Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Waarde märklin stoomloc 39960

Gestart door J.vanR zaterdag 18 november 2017, 14:05:43

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Waarde märklin stoomloc 39960
Hallo!  Ik vraag mezelf eigenlijk af wat deze fantastisch mooie stoomloc voor een waarde heeft  :D   Het gaat hier over de stoomloc 39960 van märklin van de BR 96 DRG.
Re: Waarde märklin stoomloc 39960
heb je het plaatje gejat van internet?  Het ding koste nieuw 389 bij Conrad, dus andere verkopers zullen wel iets goedkoper of duurder zijn geweest. Tweedehands ligt het helemaal aan de staat van het model. Wat de gek er voor geeft.

Groet Ronald.
Re: Waarde märklin stoomloc 39960
Haha klopt heb het plaatje even geleend van google :P
Heb de loc op de baan en is toch echt een van mijn favorieten. Vroeg me eigen gewoon af wat zijn waarde zou zijn omdat deze op het moment bijna tot niet te verkrijgen is.
Niet dat ik hem zou verkopen  :) heel erg bedankt voor je reactie!
Re: Waarde märklin stoomloc 39960
Tja... Reken je niet rijk... Zodra je de winkel uit bent is het spul al minstens 50% minder waard. Dat je bijvoorbeeld bij een handelaar op een beurs of winkel voor een tweede hands dan nog 250 - 300 euro betaald is de verkoopprijs. De inkoopprijs ligt meestal een erg stukkie lager. Anders waren er geen handelaren. Alleen de hoge uitzonderingen worden duurder in de loop van de tijd. Verkoop je via marktplaats dan ontvang je mogelijk meer dan de inkoopprijs die handelaar wil betalen. Goed, dat heet handelen :)

Groet Ronald.
Re: Waarde märklin stoomloc 39960
Gemiddeld gezien is de helft van de Marklin advies prijs wel zo'n beetje het maximale wat je er voor gaat krijgen in een goede staat op bvb marktplaats er zijn soms uitzonderingen en handelaren mogen wat mij betreft verdwijnen bieden minimaal maar willen wel maximaal vangen.
dan kun je beter nog bij winkels in 2dehands modelmateriaal kijken daar zijn de prijzen ook normaal.
Re: Waarde märklin stoomloc 39960
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Waarde märklin stoomloc 39960
Citaat van: J.vanR op zaterdag 18 november 2017, 14:19:23
... omdat deze op het moment bijna tot niet te verkrijgen is.
Märklin 39960 ==> Klik ;)