Ik bedoel het volgende: als je rechtsom rijdt dan kan je op de ondergrondse keerlus keren en linksom gaan rijden. Je kan alleen nooit meer terug keren naar rechtsom. Met 2 bochtwissels is dat op te lossen zoals met de rode wissels aangegeven in onderstaand schetsje, moet qua hoogteligging ook net passen denk ik.
Wat de hoogte van je schaduwstation betreft: het zijn slechts 2 spoortjes waar je zowel van voor als van achter bij kunt. 8 cm is minimaal maar niet onmogelijk in zo'n geval. Anders wordt het als je het over een groot schaduwstation hebt zoals je ze hier vaak op het forum tegenkomt met bv 10 sporen naast elkaar. Dán is 20 cm tussenruimte zeer wenselijk om ook nog bij de middelste -en vaak ook de achterste- sporen te komen. Maar nogmaals, met 2 spoortjes is 8cm voldoende en is het onzin om complete helixen (daal- en stijgspiralen) hiervoor te gaan bouwen.
Voorts ga ik er -gezien de afmetingen van de baan en de lengte van de stationssporen- van uit dat je niet met hele lange treinen gaat rijden, waardoor een hellingspercentage van 4,5% geen enkel probleem zal zijn.
Kortom niet te ingewikkeld denken, je hebt een leuk ontwerp, dus nu gewoon lekker gaan bouwen
!