of blijf niet te veel hangen in het verleden.

Groet Ronald.
Re: digikeijs centrale dr 5000 is dat wat
Ronald: Er bestaan (ook in dit forum) Märklin "fundamentalisten".
Hun waarheid is de enige waarheid. "3rail is groot en Märklin is de profeet". :D
Re: digikeijs centrale dr 5000 is dat wat
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: digikeijs centrale dr 5000 is dat wat
En nu hebben we weer genoeg gemopperd naar elkaar over de waarheden.

Laten we het maar weer over de digikeijs DR 5000 hebben.
Re: digikeijs centrale dr 5000 is dat wat
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: digikeijs centrale dr 5000 is dat wat
Ik heb even de DR5000 gehad. Deze centrale had naar mijn mening één nadeel: uitsluitend DCC en dat is lastig met MFX locs
Re: digikeijs centrale dr 5000 is dat wat
@Henk: Even een rare vraag misschien. Maar dat is toch altijd al zo geweest? Alleen DCC en geen Motorola of MFX /M4. Waarom heb je hem destijds wel gekocht dan? Wilde je compleet over op DCC?

Groet ROnald.
Re: digikeijs centrale dr 5000 is dat wat
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: digikeijs centrale dr 5000 is dat wat
Klopt. Ik wilde helemaal op dcc maar dat bleek een utopie te zijn  :(
Re: digikeijs centrale dr 5000 is dat wat
Op zich is helemaal naar DCC over gaan geen probleem maar als je al veel oudere MFX loks hebt word het alles bij elkaar toch weer een duur verhaal met bvb een DR5000 en ben je waarschijnlijk met een CS of ECOS goedkoper uit.

Offtopic ik zal er de volgende keer wel nadrukkelijk bij zetten dat dit mijn persoonlijke mening is gebaseerd op mijn eigen ervaring en die van andere.
Kan alles wel gaan onderbouwen maar heb geen zin om er weken mee bezig te zijn want dat gaat het je kosten om alles uit te zoeken.